Mietin vakavasti käräyttäväni miehen ex-rouvan tukien väärinkäytöstä.... ja ihan ilkeyttäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiltti äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiltti äiti

Vieras
Mulla on oma elämä, mutta silti en jaksa enää katsoa tuota tukien törkeää hyväksikäyttöä. Nainen saa asumistuet, yh-lisät, elarit ja vielä miehen palkankin, mutta silti on vailla rahaa. ARGH... Miehellä posti restante osoite, joten ei virallisesti siis kirjoilla vaikka on 500 km päästä kotoisin ja asuu lastenkin mukaan jo kolmatta vuotta samassa osoitteessa miehen ex-rouvan kanssa.

Mies ei ole virallisesti kirjoilla meillä, vaikka on yhteiset lapsetkin.
Syyt ovat kyllä muut kuin tukien saaminen, vaikka toki päivähoitomaksu on pienempi ja saan isommat lapsilisät, mutta mistä jättisummista ei kyllä ole kyse, asun omistusasunnossa, joten sen pitemmälle ei yhteiskunta halua minua työssäkäyvää tukea :)

Siis eihän tuota tarvitse edes miettiä, koska velvollisuutesi on todellakin toimia ja käräyttää tuollainen. Niin alhaista tuollainen! Muutkin, ketkä tiedätte tälläsia vapaamatkustajia, niin KÄRÄYTTÄKÄÄ heti!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25254806:
Jos se jotenkin sun olos saa paremmaksi, niin siitä vaan.

Kyllä se saa! Mm. vahingoniloiseksi siitä, että j*malavita ei tarvi sen ja sen miehen eloja maksella välillisesti, kun ollaan muka köyhä yksinhuoltaja. Vaikka mies maksaa asumisestaan koko ajan niin kuin normaalissakin parisuhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiltti äiti;25254938:
Kyllä se saa! Mm. vahingoniloiseksi siitä, että j*malavita ei tarvi sen ja sen miehen eloja maksella välillisesti, kun ollaan muka köyhä yksinhuoltaja. Vaikka mies maksaa asumisestaan koko ajan niin kuin normaalissakin parisuhteessa.

Ja sitten sun nikki on "Kiltti äiti" :D Mistä sä tiedät, että just sun veroeurot menee välillisesti niiden hyväksi? Anna kuule olla, ja keskitä energias johonki muuhun, kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25254848:
Joo, Sieltä tuskin mikään Nikke Knatterton lähtee asiaan selvittämään. Ja miksi yleensäkin sekaantua asioihin, jotka ei itselle kuulu?

Kuuluuhan ne. Omasta pussistani maksan myös miehen elareista, jotka korkea, kun kyseessä yksinhuoltaja raukka. Nimittäin elareihin vaikuttaa myös uuden avo-/aviopuolison kustannukset vähentäen naisen lapsista maksamaa osuutta. Sen minkä mies maksaa elareita, minä maksaa meidän lainoja, elämistä, ruokaa, lasten harrastusta jne. Eikö tämä asia siis minulle kuulu, mistä kohti ei?

Anna mennä!!! Mä pidän peukkuja, että jäävät kiinni - törkeää tuollainen kusettaminen on. Teet yhteiskunnalle palveluksen jos käräytät tuollaisen roskasakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kiltti äiti;25254948:
Kuuluuhan ne. Omasta pussistani maksan myös miehen elareista, jotka korkea, kun kyseessä yksinhuoltaja raukka. Nimittäin elareihin vaikuttaa myös uuden avo-/aviopuolison kustannukset vähentäen naisen lapsista maksamaa osuutta. Sen minkä mies maksaa elareita, minä maksaa meidän lainoja, elämistä, ruokaa, lasten harrastusta jne. Eikö tämä asia siis minulle kuulu, mistä kohti ei?

Jaa...mitähän kukkua sulle on syötetty? Ei mun "uuden" miehen tulot oo vaikuttanu millään lailla lasten elatustukiin... MUn tulot ja exän tulot vaikutti. Ja eikä ne elatusmaksut oo automaattisesti korkeat, kun kyseessä on "yksinhuoltaja raukka", muutenhan ne olis kaikilla yh:lla automaattisesti korkeat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25254964:
Jaa...mitähän kukkua sulle on syötetty? Ei mun "uuden" miehen tulot oo vaikuttanu millään lailla lasten elatustukiin... MUn tulot ja exän tulot vaikutti. Ja eikä ne elatusmaksut oo automaattisesti korkeat, kun kyseessä on "yksinhuoltaja raukka", muutenhan ne olis kaikilla yh:lla automaattisesti korkeat.

Kyllä vain vaikuttaa uuden laskentakaavan mukaan. Lähivanhemman osuus asumiskustannuksista on pienempi, jos siellä asuu joku toinenkin aikuinen maksamassa asumisesta. Tämä taas vaikuttaa lähivanhemman maksukykyyn, joka suurenee ja sitä kautta vaikutta elatusmaksuun.

Yhteistyössä