Miettiikö kukaan muu kuka ostaa kaiken krääsän kaupoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uno

Vieras
kun käyn isossa marketissa niin mietin kuka kaiken muka ostaa.
onko varmaa että niitä ei vain kipata kaatopaikalle.

tai kun katson miten paljon on sisustuskrääsää kaupan netissä, niillä bloggaajilla ja muillakin.
kuka sen krääsän ostaa?
pelottaa ihan.

No minä mietin. Samoin kuin kirppiksellä - kuka sen kaiken roinan vie kotiinsa? Kaupoissa nään usein kivoja tavaroita joita ihailen, mutten kyllä haluaisi niitä kotiini viedä, ja tuntuu suorastaan pahalta että joku ne kaikki ostaa. Ihan järkyttävää tuhlausta, noin luonnonvarojenkin näkökulmasta ajatellen. Ja sitten vielä ihmiset ihmettelee kun rahatkaan ei riitä!

Itse kävin prismassa kuopuksen kanssa ja kun hän esitteli mulle miten hienoja joulukoristeita siellä on, niin kehuin vaan että juu, mehän ollaan kuin taidenäyttelyssä. kiva katsella täällä. (olis varmaan toivonut että ostan jotain niin esitteli mulle niitä nauhoja ja muita).

Minä epäilen että moni heittää kirppiskamat vaan ronskisti roskikseen jos ei käy kaupaksi. Melekein epäilen että kaupoistakin heitetään kaatopaikoille tavaraa.

voiskin laittaa gallupin ja kysyä moniko heittää ehjää tavaraa roskiin.

Ihan samaa olen miettinyt :(. Niin käsittämätöntä krääsää on myynnissä. Ja kaupoista tosiaan heitetään suoraan roskiin tavaraa. Lidl taitaa olla edelläkävijä tässä. Niihin pitäisi säätää joku vero, että poisheitettävästä romusta pitää maksaa, ettei tuotettaisi ihan käsittämätöntä roinaa maailmaan tai siitä tuottamisesta pitäisi jo maksaa, ettei kaikkea saisi niin halvalla.

[QUOTE="a p";25168683]Itse kävin prismassa kuopuksen kanssa ja kun hän esitteli mulle miten hienoja joulukoristeita siellä on, niin kehuin vaan että juu, mehän ollaan kuin taidenäyttelyssä. kiva katsella täällä. (olis varmaan toivonut että ostan jotain niin esitteli mulle niitä nauhoja ja muita). [/QUOTE]
Ihanan kekseliästä :D. Lapsille onkin hyvä opettaa, että kaikkea ei tarvitse saada omaksi, vaan voi vaan ihailla jossakin.

Kyllä minä mietin. Ja etenkin kun meilläpäin tulee koko ajan uusia kauppoja ja kauppakeskuksia niin mietin, että miten ihmeessä niihin kaikkiin riittää asiakkaita ja vieläpä niin paljon, että ne kaupat pysyy pystyssä?? Ehkä itse ostan sitten suhteellisen vähän, kun en vaan ymmärrä miten kaikelle sille tavaralle ja krääsälle riittää ostajia.

Välillä sitä miettii juurikin vaikka Prismassa, että miten paljon sitä tavaraa siellä onkaan myytävänä ja miten paljon on sellaista turhaa mitä ilman ihmiset tulisi toimeen ihan hyvin (ei sillä että itsekään ostajana olisin mitenkään yhtään parempi, ostan turhiakin asioita enkä paljoa mieti miten ja missä joku tavara on valmistettu). Että jos lennätettäisiin jostain joku nälkää näkevä keskelle kauppakeskusta katsomaan miten suomalaiset elää.. millaisessa yltäkylläisyydessä.. samaan aikaan kun toiset ihan oikeasti näkee sitä nälkää ja kuolee ravinnon puutteeseen.

Ei näistä ajatuksista niin hirveästi hyötyä ole, ehkä se saa edes vähän karsimaan niitä omia ostoksia ja miettimään että tarvitseeko jotain oikeasti tai kuinka pitkään se joku turhuus minulle tuo iloa.

Yhteistyössä