Miettimisen jälkeen kerron teille miksi olen kotona ennen muuta perhettä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen puolestasi:
kauhea juttu! surullinen olen teidän kummankin, tai siis koko perheen puolesta. miten olet selittänyt ruhjeet ja mustelmat ja mökiltä kotiin lähdön lapsille?

Otsan mustelmat on otsatukan alla, niskaan ei jäänyt mitään. Kädessä oleva mustelma ei ole kovin silmiinpistävä ruskettuneessa ihossa.

Tiistaina on neuvola, täti voi olla aika tarkkasilmäinen, saa nähdä.

joskus neuvolan tätien tarkkasilmäisyys on ihan hyvästäkin. :)

mitä sanoit kotiin lähdön syyksi?

Ei sitä nyt sen kummemmin selitelty, ei lapset sitä mitenkään outona pidä. Ajeltiinhan me yksi yö tyttöä lääkärissäkin täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
musta tuntuu kans että tää olis provo. jokainen joka olis hakattu ja tulis verta virtsan mukana tajuais mennä lääkäriin. onpas rakastava ja ihana mieskin sulla, ku ei vie lääkäriin. ajattelee omaa napaansa ennemmin, ku toisen henkeä :| haluaisin kyllä nähdä miten pahasti se on sit loppujen lopuks lyöny, ku et näe tärkeäks sairaalassakäyntiä.. sori vaan :|

Minut on hakattu toissa yönä, jos minulla olisi sisäistä verenvuotoa olisin varmaan jo kuollut.

Ei mies varmaan pakolla saa aikuista ihmistä lääkäriin.

Niin kovaa on lyönyt kuin suhteellisen isokoinen mies jaksaa, ei yhtään vähempää. Niin että heti nousi neliskanttinen kuhmu otsaa, jota yö kylmällä haudottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mitä sinä siitä miehen työpaikasta? haloo jos potkut saa niin itehän on mokannu! ilmota poliisille ja lähe ennen ku oot ruumishuoneella.

Olen jo pienestä oppinut, että kulissit on pidettävä, joten siitä ei kai pääse eroon.

Mä ymmärrän sua. Oot just kun mun äiti. ...mutta arvaa mitä. Mun täytyy omaksi inhokseni tunnustaa, että mä olen oppinut ajattelemaan samalla tavalla.

Älä luule, ettei sun lapset tajua, mitä tapahtuu. Tajuavat ennemmin tai myöhemmin ja viimeistään siinä vaiheessa sun tyttäresi oppii ajattelemaan samalla tavalla kuin sä. Joten on hyvinkin todennäköistä, että myös tyttösi tulee aikanaan lyöntejä sietämään.

En mäkään julkisesti lyömistä sietäisi ja aina kun lapsena ajattelin, että joku mua löisi, ajattelin, että varmasti lähtisin ja heti. Se ois siinä. ...mutta sitten, kun se on tullut ajankohtaiseksi... mä oonkin kuin meidän äiti.

Ei se, että omistat puolet kaikesta tavallaan ole se rahan syy, vaan pelottaako sua, että millä sä tulet toimeen kuitenkaan ilman miehen palkkaa?

Hmm.. mä ihan oikeasti tunnistan sussa niin täysin meidän äidin. :( Oli hyvä talo, yhdessä hyvät tulot (erikseen pienipalkkaista sakkia, yhdessä hyvää), muun maailman arvostus...

Äitikään ei menny lääkärille alkuun lyöntien jälkeen. Myöhemmin, sitten kun vihdoin sai tarpeekseen ja päätti lähteä, sitä se kadutti. Se ois siinä vaiheessa ollu hyvä, että sillä ois ollu kaikki lyönnit paperilla.

Mut joo. En tiedä mitä sanoa. Muuta kuin, että valittettava deja-vu tuli.

Voimia. Joku päivä sä saat kyllä rohkeutta. Ja onhan se mahdollista, että sun mies ei tota toiste tee. Tosin... jos kumpikaan ei oikeastaan tahdo välttämättä olla toisensa kanssa (siis tunteita ei ole), toista alkaa helpolla vihata. Siis se toinen ärsyttää enemmän kuin laki sallii ja silloin on hyvin todennäköistä, että tuo tapahtuu uudestaan. (meidän isä oli äidin kanssa rahasta. Äiti rakasti isää alkuun, mutta oppi inhoamaan sitä lopulta ja siinähän ne sitten eli yhdessä. Ulospäin pitää näyttää rakastuneelta, mutta sisällä on aivan toista. Ei ne koko ajan tietty inhonneetkaan, mutta mitään avioparin tunnetta niillä ei ollut ja sen ne tiesi itsekin. Sepä se juuri olikin, miksi homma aina kärjistyi...)

Olis hyvä, jos kävisit lääkärillä. Siitä ei kenenkään tarvi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Siis mieluummin kuolet ja jätät lapsesi orvoiksi väkivaltaisen isän kasvatettaviksi kuin ryhdyt yh:ksi?

Minä en voi ymmärtää, että haluat lastesi kasvavan tällaisen ihmisen kanssa samassa perheessä ja tässä henkisessä ympäristössä.

Isäni kuoli kun olin vajaa 10v ja voin sanoa, että olisin mieluummin pitänyt vaikka vähän väkivaltaisen isänkin kuin kokonaan ilman isää - ei ihan vastaus kysymykseen mutta kuitenkin.

No juu, kukin tavallaan.

Oma mieheni sai 6v ikäisenä olla todistamassa pahoinpitelyä jossa äitinsä menetti näön toisesta silmästään. Ei tiedä mitä olisi käynyt jos ei olisi päässyt juoksemaan naapuriin hälyttämään apua.

Eron myötä isä menetti tappamisoikeuden lapsiinsa kun tapaamisia ei katsottu turvallisiksi. Toki mies olisi halunnut kunnollisen isän itselleen, mutta kuitenkin sitä mieltä että tuossa vaiheessa isän menettäminen oli parasta mitä heille pystyi tapahtumaan. Katkera ei ole isälleen tänäkään päivänä, vaikkei tuon jälkeen häntä tavannut kuin pari kertaa ohimennen. Ymmärtää tämän ongelmat ja on kiitollinen että äiti on pystynyt tuomaan lapsilleen esiin isän hyvät puolet.

Eli isättömän pojan mielestä ei-isää oli kuitenkin parempi kuin väkivaltainen isä. (ja eihän teillä kai ero tarkottaisi sitä että lapset menettäisivät isänsä)

Miks kerroit asian täällä? Kun varmasti tiesit että saat tällaista palutetta :/ Siis en pahalla tarkoita mutta luulis että tiedät miten ihmiset suhtautuu asiaan,eikö??

Minä en miettisi hetkeäkään tuon jälkeen että mitä tekisin vaan pakkaisin ukon kimpsut ja kampsut ja veisin ulos.Ja takasin ei olis mitään tulemista,vaikka olisin kuinka laiska jäämään yh:ksi.

ole menemättä lääkäriin jos et halua. jatka suhdetta miehen kanssa jos se tuntuu paremmalta ratkaisulta kuin olla lasten kanssa ilman pelkoa seuraavasta kerrasta. ei meistä kukaan voi kääntää sun päätä jos sä itse et halua lähteä ensin lääkäriin ja sen jälkeen ottaa etäisyyttä mieheen. kaiken on lähdettävä sun omien korvien välistä. tässäkin ketjussa on monet yrittäneet auttaa puhtaasta sydämestä, mutta olet oman ratkaisun tehnyt. niin pahalta kuin nämä sanat kirjoitettuna näyttääkin ei kukaan voi oikeasti tehdä ratkaisua sun puolesta, ei voi muuta kuin yrittää ohjata sua oikeaan suuntaan

Olen jo pienestä oppinut, että kulissit on pidettävä, joten siitä ei kai pääse eroon.

Näin meistä moni on oppinut. lapsilleni en halua samaa oppia ja mallistahan he oppivat.

Käyt lääkärissä, keräät voimia jne. Itselläni meni eropäätöksestä 9kk ennenkuin minulla oli energiaa ja sisua ryhtyä toimeen. Kannatti.

Alkuperäinen kirjoittaja NelSu:
Miks kerroit asian täällä? Kun varmasti tiesit että saat tällaista palutetta :/ Siis en pahalla tarkoita mutta luulis että tiedät miten ihmiset suhtautuu asiaan,eikö??

En kerro ainakaan siksi, että varsinaisesti haluaisin vastauksen kysymykseen mitä nyt teen??

Kerron siksi vaikka, että en koskaan tule tästä puhumaan kenellekään livenä, joten tänne vähän kirjoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja NelSu:

samaa mietin minä. ja sitten vielä tuo asenne että ei mennä lääkäriin vaikka syytä olisi eikä haluta yh:ksi vaan mieluummin sitten ollaan parisuhteessa jota täällä valitetaan plus saadaan vielä turpaan. ei jaksa käsittää.

Vai et halua yh:ksi! Täytyy kyllä tähän sanoa, että ajattele edes lapsiasi jos et itseäsi! Vaikka lapset mielestäsi kuinka eivät nähneet/kuulleet he kyllä tietävät aina äidin ja isän tilanteen paremmin kuin luullaan. Usko pois. Ihan taatusti lasten on parempi olla jomman kumman vanhemman kanssa kuin elää väkivaltaisessa/rakkaudettomassa perheessä.
Ajattele hiukan tällä kertaa järjelläsi, tuosta ei hyvää seuraa kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
ole menemättä lääkäriin jos et halua. jatka suhdetta miehen kanssa jos se tuntuu paremmalta ratkaisulta kuin olla lasten kanssa ilman pelkoa seuraavasta kerrasta. ei meistä kukaan voi kääntää sun päätä jos sä itse et halua lähteä ensin lääkäriin ja sen jälkeen ottaa etäisyyttä mieheen. kaiken on lähdettävä sun omien korvien välistä. tässäkin ketjussa on monet yrittäneet auttaa puhtaasta sydämestä, mutta olet oman ratkaisun tehnyt. niin pahalta kuin nämä sanat kirjoitettuna näyttääkin ei kukaan voi oikeasti tehdä ratkaisua sun puolesta, ei voi muuta kuin yrittää ohjata sua oikeaan suuntaan

Aivan karmeaa tässä on se, että tämän perheen lapsista kasvaa uusia samanlaisia henkisen ja fyysisen väkivallan hyväksyviä aikuisia, ja väkivallan ketju ei pääse koskaan katkeamaan.

En ole oikeastaan aikuisista huolissani, koska heillä on mahdollisuus valita. Lasten tilanne on puistattava, koska äiti ennemmin kuolee kuin jättää väkivaltaisen isän.

ookko nyt ihan varma että miehesi työpaikka on tärkeämpi kun rikosilmoituksen tekeminen?menisisn sinuna lähimpään päivystykseen ja siitä oliisille elleivät he päivytsyksessä soita niitä jo valmiiksi.
en uskaltaisi tuomoisen miehen kanssa elää :hug:

Oikeita suuntia on yleensä aina monta.

En jaksa erota, en jaksa olla sinkkuna, en halua olla yh. Siis nyt, katsotaan jos myöhemmin olen eri mieltä.

Aivan karmeaa tässä on se, että tämän perheen lapsista kasvaa uusia samanlaisia henkisen ja fyysisen väkivallan hyväksyviä aikuisia, ja väkivallan ketju ei pääse koskaan katkeamaan.

En ole oikeastaan aikuisista huolissani, koska heillä on mahdollisuus valita. Lasten tilanne on puistattava, koska äiti ennemmin kuolee kuin jättää väkivaltaisen isän.

En usko väkivaltaisesti kuolevani, ainakaan kotonani. Oikeasti säikähdin ja varmasti miehenikin säikähti sitä kuinka mielettömän kovaa toista voi lyödä, joten tuskin sitä haluaa uudestaan tehdä.

Pahinta, mitä lapselle voi tapahtua, on se, että näkee omaa rakasta äitiään hakattavan. Tai näkee, miten paha olla omalla äidillä on. Pienikin lapsi ajattelee, että hakkaispa tuo isä mielummin minua kuin äitiäni.

Silti minulla on ikuinen kuolemanpelko, ikuinen palko, että äidille sattuu jotain. Haluaisin elää huoletonta elämää oman perheeni kanssa, mutta pienestä asti on pelko kulkenut seuranani.

Kuinka sitä toivoikaan niiden eroa.

Pienenä päätin, että minun lapseni eivät tule koskaan tälläisten pelkojen kanssa elämään. Siksi minulla on nyt hyvä, turvallinen mies ja neljä lasta.

Kannattaa myös miettiä että joskus voi tulla se viimeinen kerta joka on niin lopullinen ettei siitä ole paluuta. Yksikin isku päähän voi tappaa. Jatkuva painostava henkinen ilmapiiri voi katkaista kamelin selän, mitkäs niitä kuoleman tapauksia tässä maassa nostaakaan kuin napsahduksessa tehdyt väkivallanteot. Jos itsesi pelastaminen kamalalta suhteelta ei kiinnosta niin ajattele lapsia....

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ookko nyt ihan varma että miehesi työpaikka on tärkeämpi kun rikosilmoituksen tekeminen?menisisn sinuna lähimpään päivystykseen ja siitä oliisille elleivät he päivytsyksessä soita niitä jo valmiiksi.
en uskaltaisi tuomoisen miehen kanssa elää :hug:

Tunnen mieheni ja en pelkää vähääkään. Pahoillani sen sijaan olen.
Ja kyllä työpaikalla on väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
musta tuntuu kans että tää olis provo. jokainen joka olis hakattu ja tulis verta virtsan mukana tajuais mennä lääkäriin. onpas rakastava ja ihana mieskin sulla, ku ei vie lääkäriin. ajattelee omaa napaansa ennemmin, ku toisen henkeä :| haluaisin kyllä nähdä miten pahasti se on sit loppujen lopuks lyöny, ku et näe tärkeäks sairaalassakäyntiä.. sori vaan :|

Minut on hakattu toissa yönä, jos minulla olisi sisäistä verenvuotoa olisin varmaan jo kuollut.

Ei mies varmaan pakolla saa aikuista ihmistä lääkäriin.

Niin kovaa on lyönyt kuin suhteellisen isokoinen mies jaksaa, ei yhtään vähempää. Niin että heti nousi neliskanttinen kuhmu otsaa, jota yö kylmällä haudottiin.

ootko lukenu sisäisestä verenvuodosta??? mä en kuiten kattelis hetkeäkään |O olisin lähtenyt heti lyöntien jälkeen! jos sulla ei sit minkäänlaista hätää siellä rakkaan miehen kainalossa ole, niin mitä haet tällä alotuksella? mulla pistää raivostuttaa tällaset naiset jotka ei tajuu!!! ne on kuullu ja tietää miljoonien naisten ja lasten kohtalot, mut ei tee mitään |O ei se ole hullu, me rakastetaan toisiamme ja se sano ettei tee sitä ikinä enää :x ei iesus..

En usko väkivaltaisesti kuolevani, ainakaan kotonani. Oikeasti säikähdin ja varmasti miehenikin säikähti sitä kuinka mielettömän kovaa toista voi lyödä, joten tuskin sitä haluaa uudestaan tehdä.

Hei ihan oikeasti, älä viitsi uskotella tuollaista hölynpölyä.

Jos mies jo ensimmäisellä kerralla käytännössä ilman mitään syytä lyö sinua niin paljon kuin lähtee ja vain onnella selviät ilman sairaalareissua (joka ehdottomasti olisi pitänyt tehdä joka tapauksessa todisteiden saamiseksi), niin kyllä herttaisen sinisilmäinen täytyy olla, jos uskoo että seuraavaa kertaa ei tule.

Mutta niin kuin sanottua, aikuiset voivat valita, lapset eivät ja se on tässä se hirveä puoli.

Niinhän ne Matti ja Mervikin aina ajattelee...

Niin, luepa aloituksesi uudestaan. Mokkireissulla olisit saattanut kuolla.

Kylla aikuinen ihminen osaa arvioida lyontinsa voiman ja tietaa miten kovaa voi lyoda, seka mita vahinkoa se lyominen voi aiheuttaa,

Ma sanon vielakin, etta sa ansaitset enemman.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä