Mietityttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tantor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tantor

Uusi jäsen
14.03.2007
4
0
1
Ihan vaan sellasia juttuja kyselisin, että meillä esikoinen nyt 1kk ikäinen ja saa pelkästään tuttelia. Kuinka paljon tämän ikäinen normaalisti syö kerralla/kuinka paljon uskaltaa kerralla antaa? (Ruikailu n.3h välein)
Entäs kuinka ootte alkanu antaa d-vitamiini tippoja? me alotettiin sillon 2vk ikäsenä antamaan tippa/päivä, mutta kipristeli niin kamalasti mahaa, että nyt en oo uskaltanu antaa viikkoon..ja nyt ajateltiin uskaltaa jatkaa sillä tipalla,haittaa?
Nyt tosiaan ei olla enää tissitelty 4päivään (aikasemmin saanu tuttelia lisäruokana n.40ml 2viikkosesta eteenpäin) ja nyt mennään vaan pelkällä tuttelilla. Kakkaa saattaa tulla päivässä useampaanki vaippaan ja toisinaan taas saattaa mennä 1-2päivää että ei tuu ollenkaan..?!

Sit kyselisin sellasta, että onko muita joilla on ollu maha itellä kamalan kovalla synnytyksen jälkeen? synnytyksestä tosiaan 1kk ja siitä muistona kipeät peräpukamat(sain voidetta synnärltä jota käyttäny siitä asti parinpäivän välein) ja kakalla käynti on edelleen ihan tuskaa ja tulee vähä verta pyyhkiessä! :(Oon syöny monipuolisesti ja juonu vettä, mut mikään ei auta! konsteja??

Muuten arki alkanu sujumaan loistavasti ja yötki saa nukkua suht' hyvin!kiitos jo etukäteen vastanneille :)

Hei!

Meillä tuli myös kamalia vatsavaivoja d-vitamiinistä, joten lopetin kokonaan niitten antamisen. Nyt kun poika on jo kohta 4kk olen aloittanut tipat uudestaan. Eli siis ekana päivänä 1 tippa, tokana kaksi ja kolmantena kolme..

Itselläni oli myös synnytyksen jälkeen vatsa todella kovalla ja vessassa käynti oli yhtä tuskaa, mutta pikkuhiljaa se helpottaa, kuin myös ne peräpukamat... :)

Hei. Kannattaa koittaa apteekista saatavia Dee-tippoja tai jekovit tippoja,ovat vatsaystävällisempiä kuin devitol. Niitä pitää antaa enemmän mutta ovat parempia. Kovaan vatsaan myös apteekista duphalac,saa antaa myös myöhemmin vauvalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:59 Äippä07 kirjoitti:
Hei!

Meillä tuli myös kamalia vatsavaivoja d-vitamiinistä, joten lopetin kokonaan niitten antamisen. Nyt kun poika on jo kohta 4kk olen aloittanut tipat uudestaan. Eli siis ekana päivänä 1 tippa, tokana kaksi ja kolmantena kolme..

Itselläni oli myös synnytyksen jälkeen vatsa todella kovalla ja vessassa käynti oli yhtä tuskaa, mutta pikkuhiljaa se helpottaa, kuin myös ne peräpukamat... :)

Neuvolassa käskettiin antaa 1tippa ekapäivänä,2 toisena,3 kolmantena jne. että tulee se 5tippaa/päivä. kuulosti ihan kamalalta ku toinen vaan itkee ku sattuu masuun. Uskallan siis antaa tipan/kaks sillon tällön kunnes tottuu :) Silloin syötin vielä tissiä ja minun käskettiin jättää kaikki kananmuna pitoinen ruoka,kahvi ja mausteet pois?!?! mutta nyt ku ei oo tippoja otettu niin ei oo ollu mitään ongelmaa :p

Mutta kiitos :heart:

meillä neuvolassa ohjeistettiin tipoista, että 1 tippa päivässä viikon ajan sit 2 tippaa päivässä viikon ajan jne... kunnes viiden viikon päästä päästiin annostuksessa 5 tippaan päivässä. tosin nyt annetaan enää 3 tippaa päivässä kun syö pelkkää tuttelia. näin meillä vältyttiin maha vaivoilta.

Meilläkin lopetettiin d-vitskujen käyttö vähäksi aikaa pojan ollessa noin 3vko vanha, koska sai niistä(deetipat) aivan hirmuisesti vatsan väänteitä. Korvikkeessähan on jo itsessään jonkun verran d-vitamiinia, joten jos vauva syö tuttelia, niin saa jo d-vitamiinia siitä. noin 1,5kk ikäsenä aloin pikkuhiljaa syöttämään pojalle 3tippaa devitolia ja siitä ei onneksi meille masuvaivoja tullut...

Niin sitten tuosta syömisestä... Mä muistelisin, että meillä kundi söi n.kk ikäsenä jotain 80ml-100ml kerrallaan... Ja annoin kyllä aina niin paljon maitoa, kun vaan söi...<br><br>

Yhteistyössä