Mietityttää kaverin 4 vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
On ollut kotihoidossa. Ei käy missään kerhoissa tms. Ei noissa sinänsä vielä mitään mutta eivät juuri kyläile kellään ja tulevat kylään lapsi ei suostu leikkimään. Istuu äitinsä vieressä.

Lapsella on mielikuvitus kaveri/kavereita joiden kanssa leikkii. Ja äitinsä sitte vaan naureskelee lapsen jutuille kun kertoo näistä "kavereistaan" .
Kaveri ei voi jättää lasta kellekkään hoitoon. Isosisko hoitaa välillä ja sillonkin saattaa itkeä äidin perään. Isänsä kanssa ei myöskään suostu juuri jäämään.

On se jännä, että täällä palstalla on niin paljon niitä, jotka huolehtivat kovasti toisten lapsista, mutta omissa ei nähdä mitään poikkeavaa. On toki osa niitäkin, jotka keskittyvät pitämään huolta niistä omista pilteistään, mutta paljon tätä tuttavien lasten ongelmilla tai tuttavien lasten kuvitteellisilla ongelmilla mässäilyä täällä näkee. Jos olet aidosti huolissaan, juttele asiasta äidin kanssa.

• Tykkää
Reactions: zenn
On se jännä, että täällä palstalla on niin paljon niitä, jotka huolehtivat kovasti toisten lapsista, mutta omissa ei nähdä mitään poikkeavaa. On toki osa niitäkin, jotka keskittyvät pitämään huolta niistä omista pilteistään, mutta paljon tätä tuttavien lasten ongelmilla tai tuttavien lasten kuvitteellisilla ongelmilla mässäilyä täällä näkee. Jos olet aidosti huolissaan, juttele asiasta äidin kanssa.

Se vaan että jos ei ole lapsen äidin kanssa sellaisissa väleissä että kärsii noin henk koht asioista mennä sanomaan. Olen kyllä pyytänyt käymään meillä, sanonu että laittaa lapsi samaan kerhoon tuon meidän lapsen kanssa jne mutta ei.
Pitää vaan toivoa että neuvolassa huomaisivat. Viimestäänhän eskarissa sit näkyy jos vielä silloin on jotain.

[QUOTE="hmmmmmm";26137133]Mites täällä on nyt ollut tooodella monta juttua jotka ihan samallalailla kirjoitettu... useimmat just jostain tutun lapsesta...[/QUOTE]

En tiedä muista jutuista. Äsken vasta tulin tänne..

Olin itse päivähoidossa 1-v alkaen, ja jees, mulla oli mielikuvituskaveri vaikka kuin pitkään. Ja en halunnu mihinkään yksin yökylään. Ja ihan suht koht normaali aikuinen musta on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;26137188:
kyllä lapsi siitä piristyy, kun eskariin lähtee.

Näin, jos olis vaikka eskarilainen/koululainen ja toimis näin, niin ehkä sitten olisin huolissani. Silti en tiettykään ymmärrä tälläistä toimintaa, ettei lapsi voi leikkiä muiden lasten kanssa tai käydä kerhossa tms.