miettikää mun elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se mua kans kiinnostaa,kuinka paljon naisten pahaa oloa ymmärretään?kaiketi kaikki tarvitsevat omaa tilaa sukupuolesta riippumatta,mutta suodaanko sama myös naisille?siis ihan ilman mököttämistä.mua niin ärsyttää,että aina puhutaan että kuinka se mäkättäminen tekee pahaa parisuhteelle,mutta kuinka pahaa tekee itsekeskeisyys,puhumattomuus ja mököttäminen?sitä paitsi usein,ei siis aina,mutta usein,mäkättäminen johtuu jostain.jos sanoo asiasta miehelle,nainen mäkättää,jos mies sanoo naiselle,silloin hän huomauttaa.kumma kun ei tule kirjallisena se huomautus.se on sitten niin asiallista,että...

Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
te ootte kamalia ,tulee ihan paha olla tollasista kommenteista ja pilkkanauruista :/

eiks toi apn teksti ole sitä aikuiseksi kasvamista? olette itsekin ollut 25vuotiaita, oletan.

Olen ollut 25-vuotias. Ja olin aikamoinen dramaqueen ajoittain.
Mutta en ollut äiti. Enkä vaimokaan, paitsi seuraavana vuonna. Eli sain ihan rauhassa olla lapsellinen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
te ootte kamalia ,tulee ihan paha olla tollasista kommenteista ja pilkkanauruista :/

eiks toi apn teksti ole sitä aikuiseksi kasvamista? olette itsekin ollut 25vuotiaita, oletan.

Vanhuksilla ei ole enää mitään muuta valttia kuin kokemus, joten sitä on käytettävä.

sitä kokemustakin voi käyttää käytöstapoja käyttäen ja kauniisti.
yhden kohdalla hyväksi havaittu tapa ei ole välttämättä toiselle sopiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:

Vanhuksilla ei ole enää mitään muuta valttia kuin kokemus, joten sitä on käytettävä.

sitä kokemustakin voi käyttää käytöstapoja käyttäen ja kauniisti.
yhden kohdalla hyväksi havaittu tapa ei ole välttämättä toiselle sopiva.

He eivät olekaan tarpeeksi kokeneita jos ovat ylimielisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Olen ollut 25-vuotias. Ja olin aikamoinen dramaqueen ajoittain.
Mutta en ollut äiti. Enkä vaimokaan, paitsi seuraavana vuonna. Eli sain ihan rauhassa olla lapsellinen :xmas:

kasvoit siis aivan niinkuin yllättäen kypsäksi äidiksi...sorry,mutta jos saan sanoa,niin äidiksi/vaimoksi ei kasveta yhdessä vuodessa eikä täydelliseksi tulla ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan:
kasvoit siis aivan niinkuin yllättäen kypsäksi äidiksi...sorry,mutta jos saan sanoa,niin äidiksi/vaimoksi ei kasveta yhdessä vuodessa eikä täydelliseksi tulla ikinä.

Enkös mä jo aikaisemmin tässä ketjussa kertonut, miten se kypsyminen kävi? Pikkuhiljaa, yhdessä puolison kanssa opetellen.

Täydelliseksi en kuvittele koskaan tulevani, enkä edes haluaisi tulla. Koko elämä on yhtä suurta oppimisprosessia. Mutta olen (onneksi) oppinut sen, että toista ei voi muuttaa. Vain omaa käytöstään ja suhtautumistaan voi muuttaa. Ja se toinen muuttuu siinä ikäänkuin huomaamatta sitten. Useinhan puolisot peilaavat toistensa käytöstä. Kuten nimimerkkisikin sanoo, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ja mökötys-mäkätyslinja ei pidemmän päälle johda mihinkään. Kenelläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Enkös mä jo aikaisemmin tässä ketjussa kertonut, miten se kypsyminen kävi? Pikkuhiljaa, yhdessä puolison kanssa opetellen.

Täydelliseksi en kuvittele koskaan tulevani, enkä edes haluaisi tulla. Koko elämä on yhtä suurta oppimisprosessia. Mutta olen (onneksi) oppinut sen, että toista ei voi muuttaa. Vain omaa käytöstään ja suhtautumistaan voi muuttaa. Ja se toinen muuttuu siinä ikäänkuin huomaamatta sitten. Useinhan puolisot peilaavat toistensa käytöstä. Kuten nimimerkkisikin sanoo, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ja mökötys-mäkätyslinja ei pidemmän päälle johda mihinkään. Kenelläkään.
no jos 25v olit lapsellinen ja lapsi syntyi onneks seuraavana vuonna,niin käsitin että olit mielestäsi jo aikuistunut.ehkä ymmärsin sit väärin...toista ei voi muuttaa,mutta ei pidä myöskään"itseään myydä"aina rauhan saavuttamiseksi.ja vaikka kuinka kasvanut ja kypsynyt olisi ristiriitoja tulee läpi elämän.kaikissa on huonot puolensa.joskus kannattaa muuten kokeilla sellaista että toimii täysin toisin kuin ennen.jos ennen on aina huomautellut,onkin vain ihan hiljaa ja välinpitämätön,kuin toista ei olisikaan.voi toimia!

no jos 25v olit lapsellinen ja lapsi syntyi onneks seuraavana vuonna,niin käsitin että olit mielestäsi jo aikuistunut.ehkä ymmärsin sit väärin...toista ei voi muuttaa,mutta ei pidä myöskään"itseään myydä"aina rauhan saavuttamiseksi.ja vaikka kuinka kasvanut ja kypsynyt olisi ristiriitoja tulee läpi elämän.kaikissa on huonot puolensa.joskus kannattaa muuten kokeilla sellaista että toimii täysin toisin kuin ennen.jos ennen on aina huomautellut,onkin vain ihan hiljaa ja välinpitämätön,kuin toista ei olisikaan.voi toimia!

Vaimoksi tulin seuraavana vuonna. En äidiksi :)

Ristiriitoja tulee tottakai aina, mutta mun mielestä tässä onkin ollut koko ajan kyse siitä, miten ne ristiriidat hoidetaan. Nalkutetaanko, häivytäänkö mitään sanomatta ulos keskellä yötä, lukitaanko siippa ulos, vai toimitaanko ristiriitatilanteessa jotenkin toisin? Annetaanko toiselle tilaa olla ja ajatella ihan rauhassa, vai mennäänkö perässä ja papatetaan. Minäkin ehdotin tuota jo sivu tai kaksi sitten, että jos toinen mököttää, niin ei palkitse siitä suuttumalla, vaan on kuten ei olisikaan. Ei ärsyynny, ei huomioi.

Yhteistyössä