migreeni raskausoire?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelps

Vieras
voisko migreeni olla raskausoire? menkkojen pitäs alkaa tänään tai huomenna. nyt on pari päivää ollut semmosta lievää migreeniä. auraoireita ja silmä ja hammassärkyä. voisko olla raskausoire? myös hikoiluttaa enemmän ja veskis pitää hypätä.

Mulla ainakin alkuraskaudessa oli ihan järkky päänsärky vaikka normaalisti todella, todella harvoin koskee päähän! Mieluiten oisin ollu vaan pimeessä huoneessa ja itkeny kipua kun ei edes mitkään lääkkeet auttanu.. En tiedä sit oliko migreeniä, ei mulla sellaista oo koskaan todettu ja päänsärkykin hellitti rv 12 jälkeen.:)

Minulla alkoi kamala päänsärky jo ennen kuin olin tehnyt raskaustestin. Sitä kestikin sitten viikolle 16. Aivan järkyttävää. Eikä lääkkeistä ollut juurikaan apua. Olo oli kuin olisi ollut kaukea krapula päällä koko ajan, päätä särki ja oksetti. Kävin lääkärissä sen vuoksi monta kertaa. En uskalla tulla uudellleen raskaaksi. Oli helvetillistä. Toivon ettei kenenkään muun tarvitsisi kokea mitään tällaista.

Kyllä, raskaus saattaa laukaista migreenikohtauksia.
Mulla myös aurallista, ennen raskautta kohtauksia tuli ehkä kolme vuodessa. Nyt tämän raskauden alussa kohtauksia oli useita. Onneksi viimeiset 20 viikkoa mennyt ilman kohtauksia :)

Mulla noihin kohtauksiin liittyy näköhäiriöitä, puutumista, puheen epäselvyyttä, koordinaatiokyvyn heikkenemistä, pahoinvointia. Joskus tulee jäätävä päänsärky, mutta ei aina.

Mulla oli ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa ennen 20. raskausviikkoa lähes päivittäistä päänsärkyä. Neuvolassa sanoivat, että normaalia ja saa ottaa Parasetamolia kipuun. Esikoisen odotusaikana kuitenkin pelotti noita särkylääkkeitä ottaa, kun niin harvoin mitään lääkkeitä olen syönyt ja tuli kyllä kärsittyä melkoisesti. Särky saattoi olla jo aamulla herätessä ja jos ei lääkettä ottanut heti niin se yltyi vielä pahemmaksi eikä siihen lääke tehonnut. Lopulta piti oksentaa, kun jossain vaiheessa tuli paha olo ja sitten yleensä laukesi särky. Seuraavana aamuna saattoi sitten taas särky olla. Sitten ne kuitenkin loppuivat eikä loppuraskaudessa enää ollut.

Yhteistyössä