mietityttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marika

Jäsen
07.04.2004
159
0
16
itselläni oli vuoden verran hormonikierukka jonka juuri poistatin. lääkäri mainitsi poisoton jälkeen että jos on harrastanut seksiä muutamaakin päivää aikaisemmin saattaa tulla heti raskaaksi... "kuukautiseni" alkoi heti kierukan poisotettua. mietin vain siis onko kuinka tavanomaista tulla heti raskaaksi kun on muutenkin herkästi raskaaksi tuleva :D :whistle:

mulla on ollu hormonikierukka nyt reilun vuoden sen takia, ettei oikein mikään muu ehkäsy oo ollu takuuvarmaa. oon siis suht helposti sikiävää tyyppiä myös :whistle:
mulle laiton yhteydessä gynekologi sanoi, että hormoni kierukan poiston jälkeen hedelmällisyys palautuu käytännössä katsoen saman tien, toisin ku esim. pillereissä. liittyy kait jotenki siihen että kierukan hormonit vaikuttaa paikallisesti ja ne poistuu siten elimistöstä jotenki nopeammin.
mut tää on tosissaan vaan sitä mitä se lääkäri sanoi, omaa kokemusta ei ole. ton perusteella vaan vois jo päätellä että aika nopeesti voi napsahtaa, varsinkin jos edellisillä kerroilla raskaudet on alkanu helposti ja äkkiä.