mihin autoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27211300]Taas joku ylihysteerinen mamma...huh.[/QUOTE]mitä ylihysteeristä on jos on erimieltä ja haluaa ajatella lapsensa turvallisuudesta erilaisesti kuin sinä?

minulla on aina ollut maastureita niin eipä ole tullut edes mieleen että johonkin autoon ei mahtuisi istuin. mutta kun ajattelee niin on muuten oikeasti ongelma.
Todellakin! Joissakin autoissa vaan on pienet matkustustilat. Se, että vetää sitten sen repsikan penkin mahdollisimman eteen, on varmasti apukuskin turvallisuutta heikentävä asia.
Kun siihen meidän Lanceriin ei sitten mahtunut edes takapenkille matkustamaan (turvaistuin + turvavyöistuin), niin oli pakko matkustaa etupenkillä ja se oli äärimmäisen epämukavaa.

Todellakin! Joissakin autoissa vaan on pienet matkustustilat. Se, että vetää sitten sen repsikan penkin mahdollisimman eteen, on varmasti apukuskin turvallisuutta heikentävä asia.
Kun siihen meidän Lanceriin ei sitten mahtunut edes takapenkille matkustamaan (turvaistuin + turvavyöistuin), niin oli pakko matkustaa etupenkillä ja se oli äärimmäisen epämukavaa.
varmasti!

Meillä on Farkku Passatti ja c-mallin mersu. Passattiin mahtuu paremmin kuin tuohon c- sarjaan vaikka siinäkin mahtuu normi ihminen oleen vänkärin paikalla. Chevrolet / Chrysler Voyager - joka juuri myytiin pois oli aivan ihanteelliset sisätilat.

Kaikkiin autoihin on tähän mennessä mahtunut.

Mulla oli ford fiesta kun toka lapsi synty. Siihen ei todellakaan mahtunut. Meillä oli isompi selkämenosuuntaan apukuskin paikalla, mut siihen etupenkille ei sit kyllä mies mahtunut. Kun toinen lapsi synty oli pakko vaihtaa autoa, kun turvakaukalo ei mahtunut kuskin taakse. Meillä ainakin on auto ostettu sen mukaan mihin mahtu kaksi selkämenosuuntaan olevaa istuinta. Meillä siis lapset 1v 1kk ikäerolla.

Kanattaa mennä autokauppaan oman istuimen kanssa ja sovittaa mihin autoon mahtuu. Me ainakin tehtiin näin kun etsittiin uutta autoa. Meillä tosin kriteeri oli et takapenkille piti mahtua kolme istuinta. Ainakin meille sattui hyvä myyjä ja osas heti kertoa mihin ei edes kannata kokeilla.

Meillä istuimena besafe izi combi isofix. Mies on n. 190cm pitkä ja hän ei kyllä pysty istumaan vänkärin paikalla ainakaan kaikissa autoissa, joita meillä on ollut ajossa. VW Golf mies ei mahdu ja minä (170cm) todella huonosti, VW Touran mies mahtuu hätätilassa ja minä hieman epämukavasti, Mersu C ~2006 etupenkkiä ei saanut riittävän eteen jotta isuin olisi mahtunu autoon (tämä auto jäi autoliikkeeseen), Octavia mies mahtuu lyhyitä matkoja istumaan ja mitä jotakuinkin ok, Volvo XC60 Minä mahdun melko hyvin ja mieskin jotakuinkin. Kaikissa meillä olleissa autossa mies silti menee pitkillä matkoilla mielummin taakse, jos ei aja. Saa siellä paremman tilan jaloilleen.

Yhteistyössä