Mietin eroa, olenko väärässä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
olen puhunut jo tuosta asiasta, että erotaan kun ei mulla ole kohta antaa viikkorahaa lapsille, siihenkin olen joutunut lainaamaan rahaa veljeltäni. Nyt sitten tarvitsee kenkiä ja takkeja isommat, minulla on henkan tili, täynnä jo kun miehellekin pitää kaikki ostaa uutena. Mutta mies ei tajua, hänen työt, hänen rahat. Ja niin kait se onkin, siksi en viitsi asiasta kamalaa sotaa nostaa. Ja miten sen selittää lapsille että erotaan kun ei ole rahaa, ei millään.

raivona
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen puhunut jo tuosta asiasta, että erotaan kun ei mulla ole kohta antaa viikkorahaa lapsille, siihenkin olen joutunut lainaamaan rahaa veljeltäni. Nyt sitten tarvitsee kenkiä ja takkeja isommat, minulla on henkan tili, täynnä jo kun miehellekin pitää kaikki ostaa uutena. Mutta mies ei tajua, hänen työt, hänen rahat. Ja niin kait se onkin, siksi en viitsi asiasta kamalaa sotaa nostaa. Ja miten sen selittää lapsille että erotaan kun ei ole rahaa, ei millään.

ei eroon ole syy raha,vaan miehen välinpitämättömyys perheen pärjäämisestä!hyvänen aika sentään.miestä ei kiinnosta vaikka lapset painais liian pienet vaatteet päällä vatsa tyhjänä.kunhan itsellä menee hyvin.etkö käsitä?

Joo
en yhtään ihmettele että eroa suunnittelet! Voi elämä mikä mies sulla! :(

Perhe on yhteinen yritys kuten aiemmin joku jo sano eikä siinä voi olla niin että toinen kituuttaa ja maksaa kaiken... Ja toinen taas hurvittelee ja käyttää rahat mihin haluaa...

Mä pitäisin tätä jo miehen puolelta alistamisena ja hyväksikäyttönä. Ei tuo ole hyväksyttävää missään nimessä!!!
Kysyn uudelleen osallistuuko mies mihinkään yhteisiin kuluihin?
Oikeasti herää jo nainen!

Ei sinun tarvitse lapsille sanoa eron syyksi mitään rahasta, lapsille voi sanoa vain että ei tulla isän kanssa enää toimeen tai muuta vastaavaa, mielestäni lapsille ei sinänsä eron syyt kuulu vaan heille asian voi selittää ikätason mukaisesti. Sitten kun he ovat aikuisia ja jos kysyvät miksi erositte isän kanssa niin sitten voi kertoa.

Ja miten niin et voi sotaa nostaa siitä että mies maksattaa sinulla kaiken ja itse saa isoja summia rahaa joka kuukausi mutta ei osallistu perheen elatukseen.

raivona
tässä on taas naista hyväksikäytetty vuosikausia ja hän vain on tyytynyt tähän.arvostakaa nyt hyvänen aika itseänne ja lapsianne älkääkä suostuko tuollaiseen kohteluun!

Lili
Sen "mun työ, mun rahat" asenteen ymmärtäis jos ensin olis maksettu kaikki lapsiin ja talouteen menevät kulut. Mut miks sun pitää elättää sekä mies että lapset? Kieroon on mennyt. Perustakaa talousrahasto mistä maksetaan juoksevat kulut. Kyllä sullekin täytyy jäädä omaa rahaa. Ala tekemään samoin kuin miehesi. Pyydä rahaa kun menet ostamaan hänelle vaatteita, ruokaa tms. Tai kun istuu ruokapöytään niin sanot että "15?, niin saat ruokaa".

Minä en pyydä mieheltäni rahaa mutta siirrän tarvitsevani summan omalle tilille verkkopankin kautta. Mieheni maksaa kuluista enemmistön mutta säästyy ruuan tekemisen vaivalta.

vieras
mutta meillä on kyllä paljon laskuja, mies maksaa lainaa talosta ja kaikki juoksevat kulut nyt, niin että siitä näkökulmasta kun ajattelee niin voin tosiaankin vaan olla pikkumainen ja ahne ämmä.

raivostunut
mutta meillä on kyllä paljon laskuja, mies maksaa lainaa talosta ja kaikki juoksevat kulut nyt, niin että siitä näkökulmasta kun ajattelee niin voin tosiaankin vaan olla pikkumainen ja ahne ämmä.
no haloo,kuuluuk kunnioittavan ja rakastavan miehen siltin kohdella teitä noin?

turha nyt miestä puolustaa kun tiedät ettei asioita noin kuulu hoitaa

vieras
ja vielä kun olen oppinut sen ajattelutavan että itse ansaitut rahat on sitten omia niin mikä velvollisuus miehellä olisi jakaa mitään, kun jo nyt maksaa lainan ja sähköt ja verot ja päivähoitomaksut sun muut tv-luvat. Kun tarkemmin ajattelee niin minähän tässä olen ahne paska, haluaisin vaan maata kotona itään tekemättä, mies käy töissä.

raivostunut
ja vielä kun olen oppinut sen ajattelutavan että itse ansaitut rahat on sitten omia niin mikä velvollisuus miehellä olisi jakaa mitään, kun jo nyt maksaa lainan ja sähköt ja verot ja päivähoitomaksut sun muut tv-luvat. Kun tarkemmin ajattelee niin minähän tässä olen ahne paska, haluaisin vaan maata kotona itään tekemättä, mies käy töissä.

no jos rahat on omia miksi sinä ostat miehelle ruokaa ja vaatteita?

raivostunut
ja turha kyllä sitten valittaa jos tää nyt menikin siihen että mies on kuin taivaanlahja ja sinussa se vika.turha yrittää tyhmän päähän näköjään järkeä ajaa

jos
monta lasta teillä? sanoppa miehelles et jos eroatte niin hän joutuu maksamaan elatusmaksuja niin ja niin paljon. että pitääkö teidät ja antaa sulle rahaa vai luopuuko teistä ja antaa silti rahaa.

raivostunut
tää mies on just sitä tyyppiä että jos sattumoisin löytää toisen naisen joskus,niin kylmästi käskee perheensä häipyä.sillon on turha miettiä että olisi pitänyt laittaa kampoihin eikä suostua vaan kynnysmatoksi.

täh
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja jos:
monta lasta teillä? sanoppa miehelles et jos eroatte niin hän joutuu maksamaan elatusmaksuja niin ja niin paljon. että pitääkö teidät ja antaa sulle rahaa vai luopuuko teistä ja antaa silti rahaa.
Elatusmaksut voidaan sopia vaikka 1?/lapsi, että ei niillä hirveesti tienaa.
no kuka hullu sopii euron elatusmaksun? johan siihen lastenvalvoja puuttuu.

j
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
no kuka hullu sopii euron elatusmaksun? johan siihen lastenvalvoja puuttuu.
Ei puutu, puolisot voi päättää lasten elatuksesta ihan mitä vaan.
niin no silloin pitää olla molemmilla sama mieli. ja lapsen tarpeisiinhan se raha tulee.

Yhteistyössä