Miettiikö muutkin välillä muita miehiä, ja silti ovat onnellisia suhteessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Tai siis kun mulla on aika useinkin sellaisia kausia, että unohdun miettimään menneitä säätöjäni tms., ja pohdin, että kannattaako jäädä tähän nykyiseen suhteeseen kun on paljon tuollaisia ajatuksia.

Pelottaa, että kadun joskus myöhemmin, että jäin tähän suhteeseen;
että ymmärrän, etten olekaan ollut onnellinen ja haluan erota. Ja etten enää koskaan tulekaan onnelliseksi.

Tätä on jotenkin vaikea selittää ja kuvailla, mutta taas olen vatvonut menneitä ja tuntenut kaipuuta muualle, mutta en ole (ainakaan vielä?) valmis eroamaankaan. Suhteeni on ollut täynnä karikkoja, ja voimat välillä tosi vähissä, kun tuntuu ettei mies halua muuttua eikä ymmärrä tilanteiden vakavuutta niin kuin pitäisi.

Joo, usein. Mutta olen ajatellut että se on normaalia pitkässä suhteessa. Mieheni on minulle nykyään lähinnä paras ystävä, tuki ja turva elämän karikoissa, mutta en ole enää pitkiin aikoihin tuntenut häntä kohtaan mitään seksuaalista/intohimoa. Muita miehiä kohtaan kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana vakkari:
Joo, usein. Mutta olen ajatellut että se on normaalia pitkässä suhteessa. Mieheni on minulle nykyään lähinnä paras ystävä, tuki ja turva elämän karikoissa, mutta en ole enää pitkiin aikoihin tuntenut häntä kohtaan mitään seksuaalista/intohimoa. Muita miehiä kohtaan kyllä.

Juu, täsmälleen näin minäkin tunnen.

Juu, kyllä aina silloin tällöin, varsinkin silloin kun arki on harmaata ja väsyttävää. Viimeyönäkin näin unta eräästä entisestä, siinä unessa olimme tosi rakastuneita yms... Mutta kylläpä nuo ajatukset on ainakin tähän asti hälvennyt muutamassa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Useinkin. En mä pysty ajatuksiani mihinkään lukkojenkaan taakse laittamaan. Teot ratkaisee!

Minusta kyllä ajatuksetkin, minusta on epälojaalia, jos haaveksin jostain toisesta. Mutta tätä en muille tuputa, minulle vain on niin =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Useinkin. En mä pysty ajatuksiani mihinkään lukkojenkaan taakse laittamaan. Teot ratkaisee!

Minusta kyllä ajatuksetkin, minusta on epälojaalia, jos haaveksin jostain toisesta. Mutta tätä en muille tuputa, minulle vain on niin =)

Mä pelkään joskus, että puhun unissani ja sanon vahingossa ääneen jonkun vanhan ihastuksen tms. nimen, mutta onneksi en ole ainakaan vielä jäänyt sellaisesta kiinni. :ashamed:

Minä olen kyllä puhunut unissani jos mistä miehistä heidän nimillään välillä, mutta en ole kyllä nähnyt mitään eroottisia unia heistä, ja mieskin suhtautunut huumorilla. Mulla on muutenkin tapana puhua unissani usein. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:

Olisiko kiva löytää sama teksti miehienne kirjoittamana joltain miesten palstalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Mahonki-80:

Olisiko kiva löytää sama teksti miehienne kirjoittamana joltain miesten palstalta?

Minulle se ainakin olisi ihan se ja sama. :)

meinaatko oikeesti että joku tommosia kehtais kirjotella toisten nähtäväks :o

Eli ei oo enää tunteita?

Mulle olisi ainakin suuri järkytys mikäli tulisi tietoon että miehen ja mun suhteen kipinä olisi kaikonnut.

Eipä tarvii miettiä miksi sinne vieraisiin sänkyihin toiset luiskahtaa. Ihminen tarvitsee rakkautta ja suhdetta jossa tuntee olevansa haluttu, täysin rakastettu.

Toki mä mietin muitakin miehiä, mutta en suhdetasolla. Mulla on pari miespuolista ystävää, joihin mulla on myös tunteita, mutta pelkästään sellaisia, joita tunnen naispuolisiakin ystäviä kohtaan, eli välitän heistä hyvin paljon. Isännän kanssa olemme hyvin sitoutuneita toisiimme, ja tarkoituksenamme on elää loppuelämä yhdessä.

Olen kyllä puhunut asiasta avoimesti mieheni kanssa.
Ja oikeastaan en tuntisi varmaan juuri mitään, vaikka mies itse kirjoittelisi tällaisia. Toisaalta se on niin sula mahdottomuus, että vaikea kuvitella.

Maailma on täynnä ihastuttavia ihmisiä, ja joskus on vaikea olla ihastumatta vaikka olisikin varattu. Se on minusta ihan ymmärrettävää, että niin voi käydä varsinkin jos on pitkään ollut yhdessä. Mutta siinä on sitten oleellista se, että arvostaako enemmän pitkään jatkunutta yhteistä elämää vai satunnaista päähänpistoa ja ihastumista. Sen perusteellahan se päätös sitten tehdään.

Onneksi siihen omaanki mieheen voi aina ihastua uudelleen säännöllisin väliajoin :)

Mulle olisi ainakin suuri järkytys mikäli tulisi tietoon että miehen ja mun suhteen kipinä olisi kaikonnut.

Eipä tarvii miettiä miksi sinne vieraisiin sänkyihin toiset luiskahtaa. Ihminen tarvitsee rakkautta ja suhdetta jossa tuntee olevansa haluttu, täysin rakastettu.

Onko sinulla kokemusta pidemmästä suhteesta? Tunteet muuttavat muotoaan suhteen aikana, eikä tuota kipinän kaikkomista pidä pelätä - taas yksi todella onneton syy rikkoa toimivan perheen.

Rakkaus on muutakin kuin rakastelu, eikä fyysinen pettäminen tarkoita sitä että rakkaus olisi loppunut.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Rakkaus on muutakin kuin rakastelu, eikä fyysinen pettäminen tarkoita sitä että rakkaus olisi loppunut.

Eikä rakkaus pitkässä suhteessa ole edes se tärkein juttu... tärkeintä on tahto olla yhdessä juuri tuon ihmisen kanssa. Sillä tahdolla mennään eteenpäin juuri silloin, kun rakkaus tuntuu loppuvan.

musta se riippuu siitä miten ajattelee ja mikä siinä se tunne on. jos ei enää tunne seksuaalista vetoa omaan mieheen ja haaveilee niistä muista ja kaipaa niitä niin ei sitä sillon ole onnelline. mutta jos niitä vain ajattelee, tai miettii että siinä ihmisessä oli se hyvä ominaisuus ym, niin ei se sitä tarkota ettei onnellinen olisi. sama kun voi ihailla että joku mies/nainen on komea/kaunis niin ei se tarkota sitä ettei ajattelisi omasta samoin tai että se ei olis rakas ja tärkeä ja sen kans ei ois onnellinen.

Mu mielestä kyl on joku vialla jos pitää alituiseen miettiä jotain entistä ja useasti. Jos miettii esim. kadulla olevaa jotai miestä et on ihan komea ni se o mu mielestä eri asia. Miks miettiä jotain säätöä? En vaa ymmärrä oikeen...

Yhteistyössä