Mietin taas raha-asioita,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
juu niinhän se on että menot kasvaa sitä myöte mitä tulotkin... ja sitte näille ihmettelijöille jotka ihmettelee aapeen miehen palkkaa, niin kovastikin terveyskeskuslääkäri/hammaslääkäri tai vastaava tienaa helposti tuon summan. On niitä ammatteja mistä sitä rahaa saa. En todellakaan tiedä mitä aapeen mies tekee työkseen mutta tuli nyt ekana tuo lääkäri mieleen ylitöistä ja päivystyksistä ja palkan suuruudesta :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:39 huppaloora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:35 Provo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:31 huppaloora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:21 Provo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:20 huppaloora kirjoitti:
Se oliskin kannattanut teidän tuo Kajaste vuokrata täksi kesää... Oisitte tansseja järjestelleet niin oisi tullut lisätienestiä :whistle: Nythän se on Sepoilla ja lippujen hinnat kuulemma kokeneet roiman korotuksen.. :/
=) Minusta ne liput oli jo ennenkin jotain 10e luokkaa, miten enää voi nostaa niiden hintaa??
Kaveri oli kuullut että tänä kesänä olisi lippujen hinnat likempänä 15?.. Vaan tuossa tämän ja eteläisen naapurikylän puolivälissä on sitten joka viikonloppu tanssit Koivuniemen lavalla... Hinnat halvemmat ja ihan pitäisi olla kohtuullisia esiintyjiä.. :D
En muista enää sen lavan nimeä, mutta jos se on korkealla mäellä niin olemme sielläkin muutamasti käyneet :) siellä vaan tuntuu olevan niin hyviä tanssijoita ettei paljon uskalla sekaan mennä :)
Väärä suunta! Se on Naapurivaara ja toimii läpi vuoden... ;)
Sitten en tiedä, Liekan suunnalla olen jollain pikkulavalla käynyt kesäisin ja Joensuussa jollain lavalla :) ja Sivakkavaarassa, joka tuskin toimii??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:39 Provo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:37 Pikku Ruu kirjoitti:
No just joo... Vaikka me oltas kuinka pirun rikkaita niin en mä kyllä kävis täällä julistamassa paljon mun mies tienaa. Johan on jutun aiheet.
Miksei kukaan näe, että kirjoitin ja tarkoitin, että ihan hel.vetin suuret menot meillä täytyy olla???

Jatkuvastihan täällä tuloista ja menoista puhutaan - onko ne pienemmistä menoista puhumiset jollain tapaa parempia aloituksia??

No ei kai sun tartte veikkailla teidän menoja? Kai sä nyt ne suunnilleen tiedät, tai osaat laskea. Ja eihän dieselveroakaan kai joka kuukausi mene? Etkös sellasesta maininnut (vai taasko muhun iski lukihäiriö ;) )

En kommentoi mitään muuta kuin sitä, että joo. Niin se menee.

Kun tulot kasvaa, menot kasvaa ihan huomaamatta.

Oon joskus miettiny, kuinka ihmeessä mä tulin toimeen monta vuotta opiskelijana ihan vaan muutamalla satasella pitkät tovit, mutta nyt ei tunnu, että palkka (joka tohon opiskeluaikaan verrattuna on tietysti kasvanut) riittää mihinkään.

Enkä mielestäni niin hirveesti tuhlaa... :whistle: Mutta enpä myöskään enää ihan niin tarkkaan hintoja seuraile ja ruokakaupastakaan mukaan ei satu välttämättä enää se halvin tuote... :snotty:

Silleen ne menee. ;)

(edit.: satasella viitaten markka-aikaan ;) )<br><br>

Jaa-a. Kukin taplaa tyylillään sanon aminä aina. Mutta tähän pakko vähän vihjasta, että johkin ne rahat teilläkin pakko siis mennä, niin oisko aika sitten istuutua koko perhe "talouspalaveriin" ja alkaa miettimään, että mikä mättää. tai eihän siinä mikään mätä, jos kerta rahaa tulee ja kaikki ok, mutta siis jos haluisitte elää säästäväisemmin. Otetaan tuosta nyt puolet ja ylikin pois, niin päästään meijän kk nettotuloihin. Lainoihin menee iso pala ja loput muihin laskuihin, eikä silti nälkä tule :whistle: ;)

Jaa-a. Kukin taplaa tyylillään sanon aminä aina. Mutta tähän pakko vähän vihjasta, että johkin ne rahat teilläkin pakko siis mennä, niin oisko aika sitten istuutua koko perhe "talouspalaveriin" ja alkaa miettimään, että mikä mättää. tai eihän siinä mikään mätä, jos kerta rahaa tulee ja kaikki ok, mutta siis jos haluisitte elää säästäväisemmin. Otetaan tuosta nyt puolet ja ylikin pois, niin päästään meijän kk nettotuloihin. Lainoihin menee iso pala ja loput muihin laskuihin, eikä silti nälkä tule :whistle: ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:31 Rakkapanuu harmaana kirjoitti:
öööö...sori, mutta mun on pakko kysyä, missä ammatissa tienaa nuin hyvin?!

Mun täytyy sanoa, että mä tiedän kyllä myös monia tuollaisia summia tienaavia (seura ei tosin valitettavasti ole ainakaan vielä tehnyt kaltaisekseen... :whistle: )

Ovat yrittäjiä, lääkäreitä tms. muita yleensä erikoisalojen osaajia, jotka tekevät kyllä töitäkin rahansa eteen. B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:43 Tättärä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:39 Provo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:37 Pikku Ruu kirjoitti:
No just joo... Vaikka me oltas kuinka pirun rikkaita niin en mä kyllä kävis täällä julistamassa paljon mun mies tienaa. Johan on jutun aiheet.
Miksei kukaan näe, että kirjoitin ja tarkoitin, että ihan hel.vetin suuret menot meillä täytyy olla???

Jatkuvastihan täällä tuloista ja menoista puhutaan - onko ne pienemmistä menoista puhumiset jollain tapaa parempia aloituksia??

No ei kai sun tartte veikkailla teidän menoja? Kai sä nyt ne suunnilleen tiedät, tai osaat laskea. Ja eihän dieselveroakaan kai joka kuukausi mene? Etkös sellasesta maininnut (vai taasko muhun iski lukihäiriö ;) )
No, miehen kanssa keskustelun pointti oli olevinaan se, että joka kuukausi tuntuu jotain suurempia laskuja olevan ja ihan normaaleja laskuja - ei mitään ostettua tai osamaksua, vaan ihan normaaleja menoja joita ei varsinaisesti voi karsia poiskaan, jos ei ilman sähköä, vettä, vakuutuksia, autoa halua olla :) tässä kuussa se oli tuo dieselvero..

[/quote]
Sitten en tiedä, Liekan suunnalla olen jollain pikkulavalla käynyt kesäisin ja Joensuussa jollain lavalla :) ja Sivakkavaarassa, joka tuskin toimii??
[/quote]
No Nurmeksen ja Lieksan puolivälissä on Vieki ja siellä jokivarressa tuo lava.. :D Sen on nyt joku heppu kunnostanut ja meinaa kesän sitä pyöritellä. Sivakkavaaran lavasta koskaan kuullutkaan... :ashamed:

Jaa niin. Pakko palata tähän viel sanoon, eetä ei sitä isoa liksaa saa vain hyvin koulutetut. Oli vaihe, kun mun duunarimies oli viikot poissa työkeikoilla ja sai muo yli puolet paremman liksan. Päiväraha juoksi hänellä. ja mä olen meistä se koulunpenkkiä kuluttanut....

Joo, hiukan hirvittää kun laskee kuukauden juoksevat menot, asuminen, autot, kesämökki ja jokaiselle kuukaudelle riittää joku ylläri. Joko autoon jotain, joku kodinkone hajoaa, kevään tulleen landella riittää rahareikiä. Jos ei mitään muuta niin sitten uudet rillit. Puhumattakaan siitä että meidän lapset kasvaa ihan kiukulla, jatkuvasti saa raahata kotiin kenkiä ja vaatetta kassitolkulla. Ja kun jokunen aika takaperin laskeskelin koiran todellisia kustannuksia, päätin lakata laskemasta niitä :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:45 Tättärä kirjoitti:
Ja mun nettotulot on tosiaan noin 4000 ? vuodessa :laugh:
että sen perusteella ei ymmärrä miten tollanen summa menee kuukaudessa (vaikkakin ois paljon menoja)...

Niin no, ihmisillä on varaa, halua ja kiinnostusta elää eri tavoilla. Luojan kiitos kaikki eivät elä tuollaisten tulojen varassa Suomessa, jäisi veropotti melko pieneksi ja olisi sosiaalimenot vieläkin suuremmat.

Pitääkö oikein summatkin laittaa? ;) No, jokainen tyylillään. Mikä tän aloituksen pontti oli?
Tässä sitten kysymyksiä:
-kuinka monta henkeä
-paljon ruoka menot?
-asumismenot?
-vuokra +muut tärkeät menot kk?
Ja eikö teillä ollut osakkeita yms. joissa vuokralaisia?eikö niistä tule lisää tuloja?

Niinhän se menee että mitä suurmat tulot, sitä isomat menot. :) Teillä visssiin meni ihan hyvä summa lainojenkin maksuun, muistelen sinun kertoneen joskus täällä.

Niin juu, mä ymmärsin pointin vaikka se jäikin monelta huomaamatta. ;)

mitä ihmettä!!!!!! onko tää jokin vitsi?
meillä jää miehen palkasta n.1700 käteen ja mulla pienin äitiyspäiväraha ja joka kk. jää reilusti ylimääräistä rahaa (vaikka rakennamme, on "kallis" auto ja lapsi, emmekä elä mitenkään pihinsti)...mä en voi ymmärtää...

Yhteistyössä