Miesystäväni ei pidä yhteyttä sukulaisiinsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt

Vieras
Olemme 40-45 v pariskunta, nyt asuneet puoli vuotta yhdessä. Ihan okei menee,mutta minua on alkanut mietittymään miksi mies ei pidä mitään yhteyttä sukulaisiinsa. Hänellä on niitä kyllä eikä matkakaan ole pitkä. Mutta eivät enää soittele, ei kyläile, tms. Aiemmin kanssakäymistä on ollut eikä välit ole kuuleman mukaan riitoihinkaan päättyneet. Ihmettelen siis.

Omaan poikaansa hän pitää yhteyttä kyllä.

Hänellä olisi kyllä aikaa pitää yhteyttä sukuunsa, ja muutenkaan hänellä ei ole paljoa kavereita, eli herää kysymys mitähän tässä on takana. Mitä multa peitellään? Olen kaikenlaisia vipertäjiä tavannut aiemmin joten ymmärrän elämän raadollisuuden, mutta en haluaisi että tämäkin mies osoittautuisi joksikin luonnehäiriöiseksi joka ei tule toimeen edes omien sukulaisten kanssa. Minun vanhempiani mies ei ole koskaan nähnyt, asuvat pohjoisessa, pitäisi pääsiäisenä mennä ensivisiitille.

En minäkään pidä yhteyttä muihin sukulaisiin kuin äitiini, häneenkin omasta mielestäni turhan usein mutta ainoana lapsena se on vähän niinku velvollisuus.
Ei mun sukulaisissa mitään vikaa ole, mulla on 2 tätiä joista varsinkin nuorempi on ollut mulle aina läheinen, mutta harvoin tavataan, nyt viimeksi vuosi sitten suunnilleen. Serkkuja tapaa silloin jos on jotku häät, lakkiaiset tai hautajaiset, ei muuten.
Isän puolelta ainoa elossa oleva sukulainen on isän serkku jonka kanssa välillä sähköpostitse ollaan yhteydessä, lähinnä jotain joulutervehdyksiä.
Ei kaikki vaan ole "sukurakkaita", se on kuitenkin se porukka jota ei itse ole saanut valita.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmentynyt;10474020:
Olemme 40-45 v pariskunta, nyt asuneet puoli vuotta yhdessä. Ihan okei menee,mutta minua on alkanut mietittymään miksi mies ei pidä mitään yhteyttä sukulaisiinsa. Hänellä on niitä kyllä eikä matkakaan ole pitkä. Mutta eivät enää soittele, ei kyläile, tms. Aiemmin kanssakäymistä on ollut eikä välit ole kuuleman mukaan riitoihinkaan päättyneet. Ihmettelen siis.

Omaan poikaansa hän pitää yhteyttä kyllä.

Hänellä olisi kyllä aikaa pitää yhteyttä sukuunsa, ja muutenkaan hänellä ei ole paljoa kavereita, eli herää kysymys mitähän tässä on takana. Mitä multa peitellään? Olen kaikenlaisia vipertäjiä tavannut aiemmin joten ymmärrän elämän raadollisuuden, mutta en haluaisi että tämäkin mies osoittautuisi joksikin luonnehäiriöiseksi joka ei tule toimeen edes omien sukulaisten kanssa. Minun vanhempiani mies ei ole koskaan nähnyt, asuvat pohjoisessa, pitäisi pääsiäisenä mennä ensivisiitille.

Ymmärrän tuon, mutta mun miesystävällä kyse on jostain muusta, koska hän on aina ennen muhun tutustumistani pitänyt yhteyttä. Valokuva-albumi on täynnä iloisia etelänmatkakuvia, risteilykuvia, jne serkkujen, setien ja tätien kanssa. Eli aiemmin kanssakäymistä on pidetty. Välit eivät ole kuulemma silti menneet, mutta yhteyttäkään ei pidetä YHTÄKKIÄ.Olisiko tämä mies (hurja mielikuvitus tulee) kenties sekaantunut johonkin serkunvaimoon tms, mikä aiheuttaisi kuolemanhiljaisuuden? Mies on ollut ennen muhun tutustumistani ns. naistenmies tyyppiä mutta hän oli sinkku joten hänellä oli siihen oikeus.

Enemmänkin aloituksesi perusteella minua ihmetyttää oma epäluuloisuutesi. Tietenkin jos itse olet paljonkin yhteydessä sukuusi, voi toisen erilainen elämäntapa ihmetyttää.

Voihan olla, että mies haluaa näin suhteen alussa viettää aikaa sinun kanssasi.

Enemmänkin aloituksesi perusteella minua ihmetyttää oma epäluuloisuutesi. Tietenkin jos itse olet paljonkin yhteydessä sukuusi, voi toisen erilainen elämäntapa ihmetyttää.

Voihan olla, että mies haluaa näin suhteen alussa viettää aikaa sinun kanssasi.

Toivottavasti olen vain epäluuloinen. Ikää ja kokemusta kuitenkin omaavana olen huomannut kuinka raadollinen maailma ja ihmiset on, turha sinisilmäisyys on karissut. Eräs entinen miesystäväni piti peliä siskoni kanssa esimerkiksi, olivat käyneet salaa minulta jopa laivalla kahden. Tämän jälkeen en voi olla enää kovin luottavaisella kannalla.

Viimeksi muokattu:
Toivottavasti olen vain epäluuloinen. Ikää ja kokemusta kuitenkin omaavana olen huomannut kuinka raadollinen maailma ja ihmiset on, turha sinisilmäisyys on karissut. Eräs entinen miesystäväni piti peliä siskoni kanssa esimerkiksi, olivat käyneet salaa minulta jopa laivalla kahden. Tämän jälkeen en voi olla enää kovin luottavaisella kannalla.

Kertomasi perusteella siskosi ja entinen miesystäväsi ovat pettaneet luottamuksesi. Ymmärrän, että heihin et voi luottaa.

Sen sijaan en ymmärrä, että liität nykyisen miesystäväsi vaisut välit sukulaisiinsa siihen, että sinulta yritettäisiin peitellä jotain. Itse tulkitsisin, ettei heillä nyt ole mitään syytä olla tiiviisti yhteydessä.

Viimeksi muokattu:
Minua taas ihmetyttää, että olette jo päätyneet muuttamaan yhteenkin ja vasta nyt alat ihmetellä, ettei ole sukulaisten kanssa tekemisissä. Ja se, että nyt alat ihmetellä ja pelätä, että kyseessä on taas joku luonnehäiriöinen.
Olisi ehkä kannattanut ottaa näistä asioista selvää jo seurusteluaikana.

Oman kokemukseni mukaan useimmat sukuriidat ovat peräisin jostain perinnönjakoon liittyvästä. Omassa suvussani on aikoinaan kehitelty kiukkua jopa vanhoista matoista. Ihminen on taitava, kun haluaa ottaa etäisyyttä.