Migreenistä ( ja miksei muutenkin päänsärystä ) tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Potilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="veikka";23072815]Eikös hän menehtynyt juuri nukkuessaan, sellaista ei voi ennakoida.[/QUOTE]

Nukkuessaan joo, mutta niinkuin selitin niin vuoto oli juuri sillä alueella mikä vie toimintakyvyn. Eli ei itse tajunnut että tilanne on vakava, oli toimintakyvyn hämärtyessä luullut ihan normaaliksi säryksi. Vuoto oli tihkuva eli oli alkanut jo ennen nukkumaan menoa, iltayöstä oli menehtynyt.

Huimaus meni ohitse. Viiltäviä kipu"sykäyksiä" tuntuu nyt oikealla puolella päätä. Jalat on 'oudot' kävellessä. Mutta migreenikipua ei ole tullut onneksi. Oikea puoli tuntuu raskaammalta kuin vasen mutta ei ehkä niin "lötkö" kuin aiemmin.

Minulla on ollut tällä viikolla kolme migreenikohtausta. Panacodia ja miranaxia kuluu. Pari viikkoa sitten oli viikon ajan joka päivä pää kipeä. Ensi viikolla menen neruologille. Maksaa varmaan monta sataa euroa, mutta tälle on oikeasti nyt saatava oikea hoito. Aion kokeilla estolääkitystä, jos tarjoaa.

Mulla on myös aivoverenvuodon oireet migreenissä, kohta 10v sairastanut kyseistä sairautta. Mulla käytössä estolääkitys nyt raskaudenkin aikana, sekä sumatriptan+panacod. Ennen raskautta oli erilaisia triptaaneja kätössä ja auttoivan hyvin, tosin migreeni välillä kroonistui ja kivuttomia päiviä ei ollut kuukausiin.
Sinuna menisin neurologille, apua on saatavilla monenlaista. Myös akupunktiota kannattaa kokeilla, itse ajattelin alkuraskaudessa mennä mutta onneksi migreeni vähän rauhoittui.

Eikös se ollut Piia Koriseva jolla jokunen vuosi sitten tuli aivoverenvuoto jota luuli migreeniksi? Muistan näin lukeneeni, hänellä paha aurallinen migreeni. Siitä vaan tuli mieleen että eikai sitä aina erota.

Panacod ei ole se tehokkain kipulääke migreeniin. Voi aiheuttaa itse päänsärkyä.
Minun migreenikohtaukset voi kestää useamman päivän ja harvemmin Panacodista ollut apua.

Joo tuo on totta, se itsessään aiheuttaa helposti särkylääkepäänsärkyä josta onkin vaikeampi päästä eroon. Siksi panacodia pitäisi välttää ja sen tilalle etsiä muita lääkkeitä. Myös kodeiinin takia monet jäävät helposti koukkuun tuohon.

Yhteistyössä