Mihi voi jättää lapsen viikonlopuksi?

  • Viestiketjun aloittaja "Nuunuu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="miw";22686646]Et lapsella ei ole isää eikä mummoa, pappaa, tätiä, setää, enoa? Ei siis ketään sukulaista? :O[/QUOTE]

tiiäkkö näin voi oikeasti olla asiat. vaikkei sulla niin olisi!
 
"vieras"
[QUOTE="Nuunuu";22686615]Ei ole isää. Monelta tunnilta ne ottaa ton maksun jos on pe-su?[/QUOTE]

Kyllä se hoitaja varmaan vahtii lasta koko viikonlopun, jos maksat vaikka parilta tunnilta palkan.
 
ads
[QUOTE="Nuunuu";22686615]Ei ole isää. Monelta tunnilta ne ottaa ton maksun jos on pe-su?[/QUOTE]

Ne ottaa maksun joka tunnilta kun on lasta hoitamassa, tietty. Ja MLL:n hoitajat on tarkoitettu lyhytaikaista hoitoa varten (nuoria koulutyttöjä) ja päiväsaikaan tapahtuvaa hoitoa varten. Tuskin suostuvat hoitamaan koko viikonlopun tai edes yhden yön yli.
 
"Nuunuu"
Ei ole ketään kelle vois jättää. Miksi ootte noin ilkeitä? Mä vaan kysyin jos joku tietäisi. Leikkaukseen olen menossa ja sanovat et pääsee sunnuntaina pois vasta.
 
vds
[QUOTE="vieras";22686647]koita saada lastensuojelun kautta tukiperhe mihin voisi lapsesi mennä![/QUOTE]

Tukiperhettä voi joutua jonottamaan vuodenkin, joten tuskin siitä nyt on ap:lle apua...
 
"liinis"
Lapsesi laitetaan lastenkotiin/pienten lasten vastaanottokotiin siksi aikaa kun olet leikkauksessa.

Mutta kannattaa todella panostaa siihen sosiaaliseen turvaverkkoon, ettei sitten putoa noin tyhjän päälle. Vain yksi aikuinen ihminen lapsen elämässä on liian vähän, kun kaikki ei suju aina hyvin.
 
"vieras"
[QUOTE="liinis";22686697]Lapsesi laitetaan lastenkotiin/pienten lasten vastaanottokotiin siksi aikaa kun olet leikkauksessa.

Mutta kannattaa todella panostaa siihen sosiaaliseen turvaverkkoon, ettei sitten putoa noin tyhjän päälle. Vain yksi aikuinen ihminen lapsen elämässä on liian vähän, kun kaikki ei suju aina hyvin.[/QUOTE]

Millain hän panostaa jos sitä ei ole? Lastensuojelu laitos on tässä tapauksessa vain hoitajana siksi kun äiti on sairaalassa. Ei muuten kun äiti on kunnossa lapset palautuu kotiin.
 
lkadsj
[QUOTE="Nuunuu";22686679]Ei ole ketään kelle vois jättää. Miksi ootte noin ilkeitä? Mä vaan kysyin jos joku tietäisi. Leikkaukseen olen menossa ja sanovat et pääsee sunnuntaina pois vasta.[/QUOTE]

Olisit heti kertonut!!! Sun aloituksestas sai sellaisen vaikutelman, että tarvit taaperollesi "kennelipaikkaa" kun täytyy päästä viikonlopuksi radalle :( SIitä varmaan vastausten laatu...

Jos tarvitset apua leikkauken ajaksi, niin ota ensisijaisesti yhteys oman kotikuntasi sossuun ja selitä tilanne heille. Jos eivät pysty järjestämään hoitajaa tai auttamaan siinä, niin esim. vuoropäiväkodissa on ollut joskus lapsia hoidossa tilapäisesti ympärivuorokautisesti...Mutta nää asiat on hoidettu sossun kautta...
 
"vieras"
[QUOTE="Nuunuu";22686679]Ei ole ketään kelle vois jättää. Miksi ootte noin ilkeitä? Mä vaan kysyin jos joku tietäisi. Leikkaukseen olen menossa ja sanovat et pääsee sunnuntaina pois vasta.[/QUOTE]

Kai tiesit leikkauksesta jo aiemmin, miten tuli nyt vasta mieleen että mihinkäs jätän lapsen?
 
"Nuunuu"
liinis voitko kertoa miten toi menee? Mua pelottaa tää tilanne. Tiedän et näin ei voi elää, mut me ollaan tytön kanssa vasta muutettu pois eikä ole ketään ja me ollaan kahdestaan oltu aina.
 
"vieras"
[QUOTE="Nuunuu";22686718]liinis voitko kertoa miten toi menee? Mua pelottaa tää tilanne. Tiedän et näin ei voi elää, mut me ollaan tytön kanssa vasta muutettu pois eikä ole ketään ja me ollaan kahdestaan oltu aina.[/QUOTE]

jos haluat tukiperheen niin sun pitää kertoa tilantees lastensuojeluun sieltä ne tukiperheet hommataan. Ja ei lastensuojelunasiakkaana olo ei tarkoita että oisit huono vanhempi!!!!!
 
"vieras"
[QUOTE="Nuunuu";22686731]En tiennyt leikkauksesta kuin vasta tänää ja leikataan pe.[/QUOTE]

Saatkohan sinä mistään noin nopeasti hoitoapua. Leikkausta varmaan voisi siirtää?
 
ettänäin
voi kuule, sairaalassa on sos.työntekijät jotka varmasti törmäävät tällaisiinkin tilanteisiinkin:) nimim. sh:na TYKS ollut.
[QUOTE="höh";22686735]Mitäköhän niiden pitäisi sairaalasta vastata??? Ei potilaan LAPSEN hoitaminen tai sen järjestäminen kuulu sairaalalle millään tavalla. Tai edes niistä asioista tietäminen.[/QUOTE]
 
"liinis"
[QUOTE="Nuunuu";22686718]liinis voitko kertoa miten toi menee? Mua pelottaa tää tilanne. Tiedän et näin ei voi elää, mut me ollaan tytön kanssa vasta muutettu pois eikä ole ketään ja me ollaan kahdestaan oltu aina.[/QUOTE]

Soita paikkakuntasi sosiaalitoimeen ja kerro tilanteesi. Sieltä saat avun. Parhaimmassa tapauksessa voivat sijoittaa lapsen vuoropäiväkotiin tuoksi ajaksi.

Eikö sinulla ole vanhalta paikkaunnalta ketään joka tulisi tosi hädässä nyt hoitamaan lasta? Tai hakisi lapsen luokseen?
 
ölk
[QUOTE="Nuunuu";22686718]liinis voitko kertoa miten toi menee? Mua pelottaa tää tilanne. Tiedän et näin ei voi elää, mut me ollaan tytön kanssa vasta muutettu pois eikä ole ketään ja me ollaan kahdestaan oltu aina.[/QUOTE]

En ole liinis, mutta ota yhteys oman kotikuntasi sossuun. Heillä on mahdollisuus sijoittaa lapsesi esim. kriisiperheeseen (lyhytaikaista sijaislapsitoimintaa hoitava sijaisperhe) viikonlopun yli. Noin pienelle perhesijoitus olisi parempi vaihtoehto kuin laitoshoito.
 

Yhteistyössä