Mihin aikaan laittaisit lapset nukkumaan, jos herätys arkiaamuisin klo6?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en haluaisi laittaa vielä kuudelta, mutta varmaan tarttis :( Nyt on edelleen hereillä, yleensä nukahtaa vasta 21-22... Ja herätys tosiaan kuudelta. Pk aloitettu pari vkoa sitten ja päiväunet sotkee rytmin täysin :( Toivottavasti tää tästä helpottaa jossain vaiheessa!

Meillä 2v menee 20.30 nukkumaan jos on 05 herätys. Ja ennen kuin heittelette mua kakkakikkareilla niin ollaan kyllä yritetty laittaa aikaisemmin mutta kun ei väsytä niin ei väsytä. Osansa on sillä että isänsä tulee vasta puoli 6 illalla töistä ja poika ei halua erota isistä kun on ollut niin kova ikävä, ja toinen syy varmasti se että menee tarhassa aamuisin nukkumaan 1,5 h ja päiväunia nukkuu sen 1,5-2 h vielä joten vähäuniselle lapselle se on paljon.

No ei jää ei. Sen kai jokainen hoksaa itsekin?

Kyllä mä koen että mulla jää ihan kivasti, kouluaikana paljon vähemmän mut esim. työharjoittelussa ollessa, aamuvuoro 7-15 niin on siinä kivasti ilta aikaa touhuilla lapsen kans. Vapaat on vapaita ja lapsi on sillon kotona mun kans :)

mä oon luopunu harrastuksista eikä me kovinkaan usein kyläillä missään, tärkeämpää se kahdenkeskeinen aika on.

iltavuorot on sitte tympeitä, ja kaikista inhottavin se kun joutuu mennä illasta aamuvuoroon, siinä ei paljo ehdi lapsen kans olemaan.

:laugh: jääpä matameilla aikaa täällä kehua itseään ja ihmetellä kun mies on töissä ja karkkia itse vetää pussitolkulla sit toisessa ketjussa itkee kun paino ei tipu. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ´´;23195871:
No ei teillä kyllä paljoa lasten kanssa keretä olemaan jos 19 jo untenmailla ja työssäkäyviä ihmisiä olette.

Aatteles jos se aikaisin töihin menijä pääseekin aikaisemmin sieltä töistä ja hakee lapsenkin hoidosta aikaisemmin :O :O

Kyllä mä koen että mulla jää ihan kivasti, kouluaikana paljon vähemmän mut esim. työharjoittelussa ollessa, aamuvuoro 7-15 niin on siinä kivasti ilta aikaa touhuilla lapsen kans. Vapaat on vapaita ja lapsi on sillon kotona mun kans :)

mä oon luopunu harrastuksista eikä me kovinkaan usein kyläillä missään, tärkeämpää se kahdenkeskeinen aika on.

iltavuorot on sitte tympeitä, ja kaikista inhottavin se kun joutuu mennä illasta aamuvuoroon, siinä ei paljo ehdi lapsen kans olemaan.

Mä kyllä koen että se on meille aika vähän... yleensä aikaisintaan ollaan kotona 15:30, ja jos lapset menee nukkumaan seitsemältä, niin ei se montaa tuntia ole. :( Mutta mä en oo ehkä vaan tottunut siihen. Nykyään lapset menee usein kyllä vähän myöhemmin nukkumaan, ettei nyt ihan kolmen tunnin tuttavuudella päivisin olla. : / Mekään ei kyllä arkisin yleensä käydä missään. Ei riittäis energia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ´´;23195871:
No ei teillä kyllä paljoa lasten kanssa keretä olemaan jos 19 jo untenmailla ja työssäkäyviä ihmisiä olette.

Pitäiskö sitten karsia lapsen uniaikaa ihan vain siksi, että vanhemmat ehtii olla lapsen kanssa enemmän? Ja työssäkäyviä on monenlaisia, mä haen lapsen kolmelta hoidosta ja ehditään kyllä touhuta vaikka ja mitä. Mun ei tarvi raahata lasta esim. ruokakauppaan, kun sinne voi mennä lapsen nukahdettua, joten voidaan oikeasti käyttää se koko aika yhdessä oloon eikä pakollisiin velvotteisiin. Samoin voin rauhassa harrastaa iltaisin, enkä silloinkaan ole lapseltani mitenkään pois, toisin kuin vanhemmat jotka nukuttavat lapsensa vasta yhdeksän jälkeen.

Mä kyllä koen että se on meille aika vähän... yleensä aikaisintaan ollaan kotona 15:30, ja jos lapset menee nukkumaan seitsemältä, niin ei se montaa tuntia ole. :( Mutta mä en oo ehkä vaan tottunut siihen. Nykyään lapset menee usein kyllä vähän myöhemmin nukkumaan, ettei nyt ihan kolmen tunnin tuttavuudella päivisin olla. : / Mekään ei kyllä arkisin yleensä käydä missään. Ei riittäis energia. :)

ei riitä ei. Tätä on joidenki kotona lasten kans olevien ystävien vaikea käsittää. :(

Yhteistyössä