Mietin tässä tukiperheeksi ryhtymistä

  • Viestiketjun aloittaja Tuumailen
  • Ensimmäinen viesti
Tuumailen
Omat lapset jo eka- ja tokaluokkalaisia. Elämä aika helppoa. Aikaa riitäisi hyvin tukilapselle vaikka kerran kuussa. Nyt vaan täytyisi saada mies samanmieliseksi (en ole vielä siis edes ehdottanut).

Elämä ei aina ole ollut helppoa, joten tiedän ,miten kiva on jos joskus saa apua. Tukiperhetoiminta olis just se jokin, joka sopisi mulle.

Onko täällä ketään, joka tuntisi tukiperhetoimintaa?
 
julia ja mussut
Meillä käy tukilapsia, sisarukset kerran/kk viikonlopun ja lomilla voivat olla pidempään. Huomioitavia asioita on nämä:
- meidän kunnassa (ja aika monessa muussa) pitää perheen molempien vanhempien käydä pride koulutus, eli helposti menee vähintää puoli vuotta että voitte perheeksi ryhtyä (koska alkaa kurssi paikkakunnalla tai lähellä ja kurssitus kestää helposti monta kk ja kotikäynnit ennen ja jälkeen jne)
- yleensä on hyvä tilanne perheelle, se että tukiperheistä on pulaa. Näin ollen voi itse paljon vaikuttaa siihen minkä ikäisen, sukupuolisen, paikkakuntalaisen, terveen haluaa/jaksaa ottaa. Hassusti ehkä kirjoitettu tuo lause, mutta ymmättä mitä tarkoitan =) On lapsia jotka tarvitsevat erityistä tukea ja on lapsia joiden äiti tarvitsee omaa aikaa jaksaakseen (esim. on yh-äiti) ja tietysti paljon muita tilanteita.

Me on tykätty olla tukiperhe ja lapset tulee meille mielellään. Vaatii sitoutumista mutta on antoisaa ja mukavaa.
 
[QUOTE="vieras";22753430]Minuakin kiinnostaisi, mutta asun Rovaniemellä, mikähän taho kouluttaa/antaa lisätietoja?[/QUOTE]

Kysy kunnan sosiaalitoimesta. Yleensä kunnat hoitavat tukiperheasiat itse. Jotkut tosin ostavat PeLalta.
 

Yhteistyössä