Mihin esikoinen kun toinen synnytys alkaa?

no itse mulla on ollu äiti hoitamassa, monet vie lasketun ajan lähellä tai sen synnytyksen alkaessa kauempaakin lapsen/lapset hoitoon. Ei sulla oo sitten semmosii kavereita jotka hätätilanteessa ottais sun esikoisen hoitoon, kunnes saisitte jonkun muun avuksi siihen tai sitten että mies tulee sairaalasta kotiin?
 
Mulla asuu vanhemmat (ja ylipäätänsä koko suku) n.200 km päässä. Kuopusta kun lähdin synnyttämään, niin se oli ihanteellinen aika, kun mun vanhemmilla alkoi kesäloma juuri silloin ja esikoinen oli siellä hoidossa. Kolmannen laskettu aika on 28.12 ja siitä en tiedä...mies ehkä jää lasten kanssa. En niin kovin miestä siellä synnytyssalissa kaipaa :ashamed:
 
Jos kukaan sukulainen tai kaveri ei pääse, niin saisitkohan synnäriltä perhehuoneen? Siis että tyttö yöpyisi siellä? Mies pääsisi mukaan synnytykseen ainakin jos se tapahtuisi esikoisen nukkuma-aikaan :D , siis jos voisi jättää huoneeseen yksin niin että hoitajat vähän valvoisivat että pysyy sängyssä. Ja kaipa hoitajat sen verran voisivat perään katsoa synnytyksen ajan muutenkin, että mies edes välillä pääsisi mukaan... riippuu tietysti esikoisen iästä ja luonteesta, onnistuisiko tuollainen järjestely. En tiedä edes voiko noin tehdä, tuli vaan mieleen. =)
 
Meillä lapset jäävät kotiin kun lähdetään kuopusta snnyttämään. Tulevan lapsen ihana kummi on luvannut tulla reilun puolentunnin ajomatkan päästä lapsia katsomaan, siksi aikaa että mummo kerkee ajaa 250km päästä meille. Kummi on myös kotiäitinä, joten ei tarvitse pelätä että työvuoro iskisi. Mummo on eläkkeellä, joten kerkee kyllä piikomaan. Mummo jääkiin sitten luultavasti vähän pidemmäksi aikaa..
 
Täällä on kans vähän mietitty tätä kun laskettu on jouluaattona ja sukulaiset asuu kaikki noin 300km päässä.Sieltä on kyllä luvattu tulla tänne,mutta mitä jos ei kerkiä,se mulla on mietityttäny,haluan kuitenkin miehen sinne mukaan ilman sitä en aio mennä.Mutta onneksi on vielä aikaa miettiä tätä hommaa.
 
Meillä sama ongelma, en tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä. Omat vanhemmat töissä ja reippaasti yli sadan kilsan päässä, miehen sukulaiset asuu kyllä samalla paikkakunnalla, mutta vanhemmat ei käy ja isomammat jo liian vanhoja, että käytännössä meillä ei ole ketään. Jos kaikki menee niin kuin on toivottu, eli minut leikataan, niin sitten ei hätää, koska mies ei mielellään leikkaukseen tule, enkä minä välttämättä tarvitse.
Mutta jos joudun synnyttämään ns normaaalisti, niin sitten onkin tosiaan ongelma! Mies nyt joka tapauksessa aloittaa loman samoihin aikoihin, että kotona hän ainakin on. Mutta eri asia sitten onkin onko hän mukana synnytyksessä. Kai siitä yksinkin selviää, jos muu ei auta, sitä en kyllä haluaisi, mutta joskus ei ole vaihtoehtoja..
On tässä nyt vielä pari viikkoa aikaa miettiä mitä tehdään.. Ja kunhan nuo lääkäritkin nyt ensin päättää, miten synnytetään..
 
Meillä asuu molempien vanhemmat ja sisarukset lähellä, joten mun sisko tai anoppi tulee meille tytön kanssa (mikäli lähtö viikonloppuna/illalla), muuten neiti on varmaan hoidossa joten silloin tulee lähtö niin sitten mun sisko tai vanhemmat hakee tytön luokseen.

Mies haluaa tulla mukaan, ja mä haluan hänet mukaan. :)
 
Mä odotan yksin ja meillä mun äiti tulee meille "asusteleen" ennen laskettua aikaa. Vielä en tiä kuinka ajoissa sen tänne pyydän...sit on ainakin yöt joku hoitaja...päivisin kyl on oma äiti töissä myös mut oon kolmelle kaverille ilmotellu et saa pitää ittensä tavotettavissa kun laskettu aika lähenee jos lähtö sattuu tuleen päivällä. Joku heistä sit lähtee mun kans sairaalaan ja joku ottaa tuon esikoisen hoidettavakseen jos ei mummo oo sillä hetkellä lähellä.
Synnytys kun voi olla nopea(esikoinen 3h35min) niin siks oon näin tarkkaan kaikki jo valmiiks miettiny...ettei tarvi ihan kamalasti panikoida :ashamed:
alkaa oleen kyl jo pieni pelko päällä pikkuhiljaa kasvaen...

yksäiti+ hippu rv 31+2
 

Yhteistyössä