Mihin aikaan meet nukkumaan, entä mihin aikaan heräät?

  • Viestiketjun aloittaja "Kukkuu"
  • Ensimmäinen viesti
t-t
rippuu jos oon töitä niin siinä 22-23 ja ylös 06.30-7 maissa
viikonloppuisin valvon 01-02 ja herään 10-11
Mulla on välivuosi meneillään joten mun unirytmi on ihan sekaisin kouluajoista. joskus mä valvoin 04-05 asti kun katoin vain leffoja heräsin 12-13 joskus 14 jopa, silloinkun en ollut vielä töissä(kesä-, heinä-elokussa
 
"vieras"
Unettomuudesta johtuen itselläni on todella huonot uniajat. Eilen nukahdin klo 13 iltapäivällä kahdeksi tunniksi. Sitä edellisyönä nukahdin klo 7 ja heräsin klo 9.
 
Normipäivänä 22.30(-23.00) ja herätys siinä 5.15. Ja oon aivan kuallu. En tiedä mikä tässä hommassa kusee, lapset herää lähempänä seitsemää ja voi kukkua kymmeneen asti (no ei nyt ihan kukkumalla kukkua, mutta olla hereillä kuitenkin.) En tiedä olenko ihmisenä ja äitinä epäonnistunut kun en saa niitä aikaisemmin sammahtamaan. Toinen niistä kuitenkin murmeloi tukevat kahden tunnin päikkärit aina tarhassa. Itselle tämä on kuitenkin tässä vaiheessa viikkoa akselilla "kitatkaa minut pystyyn jollain tiukalla remonttitökötillä" vs. "otanko torkkupeiton töihin ja koisaan tyhjässä välissä sohvalla." Kirsikkana kakun päälle esikoisen kaveri tulee tänään yökylään. Elän toivossa että se tuskin varsinaisia yöunia ihan hirveesti lyhentää vaikka illalla voikin olla hässäkkää.
 
"uninen"
Normipäivänä 22.30(-23.00) ja herätys siinä 5.15. Ja oon aivan kuallu. En tiedä mikä tässä hommassa kusee, lapset herää lähempänä seitsemää ja voi kukkua kymmeneen asti (no ei nyt ihan kukkumalla kukkua, mutta olla hereillä kuitenkin.) En tiedä olenko ihmisenä ja äitinä epäonnistunut kun en saa niitä aikaisemmin sammahtamaan. Toinen niistä kuitenkin murmeloi tukevat kahden tunnin päikkärit aina tarhassa. Itselle tämä on kuitenkin tässä vaiheessa viikkoa akselilla "kitatkaa minut pystyyn jollain tiukalla remonttitökötillä" vs. "otanko torkkupeiton töihin ja koisaan tyhjässä välissä sohvalla." Kirsikkana kakun päälle esikoisen kaveri tulee tänään yökylään. Elän toivossa että se tuskin varsinaisia yöunia ihan hirveesti lyhentää vaikka illalla voikin olla hässäkkää.
Jotkut vain tarvitsevat unta vähemmän, ehkäpä lapsesi on sellainen tai sitten ei vaan uni tule aikaisin. Oletko kokeillut, että otat lapset nukkumaan viereesi? Meillä ainakin tuo kukkuja nukahti aikoinaan siten kaikkein helpoiten (nykyään se lukee yömyöhään omassa huoneessaan ja nukkuu säälittävät 6 tuntia yössä, lapsi kuitenkin...).
 
[QUOTE="uninen";27619188]Jotkut vain tarvitsevat unta vähemmän, ehkäpä lapsesi on sellainen tai sitten ei vaan uni tule aikaisin. Oletko kokeillut, että otat lapset nukkumaan viereesi? Meillä ainakin tuo kukkuja nukahti aikoinaan siten kaikkein helpoiten (nykyään se lukee yömyöhään omassa huoneessaan ja nukkuu säälittävät 6 tuntia yössä, lapsi kuitenkin...).[/QUOTE]

En viitsisi opettaa lapsia nukkumaan vieressäni, kun siitä olisi sitten taas hirveä poisopettaminen, kun nyt kuitenkin nukkuvat omissa sängyissään. Mielummin nukun sen vähän lyhyemmän pätkän niin ettei sisäelimiäni muhenneta.
 
"vieras"
Yleensä nukahdan joskus 23-01 välillä ja herään joka aamu klo 7 maissa. Mielelläni nukkuisin säännöllisesti tuon 8 tuntia, mutta uni ei vain aina tule ja sitten kituutetaan päivä sillä 5 tunnilla...
 
katatsu
3-vuorotyön vuoksi vaihtelee kovastikin. Vapaina ja iltavuoropäivinä pyrin heräämään klo 8-9, aamuvuoroina herätys on klo 6. Nukkumaan menen aikalailla kymmenen korvilla illalla.
 
Jos oon ollut iltavuorossa ja lapset kotona, niin olen kotona 03 ja herään 07. Jos taas aamuvuoroa, herään 07 ja menen nukkumaan n.23-01. Eli hyvin epäsäännöllisesti, nukun kun ehdin jaksan kerkeen viitsin.
 

Yhteistyössä