Mihin aikaan pph:lle voi/kannattaa soittaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Oon yrittäny tavoitella muksun tulevaa pph:ta jo parin viikon ajan. Oon soittanu aamulla, päivällä, iltapäivällä ja alkuillastakin. Yleensä ei vastaa ollenkaan, kerran vastasi ja ehdin hädin tuskin esitellä itseni, kun tiuskaisi puhelimeen "nyt en ennätä".. en edes kerennyt kysyä, milloin sopisi paremmin. Muksun pitäis aloittaa päivähoito parin viikon päästä, eikä olla oltu hoitajan kanssa missään yhteyksissä, että päästäis edes tutustumaan. Siispä help, mihin aikaa pph:lle voi tai kannattaa yrittää soitella?

Ajasta en tiedä mutta onko sulla tietoa onko hän töissä vai lomalla? Jos on nimittäin lomalla niin ei välttämättä vastaa ollenkaan soittoihin joista tietää että koskevat työasioita.

Tämä tässä hankalaa onkin, heinäkuussa lomaillaan ja elokuussa pitäis alkaa hoito.

:/

Mekin saimme aika myöhään kesäkuussa tiedon hoitopaikasta, että kiire tuli järjestää aika tutustumiselle.

Mutta mä soittaisin kaupungille ja kertoisin että olen yrittänyt tavoitella. Aika naama väärällään veisin lastani ihmiselle joka ei edes kuuntele mitä on asiaa kun soittaa.
Todennäköisesti olisin hankala ja tahtoisin vaihtaa paikkaa..... ainakin mainitsisin asiasta sille hoidon järjestäjälle!

no jos hoitaja on lomalla ei hänellä ole mitään velvollisuutta vastata puhelimeen, vaikka kuinka sun murus olis menossa sinne hoitoon. koska sait tiedon paikasta, yrititkö heti silloin ottaa yhteyttä hoitajaan, vai jätitkö asian tänne heinäkuulle jolloin suurinosa ihmisistä lomailee.... ai niin lomallahan sulla on aikaa hoitaa lapses asioita...

Jos se hoitaja on lomalla, niin eihän sen silloin tarvitse vastata puhelimeen. Mä soittaisin päivähoito- toimistoon ja selvittäisin asian sitä kautta onko lomalla vai ei.

no en tajua että jos vaikka on lomalla niin että ei muka kerkiä muutamaa minuuttia jutella, ja sopia tapaamisesta.
laita sille tekstari ja pyydä sitä soittamaan sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsi:
no en tajua että jos vaikka on lomalla niin että ei muka kerkiä muutamaa minuuttia jutella, ja sopia tapaamisesta.
laita sille tekstari ja pyydä sitä soittamaan sulle.

Sille pph:lle kun voi tulla niitä puheluita enemmänkin kuin tämä yksi. Mä en ainakaan lomalla vastaa puhelimeen jos soitetaan töistä :snotty:

Ja mä en ymmärrä että minkä takia siihen ilmoitukseen saadusta hoitopaikasta ei voi laittaa hoitajan loma-aikaa ja erikseen vielä pyyntöä/käskyä hoitaa asia aikaisemmin, eli kesäkuussa vaikkapa.

Kun kuitenkin joku aina jättää sen myöhäiselle... Ja kaikki ppht eivät pidä koko heinäkuuta lomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tämä tässä hankalaa onkin, heinäkuussa lomaillaan ja elokuussa pitäis alkaa hoito.

:/

Mekin saimme aika myöhään kesäkuussa tiedon hoitopaikasta, että kiire tuli järjestää aika tutustumiselle.

Mutta mä soittaisin kaupungille ja kertoisin että olen yrittänyt tavoitella. Aika naama väärällään veisin lastani ihmiselle joka ei edes kuuntele mitä on asiaa kun soittaa.
Todennäköisesti olisin hankala ja tahtoisin vaihtaa paikkaa..... ainakin mainitsisin asiasta sille hoidon järjestäjälle!

No hänellä ei ole mitään velvoitetta loma-aikana hoitaa työasioita. Ei sen kummemmin kuin lääkärinkään tarvi alkaa kaupan kassajonossa ketään diagnosoimaan tai sen kaupan tätin vapaa-aikanaan kaupassa käydessään ketään alkaa palvella. Ikävä juttu jos ei onnistu tuo tutustuminen ennen hoidon alkua, mutta niin saattaa joskus käydä.

Ja mä en ymmärrä että minkä takia siihen ilmoitukseen saadusta hoitopaikasta ei voi laittaa hoitajan loma-aikaa ja erikseen vielä pyyntöä/käskyä hoitaa asia aikaisemmin, eli kesäkuussa vaikkapa.

Kun kuitenkin joku aina jättää sen myöhäiselle... Ja kaikki ppht eivät pidä koko heinäkuuta lomaa.

Tuo on kyllä ihan totta. Olisivat voineet informoida että on lomalla juuri teidän hoidon aloitukseen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Tuo on kyllä ihan totta. Olisivat voineet informoida että on lomalla juuri teidän hoidon aloitukseen asti.

Ei, mulla ei ole hoidon kanssa mitään ongelmaa :D

Mutta ylipäätään olis ihan hyvä jos siinä ilmoituksessa olis kyseisen hoitopaikan loma-ajat merkittynä.

Täällä pph paikalla. Meille on ohjeistettu pitämään puhelin kiinni työajan ulkopuolella eli se täytyy sammuttaa. itse en kyllä sammuta mutta SOITTOIHIN EN VASTAA silloin ku en ole töissä mutta tekstiviesteihin kyllä. Mitäpä jos kokeilisit tekstiviestiä? Tosiaan lomalla en kyllä edes ajattele työasioita. Harva teistä vanhemmistakaan lomallaan haluaa puhua työasioistaan. Meillä johtaja ilmoittaa vanhemmille päätöksen yhteydessä, että koska hoitaja on lomalla ja koska töissä. Minulla aloittaa ensi viikolla uusi lapsi ja huomenna tulee tutustumaan. Lapsi on vasta n. 2v joten ei hänelle hyväksi tulla montaa viikkoa ennen että sitten muistaa tulevan paikan.

Niin toisaalta ymmärrän tuon ettei halua vastata jos lomalla,ja jos tuntemattomasta soittaa voi luulla esim.lehtimyyjäksi,itse en näille vastaa mielellään :/
Mutta toisaalta itse pph:n kyllä yritän järjestää tutustumis käynnin vaikka lomalla,varsinkin jos pienemmästä kyse se helpottaa niin lapsen,vanhemman kuin hoitajankin osaa kun hoito alkaa...
Laita viesti jossa kysyt asiaa,jospa asia selviäisi niin :)

niin ja KOSKA sait paikasta tiedon? yrititkö soittaa HETI? Yhteys hoitajaan täytyy ottaa heti. Meillä minä otin kyllä ensin uuteen perheeseen yhteyttä :)
Moni tekee sen virheen, että kun tieto tulee toukokuussa niin yrittää ottaa yhteyttä vasta kesäkuussa...

Molemmin puolin purnausta. Täällä eräs pph on tänä aamuna erittäin huonolla tuulella erään perheen takia, joka ei välitä siitä että hoitajallakin on oikeus tietää työaikansa. Saan pe tiedon, että tuo maanantaina ja sitten kertoo lisää. Aamulla laittaa viestin, että " meidän matti ei tulekaan hoitoon tänään. ollaan kotona. ilmoitan illalla lisää." argh. ja nyt on kesäpäivystys eli hoitoon vain jos akuutti tarve. Hoitoajat ilmoitetaan yleensä viikkoa ennen kuten myös meidän päiväkodissakin tapana. Arvostakaa meidän työtämme sen verran, että välitätte siitä ettette oleta meidän lomalla vastaavan tai iltaisin!

Meille tuli kiire, kun saatiin kesäkuussa tietää, mihin lapsi menee hoitoon. Otin heti yhteyttä ja kävin YKSIN tapaamassa ja sopimassa asioita. Luulin, että vielä ois ollut yksi käynti lapsen kanssa, mutta sitä ei tullut. Heinäkuun se paikka on kiinni ja hoitajat lomalla. Sanoi, että laita tekstiviesti hoitoajasta. Eli kokeile laittaa viestiä.