Mietintää painonnoususta raskaana laihduttamisen jälkeen? Sano mielipiteesi...

• Viestiketjun aloittaja tyhmä olen, tiedän.
  • Ensimmäinen viesti
tyhmä olen, tiedän.
Tilanne on se että laihdutin taannoin melkoisen määrän, lähemmäksi 40 kiloa. Tulin juuri normaalipainoiseksi, ylärajoilla mutta kuitenkin. Tarkoitus oli laihduttaa vielä 5-7 kiloa. Olin kaikinpuolin tyytyväinen.

Sitten tulin raskaaksi ja voimakas pahonvointi ja sitten taas himot teki asiansa ja nyt 30 viikolla raskaana painoni on noussut jo 7 kiloa. Tiedän etten varsinaisesti ole paljon lihonut mutta masentaa silti. Yritän syödä hyvin, laihdutin juurikin ihan lautasmallilla ja terveellisellä ruoalla.

Haluaisin olla stressaamatta painonnoususta, sehän kuuluu asiaan kun ollaan raskaana. Mutta kun ei auta. En yritä nyt edes laihduttaa mutta masennun kun vaaka näyttää koko ajan enemmän ja enemmän. Samoja lukemia mistä luulin päässeni jo kokonaan ohi.

Sanokaa nyt mulle että tässä ei ole mitään järkeä. Miten osaisin olla ajattelematta koko asiaa? Pelottaa sekin kun tälläinen pyörii mielessä, syömishäiriötä yms. viimeiseksi itselleni haluan.
Sanokaa että tälläinen on ihan ymmärrettävää laihdutuksen jälkeen?

Tunnen itseni niin veltoksi ja löysäksi. Nykyinen liikunta ei muokkaa kehoa ja entisen treenin aikaansaannokset alkaa hiipumaan. Olenkin arvellut että ehkä tuosta syystä tunnen itseni nyt niin lihavaksi. Lihakset löllyy ja nestettä kehossa.

Voi elämä taas....

vieras
Onneksi olkoon painon pudotuksesta! Tervettä on ajatella painon nousua ja sitten vauvan saannin jälkeen taas takaisin normaaliin. Terveellisesti kun syöt, vauvalla ja sinulla kaikki hyvin.

Keskivertonainen lihoo sen 12 kiloa raskauden aikana ja melko lailla kaikki siitä lähtee imettäessä. Jos lihoo tuosta enemmänkin niin ei sekään ole vielä vaarallista. Tosiaan pidä vain huoli että syöt tarpeeksi ja koita olla sen kummemmin murehtimatta noita asioita, eipä sitä voi juuri muuta yrittää tehdä. Yleensä imettäessä on helppo laihtua ilman varsinaista laihduttamista (jota ei siis suositellakaan) kunhan ei ihan mahdottomia syö ja herkuttele. Olen varma että pääset takaisin mittoihisi ennen raskautta ja mahdollisesti saat vielä ne viimeisetkin kilot pois. Monet ovat imettäessään laihtuneet alle lähtöpainonsa :).

ap.
Kiitos teille.

Niin, olen yrittänyt syödä tarpeeksi ja näköjään onnistunutkin. Laihdutus jäi ns. kesken kun raskaaksi tulin ja piti ihan miettiä mikä ruokamäärä on sopiva että riittää. Piti niin yhdenäkin muuttaa taas kaikki.

En tiedä olenko enemmän huolissani vain tästä ajatusesta että minua häiritsee tuo painonnousu. Niin kauan (vuoden verran) sain seurata painoni alenemista ja oli iloinen, loppukiri häämötti. Raskaus oli enemmän kuin suunniteltu, kävimme hoidoissa.

Tunnen itseni epäkiitolliseksi hölmöksi kun mietin tälläisiä. Tiedän itsekkin että nykyinen painonnousuni ei ole edes iso.

Haluaisin varmaan vaan kuulla että on normaalia kavahtaa nousevaa painoa tuollaisen laihdutusurakan jälkeen...

Lex
Kyllä voit laskea ainakin 10 kiloa "tyhjää" tuohon saavuttamasi päälle ilman että olet "lihonut" yhtään. Tietysti mitä pienempänä painonousu TERVELLISELLÄ ja MONIPUOLISELLA syömisellä pysyy, sen parempi myöhemmän pudottamisen kannalta.

7 kg rv 30 on erittäin kohtuullisesti. Mulle tuli esikoisesta yli 14 kg (kaikki lähti itsestään pian) ja nyt rv 27+3 painoa on kertynyt verrattuna ekaan rv 27 suhteessa 3 kg vähemmän ottaen huomioon eron lähtöpainossa. Kymppiä pitäisi tavoitteena tässä raskaudessa, kun oli kuitenkin pari kiloa ekstraa pohjalla.

Ja hei vielä, tottakai se on ihan okei murehtia sitä painoa. Kyllä kaikki ymmärtää, että ei se ole sinulle se tärkein asia, vaan fiksusti olet laittanut vauvan terveyden edelle ja syönyt nyt hyvin, että kiloja on tullut niinkuin pitääkin.

Minäkin sain laihdutettua 10 kiloa ennen raskautta ja vaikka olenkin suht rennolla asenteella liikenteessä mitä syömiseen ja lihomiseen tulee, niin en minä nyt halua lihoa takaisin. Niin kauan kuin huolehdit vauvan ja itsesi terveydestä ennen laihduttamista et tee mitään väärää. Pääset kyllä karistamaan ne kilot sitten kun vauva on turvallisesti ulkopuolella. :)

Yhteistyössä