Mietteitä meidänkin nukkumajärjestelyistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Meillä on kaksi pientä lasta, jota tulevat joka yö meidän sänkyyn nukkumaan. Mun mies kärsii muutenkin unettomuudesta ja on nukahdettuaan erittäin herkkäuninen.

Miehellä on nyt noin vuoden ajan ollu oma sänky eri makkarissa, eikä se ole seksielämää haitannut, päinvastoin. :D

Millaisia mielipiteitä ja ajatuksia tällainen järjestely teissä herättää?

kannattaisiko tehdä asialle jotakin..jos vaikka opettaisit lapset nukkumaan omissa sängyissä.meillä koskaan lapset ei oo päässy viereen nukkumaan,poikkeuksena kun ovat kipeenä.nukkuvat tyytyväisinä omisa sängyissään meidän sängyn vieressä.

Mun mielestä ei ole yhtään sen surullisempaa nukkua miehestä erillään kuin lapsistaan??!
Iso mies pärjää tarpeen tullen yksinkin, mutta lapsi kaipaa turvaa ja läheisyyttä.

No musta on aivan ok.Omalle miehelle olen ehdottanut samanlaista järjestelyä koska meillä vauva heräilee yöllä moneen kertaan ja miehen unet sitten kärsii ja kuitenkin joutuu töissä pitkää ja raskasta päivää tekemään.

Niinhän se menee, että miten kukin saa parhaiten nukuttua niin on hyvä toimia!
Niin ja eihän tosissaan se, että ei nukata samassa sängyssä ole verrannollinen seksin määrään tai laatuun, sitähän voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja +:
kannattaisiko tehdä asialle jotakin..jos vaikka opettaisit lapset nukkumaan omissa sängyissä.meillä koskaan lapset ei oo päässy viereen nukkumaan,poikkeuksena kun ovat kipeenä.nukkuvat tyytyväisinä omisa sängyissään meidän sängyn vieressä.

Ollaan yritetty siirtää lapsia omaan huoneeseen, mutta eivät ole vielä valmiita (nuorempi on vasta 11 kuukautta).

Mies "muuttaa" takas samaan makkariin, kunhan saadaan nukkua taas kahdestaan ilman häiriöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä en saa unta ellei mies ole vieressä.

Häh? Siis täh?! :D
Niin juu, lasten on aina saatava unta yksin omassa sängyssä, jos ei saa niin opetetaan.
Lapsi on hemmoteltu jos otetaan viereen...
Mitä ovat sitten nämä aikuiset jotka ei yksin osaa nukkua??

Alkuperäinen kirjoittaja haloo?!:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä en saa unta ellei mies ole vieressä.

Häh? Siis täh?! :D
Niin juu, lasten on aina saatava unta yksin omassa sängyssä, jos ei saa niin opetetaan.
Lapsi on hemmoteltu jos otetaan viereen...
Mitä ovat sitten nämä aikuiset jotka ei yksin osaa nukkua??

Hih, samaa aattelin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja +:

Ollaan yritetty siirtää lapsia omaan huoneeseen, mutta eivät ole vielä valmiita (nuorempi on vasta 11 kuukautta).

Mies "muuttaa" takas samaan makkariin, kunhan saadaan nukkua taas kahdestaan ilman häiriöitä.

hullua että teette niinku lapset määrää.meillä määrää aikuset eikä lapset..ottakaa sängyt teiän viereen aluksi..ja tiiätkö et eräs tuttu kantoi lapsensa 7 yönä 30x takaisin omaan sänkyyn ja siellä se nyt osaa nukkua*!!!selkärankaa kasvatukseen eikä lässyilyä!!

Alkuperäinen kirjoittaja gbfg:
hullua että teette niinku lapset määrää.meillä määrää aikuset eikä lapset..ottakaa sängyt teiän viereen aluksi..ja tiiätkö et eräs tuttu kantoi lapsensa 7 yönä 30x takaisin omaan sänkyyn ja siellä se nyt osaa nukkua*!!!selkärankaa kasvatukseen eikä lässyilyä!!

Miksi hullua? Meneekö lapsi pilalle siitä, että nukkuu ekat kuukautensa tai vuotensa äitinsä /isänsä / vanhempiensa kanssa?

Meillä nukutaan samalla systeemillä. Syynä siihen mun unettomuus ja herkkäunisuus sekä miehen kuorsaus ja jatkuvat yövuorot. Tulee kotiin aina siinä vaiheessa ku mun uni on parhaimmillaan ja aina herään enkä saa unta.

Meidän suhteeseen tää ei oo vaikuttanu muuta kuin positiivisesti. Paljon on jännitteitä hävinnyt meidän väliltä kun kumpikin saa nukkua rauhassa. Uni kuitenkin on suht tärkeää...

Pääasiahan on että homma toimii ja kumpikin on tyytyväisiä :)

Aina ku siskon perheelle syntyy uusi laps, muuttaa mies olkkariin nukkumaan :D Sekin on herkkäuninen ja siskokin kokee sen stressaavaks, että pitäis "pitää vauva hiljaa" ettei mies herää. Heillä tosin mies sitten raahataan takaisin yhteiseen sänkyyn ja vauva siirretään omaan jossakin vaiheessa.

Isompi poika saa aina tulla viereen jos pelottaa, mutta hänet yritetään nukuttaa omaan sänkyyn, tosin aikuinen istuu vieressä sen vartin että nukahtaa. Tuo vuoden ikäinen ei tykkää yhtään nukkua heidän vieressä, häntä vaa sylitellää yöllä jos on tarvis.

Samaa mieltä Haloon ja AP:n kanssa... Miksi muka lapsi on pilalle hemmoteltu jos ei voi nukkua yksin, mutta aikuisten ei kuulu nukkua yksin...? :laugh: Mun mielestä ketään ei ole tehty nukkumaan kokonaan yksin. Tytölle ajattelin hommata 2-3 vuoteen mennessä oman sängyn, mutta samaan huoneeseen. Saa siirtyä siihen sitten kun tuntuu siltä. Samassa huoneessa nukutaan sitten niin kauan kun siltä tuntuu. Arvelisin, että kun teini-ikään tulee, voi haluta omaan huoneeseen :xmas: Ja tuommoinen, että olis kaksi sänkyä vois tehdä ihmeitä aika monenkin seksielämälle, pitää itse ottaa harkintaan sitten kun löydän sen parisuhteen B)

Alkuperäinen kirjoittaja gbfg:

Juujuu. Kerrotaan lapsille, että paskat heidän tunteista, heillä ei niihin ole oikeutta vaa pitää tehdä aina niin ku muut määrää. Niin heille tulee terve itsetunto... :kieh: :kieh: :kieh:

Pitääkö ihan lapsia ärsyttääkseen pistää heidät eri sänkyyn? Jos aikuista ei yhtään haittaa nukkua lapsensa kanssa samassa sängyssä, pitääkö oikein väkisin viedä ne lapset omiin sänkyihinsä *ettei vaa lapsi luulis, että äiti välittää hänestä?*

Ymmärrän, että jos lapsi pahasti häiritsee vanhemman unia, eivät he voi nukkua samassa sängyssä. Aikuisellakin on tarpeet jotka pitää ottaa huomioon. MUTTA. Jos aikuisella ei ole mitään tätä järjestelmää vastaan, miksi pitäisi väkisin tehdä kaikki vaikeaksi ja satuttaa lasta?

Mitens olis, jos laittaisitte pojalle sellaisen oman "kolon" omasta sängystä siihen tiedän vieeen? Oppisi siinä samalla nukkumaan muualla kuin pinniksessä, kun ikää kuitenkin jo sen verran, että tarvitsette varmaan sitä pinnistä sille vauvalle myös jossain vaiheessa..
Meillä on tehty niin, että meidän sängyn alla on laatikko, jossa peti valmiina. Isompi pääsi siihen nukkumaan kun vauva syntyi ja nukkui meidän kanssa. Hänellä oli toki oma sänky omassa huoneessa, mutta kävi välillä kyläilemässä. Toki minun lapseni oli siloin jo 3v.

Mutta toimisiko ehkä hiukan vastaava idea teillä? Tai sitten ihan tavallisella jatkettavalla sängyllä? Saisitte pienen ehkä pikku hiljaa nukkumaan muuallakin kuin ihan vieressä.

Toki, en ole mitään sanomaan asiaan muutoin, meidän himpun yli 1v nukkuu kainalossa useimmat yöt, ja joka aamu, sillä tyttö huutaa niin kovaa jos ei viereen pääse että herä naapuritkin! Meillä tosin muutoin jo nukkuu veljensä kanssa omassa huoneessaan yöt, eikä meidän vieressä pinniksessä. sieltä häntä sitten aina täytyy käydä kainaloon hakemassa.. Enkä ole kyllä edes jaksanut yrittää muuta.. Muutenkin kiinni minussa.

minäkään en ole koko elämässäni osannut nukkua yksin. Nukuin lapsuuden teiniksi asti vanhempian sängyssä, kun eivät hennonneet ajaa mua pois. Siis 13vuotiaaksi asti!!! Ny jälkikäteen ajatellen aika kauheeta mun vanhemmille! Ja sitten vihdoin aloin nukkua omassa sängyssä koko yön. Ja sitten kun aloin seurustella, niin en olekaan osannut olla ilman miestä vierellä. Eli en ole elänyt päivääkään yksin, vaan aina miehen kanssa lapsuuden kodista muutettuani. Ja en haluaisi mennä nukkumaan ollenkaan jos ei mies oo vieressä. Se on siis tottumuskysymys / kasvatuksen tulos. Omat lapseni (2kpl) olen opettanut nukkumaan omissa huoneissaan ja olen kovin tyytyväinen siihen. Mies ja minä saamme edes joskus parisuhteleellekin aikaa. Päivällä elämä pyörii 100 prosenttisesti lasten ympärillä ja olemme niiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja idea tämäkin:
Mitens olis, jos laittaisitte pojalle sellaisen oman "kolon" omasta sängystä siihen tiedän vieeen? Oppisi siinä samalla nukkumaan muualla kuin pinniksessä, kun ikää kuitenkin jo sen verran, että tarvitsette varmaan sitä pinnistä sille vauvalle myös jossain vaiheessa..
Meillä on tehty niin, että meidän sängyn alla on laatikko, jossa peti valmiina. Isompi pääsi siihen nukkumaan kun vauva syntyi ja nukkui meidän kanssa. Hänellä oli toki oma sänky omassa huoneessa, mutta kävi välillä kyläilemässä. Toki minun lapseni oli siloin jo 3v.

Mutta toimisiko ehkä hiukan vastaava idea teillä? Tai sitten ihan tavallisella jatkettavalla sängyllä? Saisitte pienen ehkä pikku hiljaa nukkumaan muuallakin kuin ihan vieressä.

Toki, en ole mitään sanomaan asiaan muutoin, meidän himpun yli 1v nukkuu kainalossa useimmat yöt, ja joka aamu, sillä tyttö huutaa niin kovaa jos ei viereen pääse että herä naapuritkin! Meillä tosin muutoin jo nukkuu veljensä kanssa omassa huoneessaan yöt, eikä meidän vieressä pinniksessä. sieltä häntä sitten aina täytyy käydä kainaloon hakemassa.. Enkä ole kyllä edes jaksanut yrittää muuta.. Muutenkin kiinni minussa.

Sori, tämän piti mennä siihen toiseen ketjuun.. Mutta laitoinkin tänne.

idea tämäkin

Esikoisella on omassa huoneessaan oma sänky, mutta en oo pakottanu nukkumaan siinä, kun kuopus kuitenkin nukkuu mun vieressä. Nämä tosiaan kokeili nukkumista omassa huoneessa, mutta joka yö sain hakea kuopuksen viereen ja myöhemmin tuli esikoinen perässä.

Meidän perheessä kellään ei ole valittamista tämän järjestelyn suhteen, mutta muiden mielipiteitä halusinkin kuulla. ;) Ihmisillä kun on tapana vetää hätäisiä johtopäätöksiä joitakin asioita huomatessaan ("niiden on pakko olla eron partaalla, kun eri huoneissa nukkuvat!").

illa

Mulla oli oma huone ja sänky 3-vuotiaasta lähtien, enkä siltikään osaa nukkua yksinäni kunnolla.

Luulen, että muullakin kuin sillä, missä nukkuu on merkitystä näiden asioiden kanssa.