mietiskelyä

Olemme miettineet HUOM miettineet

kuulostaako se mahdottomalta jos hommaa vauvan niin että toinen on työttömänä ja toinen opiskelee..

Työn haku on kyllä käynissä, mutta sitähän sanotaan että nainen on parhaassa lapsen saanti iässä 20v.

hei kertokaas te nyt mielipiteitä minulle, mitä pitäisi tehdä..
pitääkö mun hautoo vauva asiaa niin kauvan et eka olis töitä.
 
Mä olin opiskelija, kun odotin ensimmäistä lastani 19-vuotiaana ja mies oli työttömänä. Kävin koulun loppuun ja valmistuin 1,5kk ennen laskettua aikaa. Valmistumisesta jäin suoraan äitiyslomalle. Tiukkaa oli rahallisesti, mutta pärjättiin kyllä.
 
Onhan se "kuumeilu" raastavaa...
Itselle on ollut aina tärkeää saattaa opiskelu loppuun ja hankkia vakkari työ ennen perheen perustamista ja näin tein. Sain vakityön jossa olin 4v ennen kuin lapsi tuli maailmaan. Tosin minulla oli tuuria työn kanssa, olin 19-vuotias kun sain vakityön ja 23-vuotias sitten kun lapsi syntyi. Olen erittäin kiitollinen ettei ole tarvinnut senttejä laskeskella ja lapselle ollaan kaikki tarvittava saatu hankittua (ehkä vähän turhuuksiakin ;) ) Mutta, jokainen tekee itse omat päätöksensä. Varmasti selviitte "rahattominakin", mutta varmasti se on myös ahdistavaa, sekä opiskelu voi olla hankalaa pienen lapsen kanssa. Eikä alle 30-vuotiaana vielä ole kiire ;)
 

Yhteistyössä