migreenistä

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Minulla ainakin näkö ja myöskin tuntohäiriöt kuuluu migreeniin

ku sillä oli aivan julmettu päänsärky, oksetti, pyörrytti ja näkökyky oli tosi huono ku se eilen ensiapuun lähti

voi olla..tuollaisen takkii on minutki lanssilla kysille viety..näkökenttä oli harmaa ja KAPEA..

ku sillä oli aivan julmettu päänsärky, oksetti, pyörrytti ja näkökyky oli tosi huono ku se eilen ensiapuun lähti

Kaikki nuo kuuluu ainakin mulla migreenin oireisiin, samoin hajut häiritsee/saattaa laukaista migreenin, joten saattaa hyvin olla esim. migreeniä.

Toivottavasti kaikki ok!

Mulla tutkittiin MS-tautia ja tultiin tulokseen että migreeni teettää näkö-oireita. Magneettikuvissa olin ja Likvor-näyte otettiin!

Ihn vaikuttaa oireet migreeniltä, samoja ainakin kuin mulla migreenin aikana ja tosiaan olo on ihan epätodellinen, että taju melkein lähtee.

Mä oon joutunu kerran ensiapuun kun meinas taju mennä,silmissä heitti ja päässä jomotti.Sen jälkeen rupesin syömään migreeniä ehkäseviä lääkkeitä.Sitten lopetin niiden käytön kun ei enää tullu jatkuvasti.

voi voi tokkiinsa...... :(
Mulla se on lievin oire, jalat menee myös ja tunto. Alahuuli menettää tunnon ja näyttää että olen aivan "rampa".

(kun on migreeni pahimmillaan) Mutta luojan kiiiiiiiitos, on nyt hyvät lääkkeet! :)

Alkuperäinen kirjoittaja pullapitko:

Kaikki nuo kuuluu ainakin mulla migreenin oireisiin, samoin hajut häiritsee/saattaa laukaista migreenin, joten saattaa hyvin olla esim. migreeniä.

Toivottavasti kaikki ok!

toivon myös... huomenna kuvataan pää, koska kasvainta epäilevät...

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mulla katoaa näkö. Ja lähtee tunto toiselta puolelta kehoa ja kasvoja.Ja myös puhe saattaa mennä puuroksi tai sanat ei tule oikeina ulos.

eli toivoa olis että se olis "vain" migreeni

Migreenissä on aika moninaiset oireet ja ekalla kerralla migreeni voi saada melkoisen pelästyksen valtaan jos oikein oudot oireet tulee.

Mut on viety ensiapuun liki tiedottomana,neurologiaan erikoistunut ihminen vielä mukana kun oireet viittasi niin vahvoina aivoverenvuotoon yms. Mutta oli vain pahemman puoleinen migreenikohtaus.

Toivottavasti olisi "vain" migreeni.

voiko jollain olla niin paha migreeni et näkökyky heittää?

mietin noita velipojan oireita ja haluaisin ajatella jotain lievempää kuin kasvain... :/

Mulla menee koko maailma ihan sahalaitakuvioksi kun migreeni iskee päälle. Ja pahimmillaan näkyy vain valopisteitä. Ja näitä ennakoi aina julmettu päänsärky. Plus että niitä mustia laseja saa pitää vielä pitkän aikaa kun kohtaus on hellittänyt. Ja se kohtaus voi pahimmillaan kestää tunteja.

Mulla alkaa yleensä häipyä näkökenttä osittain ja sitten alkaa kirkkaat pilkut ja sahalaitakuviot tanssimaan ripaskaa. :D Sitten sen jälkeen alkaa jomottamaan tuolta niskasta silmän taakse ja joskus menee tunto hetkeksi toiselta puolelta ja puhe puuroutuu.Jääkylmä rätti ohimolle ja pimeseen huoneeseen nukkumaan.Oksenna en ikinä vaikka paha olo onkin.Muuten onko teillä mitään tiettyhä oireita vaikka edellisenä päivänä kun migreeni on tuloillaan?minä olen ainakin äärettömän väsynyt ja hirveesti tekee mieli syödä kaikkee suolaista. :whistle: Ja välillä tulee tarmonpuuskia ja taas väsyttää.

Sahalaitaa mulla heitti silmissä kun oli migreeni.
Se oli niin pahana että yksi lääke maksoi silloin n. 100mk, kerta-annos siis.

Monesti myös oksensin. Migreeni on kamala tauti ja sitä voisikin luulla että on kasvain tms. kun olo on niin kauhea.

Minulla migreeni loppui kun tulin raskaaksi.
Toisilla raskaus pahentaa toisilla parantaa kuulemma.

Kummipojan äiti sai raskaana ollessaan kamalia kohtauksia. Eikä tauti hävinnyt senkään jälkeen.
Nyt estolääkityksellä ja siltikin saa noita migreenejä. :/

Yhteistyössä