Miettikää tätä ennen kuin syyllistätte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettikääs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
Ap:lle: missä ylpeytenne on? Luulisi että on kunniakkaampaa maksaa itse elämisensä kuin maksattaa se yhteiskunnalla! Miehesikin on varsinainen lusmu, ei aikuinen mies noin tee ettei ota tarjottua oppisopimuspaikkaa vastaan, saa kyllä helposti laiskan maineen, on siinä selittelemistä myöhemmin. Luuletko että tuollaista joka päivä edes tarjotaan ? Tuskin tarjoavat toista kertaa. Miehinen mies yrittäisi elättää perheensä itse eikä lusmuilisi tukien varassa!

Voi hyvät hyssykät sun kanssa!Ehkäpä vuodet tuo mukanaan sulle kokemusta! :hug:
Mun mies oli tehtaalla duunarina yli 10vuotta,mutta laman kolkutellessa ovelle,iso firma päätti siirtää tuotannon Kiinaan! :whistle: Mies perusti firman,mikä meni nurin tän laman myötä...ei saa tukia mistään,koska on nk.yrittäjä ;) Mää olen minimi kotihoidon tuella,nuorin 1v ja vanhin 20v...ostettiin asunto parisen vuotta sitten ja ollaan ihan hileessä...koska ainoa tuki meille on mun lasten kotihoidon tuki..maksa siinä sitten lainaa ja elätä perheesi...300e/kk!!!Miten?Taloa ei pysty myymään,kun asuntomarkkinat on mitä on!Lisäksi mää sairastuin pahasti:epilepsia ennen vuoden vaihdetta ja nyt olen sytostaattihoidossa...kävelen kaksi metriä ja meinaan saada sydärin...huomenna menen papaan,koska mulla epäillään kohtusyöpää...Mies todellakin yrittää hankkia meille elantoa,jopa ehdotti rikollista toimintaa,mutten suostunu...joten täällä kärvistellään!
Ylpeys käy lankeemuksen edeltä,sanotaan..itte olen kokenut karvaasti myös 90-luvun laman!
Tuntuu,että ainoa vaihtoehto on alkaa myymään persettäni kaupungilla...mitäköhän lapset siittä tuumais??

Jaa-a. On sitten jäänyt peruskoulun matematiikan tunnit väliin. Ensin lasketaan, mihin on varaa. Otetaan huomioon opinnot, ovatko valmiit ja mikä ala kiinnostaa. Sitten tehdään parin vuoden tulevaisuudensuunnitelma ensi alkuun. Se on kuin kehys, josta sitten voi poiketa, mutta peruslinjaukset tehdään ensin. Jos joskus on oikeasti mahdollisuus yrittää perheenlisäystä, sen voi tehdä. Kun on tehty se ensimmäinen lapsi ja arki on saatu rullaamaan jatketaan järkeä käyttämällä.

P.S. Laskuri on tietsikan aputoiminnoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jaa-a. On sitten jäänyt peruskoulun matematiikan tunnit väliin. Ensin lasketaan, mihin on varaa. Otetaan huomioon opinnot, ovatko valmiit ja mikä ala kiinnostaa. Sitten tehdään parin vuoden tulevaisuudensuunnitelma ensi alkuun. Se on kuin kehys, josta sitten voi poiketa, mutta peruslinjaukset tehdään ensin. Jos joskus on oikeasti mahdollisuus yrittää perheenlisäystä, sen voi tehdä. Kun on tehty se ensimmäinen lapsi ja arki on saatu rullaamaan jatketaan järkeä käyttämällä.

Ihana kun ei ole elämää tarvinnut laskurilla suunnitella. Elämä on heitellyt milloin mitenkin, mutta hengissä on tähän asti selvitty ja tiedän ettei hengissä voi loputtomiin selvitä mutta kuolema se korjaa vaikka kuinka laskurilla lasket ja käyt vaikka kahteen kertaan peruskoulun matematiikan tunnit. :D
Onnea sinulle elämän suunniteluun laskurin avulla, varo vaan ettei elämä luiskahda ohi!

Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Ihana kun ei ole elämää tarvinnut laskurilla suunnitella. Elämä on heitellyt milloin mitenkin, mutta hengissä on tähän asti selvitty ja tiedän ettei hengissä voi loputtomiin selvitä mutta kuolema se korjaa vaikka kuinka laskurilla lasket ja käyt vaikka kahteen kertaan peruskoulun matematiikan tunnit. :D
Onnea sinulle elämän suunniteluun laskurin avulla, varo vaan ettei elämä luiskahda ohi!

Beessi! :laugh:
Voi hyvää päivää näitten kontrollifriikkien kanssa!!!Suunnittelevat kaiken etukäteen ja kun hommat kusee...tapetaan perhe ja ittensä... |O

En tiedä, mutta itselleni sosiaaliturvan varassa eläminen ei todellakaan ole mikään vaihtoehto. Jollei tosiaan muuta konstia selvitä hengissä olisi, niin toki sinne menisin, mutta ikimaailmassa en kävisi vertailemaan, onko tässä nyt rahallisesti parempi mennä töihin vai elää sossutuella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä, mutta itselleni sosiaaliturvan varassa eläminen ei todellakaan ole mikään vaihtoehto. Jollei tosiaan muuta konstia selvitä hengissä olisi, niin toki sinne menisin, mutta ikimaailmassa en kävisi vertailemaan, onko tässä nyt rahallisesti parempi mennä töihin vai elää sossutuella.

Vaihtoehtona oman perseensä myyminen...kuhan ei elä sossun kustannuksella! :whistle: Onhan se parempi tienata rahansa itte,eikö?? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

Vaihtoehtona oman perseensä myyminen...kuhan ei elä sossun kustannuksella! :whistle: Onhan se parempi tienata rahansa itte,eikö?? :laugh:

no juu, näkee ainakin oman työnsä tulokset heti, laukeeko mies vai ei.
sit voisi mennä mainokseen mainostaan et: Tunteella ja rakkaudella...ei soskun tukiaisilla :laugh:

No joopa joo. Kyllä sitä yleensä muitakin vaihtoehtoja löytyy. En kyllä tuota pitäisi vaihtoehtona. Mistä lieneekin tullut Sinulle mieleen, ehkä olet itse jotain sellaista ajatellut?

no siis mä en usko et kukaan saa ainakaan kauaa mitään tukia ellei ole oikeasti niiden tarpeessa. Se miksi ei voi elättää itse itseään ja perhettä on varmasti jokaisen oma asia.

Mutta tuo että elämä ja perheenlisäykset pitäisi suunnitella kauhean tarkkaa, sitä en ymmärrä. Kuinka monella elämä menee niin kuin on suunnitellut? Varmasti aika moni elämässään suunnitelee vaikka mitä ja on saanut huomata että aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan.

Minä tänään viimeksi suunnitelin sunnuntai ruuan, mutta se menikin uusiksi kun valtsussa ei ollut tarjota mulle kaikkea mitä olisin tarvinnut. :D

No joopa joo. Kyllä sitä yleensä muitakin vaihtoehtoja löytyy. En kyllä tuota pitäisi vaihtoehtona. Mistä lieneekin tullut Sinulle mieleen, ehkä olet itse jotain sellaista ajatellut?

Lue aiemmin lähettämäni viesti...mikäs se vaihtoehto sun mielestäs on? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:

no juu, näkee ainakin oman työnsä tulokset heti, laukeeko mies vai ei.
sit voisi mennä mainokseen mainostaan et: Tunteella ja rakkaudella...ei soskun tukiaisilla :laugh:

:laugh: :laugh:

En vaan pysty kunnioittamaan tällaisia ihmisiä. Varsinkaan sitä, että valitetaan kun ei saa hyvää palkkaa... Jostain on aloitettava ja palkka on usein suhteessa koulutukseen, joten kouluttakaa itseänne. Jokainen idioottikin pääsee vaikka tradenomiksi tai lähihoitajaksi.
Mielenkiintoista sitten nähdä mitä nämä ihmiset tekevät eläkeikään päästessään.

Olette varmaan ylpeitä itsestänne, toivottavasti sentään lapsillanne on enemmän kunnianhimoa vanhempana.

Alkuperäinen kirjoittaja nep:
En vaan pysty kunnioittamaan tällaisia ihmisiä. Varsinkaan sitä, että valitetaan kun ei saa hyvää palkkaa... Jostain on aloitettava ja palkka on usein suhteessa koulutukseen, joten kouluttakaa itseänne. Jokainen idioottikin pääsee vaikka tradenomiksi tai lähihoitajaksi.
Mielenkiintoista sitten nähdä mitä nämä ihmiset tekevät eläkeikään päästessään.

Olette varmaan ylpeitä itsestänne, toivottavasti sentään lapsillanne on enemmän kunnianhimoa vanhempana.

Mikähän umpisilli mä olen kun olen vain merkonomi koulutuksessa? :laugh:

Yhteistyössä