Miettiikö kukaan muu? (vaipoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kukaan muu tullut ajatelleeksi kertakäyttövaippojen sisältämiä kemikaaleja? Aina välillä uutisissa vilahtaa tieto tutkimuksista, joiden mukaan vaipat sisältää haitallisia syöpää aiheuttavia aineita. Samoin terveyssiteiden kohdalla. Meidän nykyinen vauva käyttää enimmäkseen kestovaippoja, mutta esikoisella käytin vauva-aikana kertakäyttövaippoja. Ja itse käytän kertakäyttöisiä terveyssiteitä. Joskus käy mielessä, että onko kertavaipat sittenkin jotenkin haitallisia lapsen iholle ja harmittaa kun esikoisen ollessa pieni suhtauduin aika negatiivisesti kestovaippoihin, kun en niistä mitään tiennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kukaan muu tullut ajatelleeksi kertakäyttövaippojen sisältämiä kemikaaleja? Aina välillä uutisissa vilahtaa tieto tutkimuksista, joiden mukaan vaipat sisältää haitallisia syöpää aiheuttavia aineita. Samoin terveyssiteiden kohdalla. Meidän nykyinen vauva käyttää enimmäkseen kestovaippoja, mutta esikoisella käytin vauva-aikana kertakäyttövaippoja. Ja itse käytän kertakäyttöisiä terveyssiteitä. Joskus käy mielessä, että onko kertavaipat sittenkin jotenkin haitallisia lapsen iholle ja harmittaa kun esikoisen ollessa pieni suhtauduin aika negatiivisesti kestovaippoihin, kun en niistä mitään tiennyt.
onkohan tampooneissa kans jotain syöpää aihauttavaa ainetta :o

Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
onkohan tampooneissa kans jotain syöpää aihauttavaa ainetta :o

Niistä en tiedä, mut ainakin terveyssiteistä olen kuullut jossain uutisissa näin

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos tälläisiä asioita ehtii suremaan niin tietää että on tosi paljon ylimääräistä aikaa.

Eli kaikilla laihduttajillakin on tällä logiikalla paljon ylimääräistä aikaa, koska moni laihduttaa terveyssyistä?

Mietin kemikaaleja. Meidän kuopuksen pylly ei vaan kestä kertakäyttövaippoja. Yhden voi satunnaisesti käyttää, mutta jos olisi kolmekin peräkkäin tai vaikka koko vuorokauden kertseissä, niin ois peppu vereslihalla. On nimittäin tullu huomattua.. Mahataudissakaan ei voinu kertsejä ees kuvitella, kun ne tekivät kauheat jäljet peppuun yhdessä ulosteen kanssa (vaikka uloste oli suht kiinteääkin..)

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Jos tälläisiä asioita ehtii suremaan niin tietää että on tosi paljon ylimääräistä aikaa.

Eli kaikilla laihduttajillakin on tällä logiikalla paljon ylimääräistä aikaa, koska moni laihduttaa terveyssyistä?

Ei kai tuossa laihduttamisessa sen enempää miettimistä ole mutta jos rupeaa ressaamaan jokaisen tutkimuksen jälkeen joita tulee lähes päivittäin niin kyllä ei ehdi muuta tekemään.

miksi ette? Oman lapsen terveydestä kuitenkin kyse

ootko siis jättänyt myös sipsit syömättä, niistähän oli kanssa aikoinaan juttua että muka aiheuttaisivat syöpää. Entäs käytätkö kännykkää? väittivät senkin aiheuttavan syöpää....

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mietin kemikaaleja. Meidän kuopuksen pylly ei vaan kestä kertakäyttövaippoja. Yhden voi satunnaisesti käyttää, mutta jos olisi kolmekin peräkkäin tai vaikka koko vuorokauden kertseissä, niin ois peppu vereslihalla. On nimittäin tullu huomattua.. Mahataudissakaan ei voinu kertsejä ees kuvitella, kun ne tekivät kauheat jäljet peppuun yhdessä ulosteen kanssa (vaikka uloste oli suht kiinteääkin..)

Onko se kovin työlästä, jos ei voi yhtään kertistä käyttää? Minkälaisia vaippoja te käytätte?

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

ootko siis jättänyt myös sipsit syömättä, niistähän oli kanssa aikoinaan juttua että muka aiheuttaisivat syöpää. Entäs käytätkö kännykkää? väittivät senkin aiheuttavan syöpää....

ja ranskalaisissa perunoissaki on karsinogeenejä, varsinki niissä grillien uppopaistetuissa :whistle:

Mun mielestä ne on epäterveellisiä, haiseekin sellaselta. Niillähän saattaa kuulemma olla jotain yhteyttä hedelmällisyyden laskuunkin etenkin pojilla (kivekset lämpiää/hautuu liikaa). Kyllä meilläkin satunnaisesti kertakäyttöisiä laitetaan, mutta pääasiassa kaikilla kestot.

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:

Ei kai tuossa laihduttamisessa sen enempää miettimistä ole mutta jos rupeaa ressaamaan jokaisen tutkimuksen jälkeen joita tulee lähes päivittäin niin kyllä ei ehdi muuta tekemään.

No on kai laihduttamisessa miettimistä. Ensin pitää tajuta, että on tarve laihduttaa, sitten pitää suunnitella miten sen tekee ja sitten pitää vielä miettiä ja tarkkailla tuloksia. En mä ainakaan laihtunut tosta vaan ohimennen vaan työtä ja miettimistä se vaati aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Jos jokaisen uutisen perässä alkaa asioita miettiä ja stressaamaan, ei elämässä muuta kerkeä tehdäkkää

Peesaan....

Eikai niitä vaippoja olis markkinoilla, jos ne olis niin vaarallisia, että niiden käytöstä todettais saavan jotain syöpää tai muuta vakavaa tautia!!! Haloo!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:

Onko se kovin työlästä, jos ei voi yhtään kertistä käyttää? Minkälaisia vaippoja te käytätte?

Kestovaippailtu on ihan pikkiriikksestä asti. Välillä ostan yhden paketin kertsejä (pampers, libero, cien), yleensä ne sit jää mummolaan tai auton takapoksiin pyörimään, reissulla olen lähinnä yrittäny niitä käyttää..Mut kun peppu ei kestä, sinkkivoidekin on aina niiden kanssa oltava mukana. Niin meillä käytetään lähinnä pul-taskuvaippoja (omatekemiäni ja fuzzi bunzeja) ja sit Cuddlebuns-vaippoja villahousujen kanssa niiden taskujen lisäksi. Nyt olen niin tottunut kestoilemaan, että tää seuraavakin saa kestoilla veljensä kanssa yhdessä.

Pyykkikone pyörii miltei joka päivä, ei aivan.. Siihen on jo ihan tottunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

Minä voin itse päättää syönkö sipsejä samalla kun puhun kännykkään, mutta pieni lapsi ei voi itse vaikuttaa siihen mitä jalkojen välissä on

Yhteistyössä