Mietittekö koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TavisÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TavisÄiti

Aktiivinen jäsen
06.06.2008
2 436
0
36
Että miten hyvin meillä kuitenkin asiat on, vaikka kokoajan valitetaan ja halutaan lisää ja uutta ja parempaa, oli kyse palveluista tai joukkoliikennemaksuista, päiväkotipaikoista toisella puolella kaupunkia tai ihan mistä vaan!

Niin mietittekö koskaan et monissa maissa ei

- saa minkäänlaista sosiaaliturvaa
- joutuu itse maksamaan jokaikisen lääkärikäynnin
- ei tunneta käsitettä perhepäivähoito
- ei tule hanasta juotavaksi sopivaa vettä
- äidit tekevat jopa kolmea työtä että on varaa pitää koti

Siinä jotain mitä mieleen tuli.. Aika karseeta että me ollaan hyvinvointivaltio ja siltkin vaan kaikki valittaa aina ja kokoajan. Ei missään näy ihmisten tyytyväisyys :|

Mietin toki, mietin sitäkin kuinka helppoa on vain lykätä tiskit koneeseen ja ottaa puhtaina kaappiin, saada puhtaat vaatteet kuivumaan puhtaaseen( :saint: ) kylppäriin ja että kylläpä meidän lapsilla onkin liikaa leluja.

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
kyllä mietin,kun tavallaan ollut "kosketuksissa" tuohon tilanteeseen.Ja itsekin olen sitä mieltä,että suomalaiset saisivat olla vähempään tyytyväisiä..

Niimpä, tuli koko juttu mieleen tuosta ketjusta jossa puhe kameroista päiväkotiin. Mun ymmärrys ei kyllä riitä enää siinä kohtaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Joo, kyllä mietin, että täällä on tosi hyvin asiat. Mutta ei silti tarvitse jäädä paikoilleen...

Aivan. Kyllä olen tietoinen muunkin maailman asioista ja yritän myös jotain asialle pienimuotosesti tehdä, vaan ei se tarkota sitä että pitäs jättää oman yhteiskunnan kehityksestä välittäminen.

Olen kyllä järkevän ja kestävän kehityksen kannalla sekä kotimaassa että laajemminkin.

Yhteistyössä