Migreeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka usein migeenin pitäisi olla, että voidaan harkita estolääkitystä?

Millaisia migreenityyppejä täällä ihmisiltä löytyy?

Itselläni (kuten myös äidilläni ja mummollani) on migreeni, jossa ensin tulee näköhäiriöt (näkökenttäpuutokset ja sahalaita), tämä kestää puolisen tuntia, jonka jälkeen tulee noin puoli tuntia kestävä puutuminen, eli toinen käsi, poski, huulet ja kieli tuntuu puutuneilta ja tunnottomilta. Tämän jälkeen alkaa särky, joka ei ole kova, mutta kuitenkin. Aina ei tule särkyä. Tavallinen särkylääke auttaa ihan ok. Mietin vain, että jos tulee usein, niin voiko saada estolääkitystä. Nykyisellään minulla saattaa olla parista viikosta-puoleenkin vuoteen väliä.

mulla oli pahoja kohtauksia 3-5 viikossa. joskus olin sairaalassa tiputuksessa kun todella paha kohtaus joka ei suostunu menemään ohi. lopulta sain estolääkityksen joka ollu nyt 2,5v. sitä koettu välillä lopettaa mutta kohtaukset tulee heti takaisin. nyt lääkityksen aikana kohtauksia ehkä kerran kuussa.
toisen lapsen haluaisimme mutta raskaus pelottaa kun sillon ei voi lääkkeitä syödä, makaanko 9kk pimeessä huoneessa peitto korvissa. migreenin laukas ekan lapsen odotus.

Sain vajaat 2kk sitten taas kerran estolääkityksen ja toiminut tosi hyvin eli yhden kerran joutunut ottamaan täsmälääkettä. Lääkäri kertoi, kun menin päänsärky päiväkirjan kanssa, että estolääkitys paikallaan! mulla kohtauksia 12-15/kk ja sanoi, että jos n.3/kk niin suositellaan estolääkitystä. Merkkaa kalenteriin ylös kohtaukset ja niiden luonne ja sitten lääkäriin. Itse pidin päiväkirjaa n kolme kk!

Yhteistyössä