Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mitä sinä siitä miehen työpaikasta? haloo jos potkut saa niin itehän on mokannu! ilmota poliisille ja lähe ennen ku oot ruumishuoneella.
Olen jo pienestä oppinut, että kulissit on pidettävä, joten siitä ei kai pääse eroon.
Mä ymmärrän sua. Oot just kun mun äiti. ...mutta arvaa mitä. Mun täytyy omaksi inhokseni tunnustaa, että mä olen oppinut ajattelemaan samalla tavalla.
Älä luule, ettei sun lapset tajua, mitä tapahtuu. Tajuavat ennemmin tai myöhemmin ja viimeistään siinä vaiheessa sun tyttäresi oppii ajattelemaan samalla tavalla kuin sä. Joten on hyvinkin todennäköistä, että myös tyttösi tulee aikanaan lyöntejä sietämään.
En mäkään julkisesti lyömistä sietäisi ja aina kun lapsena ajattelin, että joku mua löisi, ajattelin, että varmasti lähtisin ja heti. Se ois siinä. ...mutta sitten, kun se on tullut ajankohtaiseksi... mä oonkin kuin meidän äiti.
Ei se, että omistat puolet kaikesta tavallaan ole se rahan syy, vaan pelottaako sua, että millä sä tulet toimeen kuitenkaan ilman miehen palkkaa?
Hmm.. mä ihan oikeasti tunnistan sussa niin täysin meidän äidin.

Oli hyvä talo, yhdessä hyvät tulot (erikseen pienipalkkaista sakkia, yhdessä hyvää), muun maailman arvostus...
Äitikään ei menny lääkärille alkuun lyöntien jälkeen. Myöhemmin, sitten kun vihdoin sai tarpeekseen ja päätti lähteä, sitä se kadutti. Se ois siinä vaiheessa ollu hyvä, että sillä ois ollu kaikki lyönnit paperilla.
Mut joo. En tiedä mitä sanoa. Muuta kuin, että valittettava deja-vu tuli.
Voimia. Joku päivä sä saat kyllä rohkeutta. Ja onhan se mahdollista, että sun mies ei tota toiste tee. Tosin... jos kumpikaan ei oikeastaan tahdo välttämättä olla toisensa kanssa (siis tunteita ei ole), toista alkaa helpolla vihata. Siis se toinen ärsyttää enemmän kuin laki sallii ja silloin on hyvin todennäköistä, että tuo tapahtuu uudestaan. (meidän isä oli äidin kanssa rahasta. Äiti rakasti isää alkuun, mutta oppi inhoamaan sitä lopulta ja siinähän ne sitten eli yhdessä. Ulospäin pitää näyttää rakastuneelta, mutta sisällä on aivan toista. Ei ne koko ajan tietty inhonneetkaan, mutta mitään avioparin tunnetta niillä ei ollut ja sen ne tiesi itsekin. Sepä se juuri olikin, miksi homma aina kärjistyi...)
Olis hyvä, jos kävisit lääkärillä. Siitä ei kenenkään tarvi tietää.