Mietityttää että voiko sossu--

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajattelen- liikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ajattelen- liikaa

Vieras
Siis voiko sosiaalitoimi kieltäytyä maksamasta elareita, jos sanon että tiedän lapsen isän, mutten halua että se on mukana minun ja lapsen elämässä?

Onko siis parempi vain sanoa etten tiedä?

Täälläpäin ovat sossun tätit vaikuttaneet hieman hankalille(noin muissa asioissa) joten voiko olla että tuosta syystä voidaan elatustuki evätä.....

Alkuperäinen kirjoittaja Ajattelen- liikaa:
Täälläpäin ovat sossun tätit vaikuttaneet hieman hankalille(noin muissa asioissa) joten voiko olla että tuosta syystä voidaan elatustuki evätä.....

Olet osunut oikeaan: sosiaalityöntekijät ihan vittumaisuuttaan toimivat ikävästi.

T. 25-vuotias sosiaalityöntekijä (eikä siis todellakaan mikään täti)

sinuna en sanoisi että tiedät isän.. muuten voi olla että tämä isä etsitään käsiin ja "pakotetaan" maksaan elareita ja sit on osana sun ja lapsen elämää.. tapaamisoikeudet yms.

Vaikka mä olen taas sitä mieltä että lapsen isällä on oikeus lapseensa.. yhtälailla kuin sinullakin.. hällä on oikeus kuulua lapsen elämään halusit tai et.

Täälläpäin sossutantat ovat tehneet ilkeyttään lainvastaisia päätöksiä, jotka sitten tietenkin ovat kumoutuneet valitusasteissa. Pidä tarkaan huoli ettei oikeuksiasi poljeta.

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
sinuna en sanoisi että tiedät isän.. muuten voi olla että tämä isä etsitään käsiin ja "pakotetaan" maksaan elareita ja sit on osana sun ja lapsen elämää.. tapaamisoikeudet yms.

Vaikka mä olen taas sitä mieltä että lapsen isällä on oikeus lapseensa.. yhtälailla kuin sinullakin.. hällä on oikeus kuulua lapsen elämään halusit tai et.

Höpö höpö.

Sanot vaan ap, ettei isyyttä selvitetä, vaikka isän tiedätkin. Sanot, että kaikille osapuolille on parempi niin.

Minulta ei kukaan kysellyt tuloja elatusapua hakiessani. Saan sen normin peruselatuskorvauksen ja kerroin, ettei isyyttä tunnusteta. Kukaan ei kysellyt perään. Kävin vain täyttämässä kaavakkeen sossussa.

Alkuperäinen kirjoittaja anu:

Jos äiti kieltää isyyden selvityksen lv ei sitä lähde selvittämään ellei tämä isä mene sinne sitä vaatimaan.

Kyllä voi! Ja tämä on fakta. Eiväthän he sitä ilkeyttään tee! Kuulostatte niin lapsellisilta, kuin sosiaalitoimessa ihmiset kiusallaan eväisivät tukia. Kyse on byrokratiasta.

Jos sanot tietäväsi lapsen isän, häneltä vaaditaan elarit. Ellei hän ole maksukykyinen, saat ne sossusta ja sossu perii ne ulosoton kautta mieheltä.

Jos ilmoittamasi mies kieltää isyyden, sossu haastaa hänet sakon uhalla isyystestiin. Jos mies edelleen kieltäytyy testistä, saat silti rahasi sossun kautta ja sossu perii ne myöhemmin ulosoton kautta kun isyys on selvinnyt.

Kysy vain lisää; olen sossuntäti.

Voit toki kieltää isyyden selvityksen, mutta se on ristiriidassa sen kanssa että sanot tietäväsi isän. Sossun lastenvalvojalla on velvollisuus nimittäin ajatella myös lapsen etua, ja se on tietää ja tuntea isänsä. Olen 99% varma, että jos sanot tietäväsi kuka isä on, sinun pitää vetää mies mukaan. Sossu ei maksa elareita jos isä on tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ VOi:
Kyllä voi! Ja tämä on fakta. Eiväthän he sitä ilkeyttään tee! Kuulostatte niin lapsellisilta, kuin sosiaalitoimessa ihmiset kiusallaan eväisivät tukia. Kyse on byrokratiasta.

Jos sanot tietäväsi lapsen isän, häneltä vaaditaan elarit. Ellei hän ole maksukykyinen, saat ne sossusta ja sossu perii ne ulosoton kautta mieheltä.

Jos ilmoittamasi mies kieltää isyyden, sossu haastaa hänet sakon uhalla isyystestiin. Jos mies edelleen kieltäytyy testistä, saat silti rahasi sossun kautta ja sossu perii ne myöhemmin ulosoton kautta kun isyys on selvinnyt.

Naisella on oikeus kieltää isyyden selvittäminen. Mies voi naisen siihen lopulta "pakottaa".

t. lainsäädännön tunteva

Höpö höpö.

Lapsen äidillä on oikeus kieltää isyyden selvittäminen. Mistä lv edes saisi lapsen isän nimen selville?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Naisella on oikeus kieltää isyyden selvittäminen. Mies voi naisen siihen lopulta "pakottaa".

t. lainsäädännön tunteva

Juu, olet oikeassa. Mutta byrokraattisesti "sossulla" ei ole velvollisuutta maksaa elatusmaksuja isän puolesta, joka on tiedossa. Ap kysyi, että voiko kertoa että tietää kuka isä on mutta silti saada sossusta elarit.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
Voit toki kieltää isyyden selvityksen, mutta se on ristiriidassa sen kanssa että sanot tietäväsi isän. Sossun lastenvalvojalla on velvollisuus nimittäin ajatella myös lapsen etua, ja se on tietää ja tuntea isänsä. Olen 99% varma, että jos sanot tietäväsi kuka isä on, sinun pitää vetää mies mukaan. Sossu ei maksa elareita jos isä on tiedossa.

Minulle lv on sanonut, että jossain tapauksissa on parempi kun ei isyyttä selvitetä.

Vaikka kuinka sanoisit, että tiedät lapsesi isän niin kieltämällä isyyden selvittämisen ei lv voi asiaa selvittää.
Ainostaan lapsesi isä voi asian viedä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

t. lainsäädännön tunteva

Juu, olet oikeassa. Mutta byrokraattisesti "sossulla" ei ole velvollisuutta maksaa elatusmaksuja isän puolesta, joka on tiedossa. Ap kysyi, että voiko kertoa että tietää kuka isä on mutta silti saada sossusta elarit.

Kyllä ne elarit maksetaan lapselle, jolla ei ole virallista isää, jos äiti ei halua häntä mukaan kuvioon.

eli siis. Minun kannattaisi vain sanoa että isyyttä ei selvitetä. Epäilen kuitenkin että minut kutsutaan henk koht sossuun tämän asian takia ja että virkailija odottaa saavansa jonkinlaisen selvityksen siitä miksi isyyttä ei selvitetä. Tai alkaa suoraan kyselemään ja utelemaan asiaa. Tietysti voin tässä tapauksessa sanoa etten halua puhua asiasta ja näyttää vaivautuneelle. Tai sanoa että kaikille paras ettei sitä selvitetä.

(täytyy muuten sanoa näille jotka moralisoi tälläistä valintaa: ette voi tietää, mitä kaikkea siihen voikaan liittyä, ettei halua lapsen isää mukaan kuvioon--> se ei todellakaan aina ole lapsen 100% parhaaksi, jos isä on mukana!!!! eli toivon suvaitsevaisuutta ja ymmärtämystä!)

Yhteistyössä