Ei hyvää päivää. Debriefing siitä, että toteaa vanhuksen olevan hauras?

Teet hoitajana niin tai näin niin aina on väärin hoidettu. Tulitko kenties mustasukkaiseksi, kun isäsi tuli paremmin juttuun hoitajan, kuin sun kanssa? Kyllä hoitajissakin on erilaisia persoonia ja minusta on hienoa, että asiakkaan pystyy kohtaamaan myös ns "herkemmälläkin" otteella ja kuunnellen. Se on nykyään hyvin harvinaista, että hoitajalla on aikaa kuunnella, kun jatkuvasti on pulaa työntekijöistä ja loput juoksee tukka putkella.
Ja hei, kyllä työpaikoilla varmaan saa sitä jälkihoitoakin tai -purkua, jos on tarvis, ole huoleti. Kun itse esimerkiksi ekaa kertaa löysin asiakkaan kuolleena (kotoa), niin pomo oli heti kyselemässä toimistolle mennessä, että tarvitaanko keskusteluapua ja niin on tehty kaikille muillekin, jotka ekaa kertaa tilanteeseen joutuu. Tai saa sitä muulloinkin ja muussakin tilanteessa, jos tarvii (esim. uhkaavat, väkivaltta tai muut vastaavat tilanteet). Itse tosin aikaisemmissa töissä nähnyt ruumiita ennenkin, joten mulle ei yks kuollut mummeli / vaari jää mieleen kummittelemaan, mutta hienoa kuitenkin, että kysyttiin ja etenkin nuoremmille hoitajille se saattaa olla ihan hyväksikin, vaikka ei just sillä hetkellä siltä tuntuiskaan. Se voi olla hyvinkin traumaattinen kokemus, kun ekaa kertaa yksin kohtaat kentällä tuon tilanteen, etenkin jos ei edes harkan aikana ole kuollutta nähnyt. No vähän aiheen ohi, mutta muuta esimerkkiä omalta työpaikalta ei tähän hätään ollu.