Miettiikö teillä miehet esim lasten haalari tai kenkähankintoja

Yhtä vähän ku minäki :LOL: Yhdessä tehdään hankinnat kun on tarvis, kaupassa mietitään ja vertaillaan ominaisuuksia ja hintoja. Makuasiat esim.värien suhteen on yhteneväinen, joten tuskin tarvis hävetä jos mies yksin vastais lasten vaatetuksesta.
 
Harvemmin miettii. Yleensä se oon mie joka tamineet valitsee ja välillä kysyn mieheltä et oiskohan nää hyvät tms. En kyl tiiä minkälaisissa tamineissa poika kulkis jos miehen vastuulle jäisvät.
 
isäntä ei kyllä mieti eikä hanki, en usko että tietää kokoakaan vaikka olisin sanonu menee varmaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos saman tien. mutta kyllä se eteisestä osaa jotain vaatetta ottaa päälle. jos lapset päättää niin ne ottaa jotkut helpot kengät ja hatun mikä eteen tulee. vaikka ei olis muita vaatteita edes päällä.
 
mievaan
no jos se huomaa, että on selvästi joku tarve niin kyllä se sitten miettii ja hankkii, mutta tähän asti minä kyllä olen pääasiassa vaatteet hankkinut, koska olen ehtinyt ensin...
 
limet
Minä vastaan koko rumbasta yksin. Isännälle jos antais vallan niin värit olisi mitä sattuu, raha loppuisi kesken jo puolessa välissä ostoksia ja sitten lapset kulkisi kylmällä puoli alasti. Mies ei osaa budjektoida ja etsiä näitä juttuja. Menisi vaan ekasta ovesta sisään ostamaan vaikkapa puvun ja ottaisi mitä tahansa mitä näkee tietämättä ominaisuuksia, hintaa jne. Puolet varusteista puuttuisi siksikin ettei mies aina tajua miten lapset pukeutuvat. Saattaisi pistää lumihankeen sormikkailla ja ohuella puuvillapipolla ja sitten vasta jälkeenpäin miettiä että oiskoha pitänyt ostaa joku talvihattukin :D

Vaatteita ei myöskään olis oikeaa kokoa tai ne olisivat rikkinäisiä kun ei muista/jaksa tutkia ja sitten reiät jää huomaamatta tai huomaa jälkeenpäin ettei lapsilla ole aikoihin ollut sopivia housujakaan.
 
minä pääasiassa ostan vaatteet lasten kanssa mutta mieskin joskus. Miehelle on taas jääneet kaikki urheiluväline ja kulkuneuvohankinnat. viimeksi tosin se olin minä joka vähän pidempään vietti aikaa rullaluistinhyllyllä mutta mies lopullisen valinnan teki.
 
Ei nyt itsenäisesti juuri mieti, eli minun vastuulleni jää. Toisinaan kyllä kysyn häneltä mielipidettä jos esim. olen jostain kahden vaiheilla. Käytännössä siis selitän hänelle molempien pukujen plussat ja miinukset, noissa tilanteissa mies on kyllä voinut hyvin keksiä sellaisia perusteluja mitä en ole itse keksinytkään ja ratkaista asian.

Kokonaan en uskaltaisi hommaa hänelle jättää. Yleisesti ei oikein ymmärrä lasten talvipukujen merkitystä. Koska itse pärjää hyvin talven vaikka farkuissa ja nahkatakissa niin miksei sitten 2v ja 3v lapsetkin? :D
 
Johanna
Meillä isäntä on jättänyt lasten vaatetuksen mun harteille. Yhteiset rahat ja joskus tulee sanomista jos jotain kallista oon ostanu. Jos mies kävis lasten vaatteet ostaan niin kyllä hävettäis lasten kans kulkea. Sillä ei oo mitään tajua mitkä värit passaa yhteen jne.
 

Yhteistyössä