Miesystävä haluaa kyllä naimisiin, mutta ei halua kosia minua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt tarvin vinkkejä, mitä minä oikein teen. Ollaan oltu yhdessä pari vuotta, ja keskustelimme eilen suhteemme tulevaisuudesta. Haluamme kyllä viettää loppuelämän ja mennä naimisiin toistemme kanssa, mutta sitten miesystäväni paukautti että varataanko saman tien kirkko täksi kesäksi. Ihan tuosta vain, ilman että hän olisi ensin kysynyt minulta tulenko hänen vaimokseen.
Itse olen tehnyt hänelle kyllä selväksi jo aiemmin, että mikäli haluaa minut aviovaimokseen niin sitten vain kosintaa kehiin, sillä ilman kosintaa ei tule häitä. Ihan pelkkä "tuletko vaimokseni" olisi riittänyt ilman mitään romantiikkaa, mutta miesystäväni ei ole sellaista kysymystä minulta kysynyt. Ja nyt hän kuitenkin olisi jo varailemassa kirkkoa jo täksi kesäksi... Eihän siinä ajassa ehtisi edes järjestää hääjuhlaa???
Mitä tekisitte tilanteessani, suostuisitteko menemään naimisiin ilman että mies on kosinut ensin?

Miksi joidenkin naisten pitää tehdä asioista niin vaikeita? Meillä kävi niinkin romanttisesti, että mä soitin miehelle töihin, että varaanko kirkon päivämäärälle jolla on iso merkitys meille. Mies sanoi, että varaa. Asia oli sillä selvä ja nyt ollaan naimisissa.

Miksi tehdä asioista vaikeita?
Jos se kosinta nyt on niin valtaisan tärkeää niin - kosi itse! Mun mielestä tuossa oli jo miehesi puolelta kosintaa kun kyseli kirkon varaamista. Olisit ollut skarppina ja tarkentanut että oliko tuo kosinta?

Ja ihan hyvin ehtii hääjuhlat valmistella ja pitää. Ellei sitten tahdo ja halua jotain kummallisia bakkanaaleja.

Eihän siinä ajassa ehtisi edes järjestää hääjuhlaa???
Mitä tekisitte tilanteessani, suostuisitteko menemään naimisiin ilman että mies on kosinut ensin?

Miksi ei ehdi järjestää? Onhan tässä kesään monta kuukautta.

Älä suostu. Pääsee mies helpommalla kun ei mene naimisiin tuollaisen kermaperseprinsessan kanssa. Päästä mies kokonaan menemään ja anna hänen etsiä itselleen oikea nainen. Ei mies tarvitse jotakin kiukuttelevaa teiniprinsessaa.

Miksi joidenkin naisten pitää tehdä asioista niin vaikeita? Meillä kävi niinkin romanttisesti, että mä soitin miehelle töihin, että varaanko kirkon päivämäärälle jolla on iso merkitys meille. Mies sanoi, että varaa. Asia oli sillä selvä ja nyt ollaan naimisissa.
Mikäs siinä jos tuollainen tapa toimii sinulle, mutta minä kyllä haluan vähän enemmän romantiikkaa. Olen kyllä saanut sitä romantiikkaa mieheltä muutenkin, joten siksi ihmettelen ettei hän saa edes yhtä kysymystä ulos suustaan?

Miksi tehdä asioista vaikeita?
Jos se kosinta nyt on niin valtaisan tärkeää niin - kosi itse! Mun mielestä tuossa oli jo miehesi puolelta kosintaa kun kyseli kirkon varaamista. Olisit ollut skarppina ja tarkentanut että oliko tuo kosinta?

Ja ihan hyvin ehtii hääjuhlat valmistella ja pitää. Ellei sitten tahdo ja halua jotain kummallisia bakkanaaleja.
En varmasti kosi itse, sillä ei ole minun päätettävissäni milloin menemme naimisiin, jos menemme. Olen lisäksi aina unelmoinut kosinnasta, ja mieskin tietää tämän.
Minä myös haluan hääjuhlistamme ikimuistoiset, enkä usko että sellaiset ehtii max. puolessa vuodessa edes järjestämään.

Miksi ei ehdi järjestää? Onhan tässä kesään monta kuukautta.

Älä suostu. Pääsee mies helpommalla kun ei mene naimisiin tuollaisen kermaperseprinsessan kanssa. Päästä mies kokonaan menemään ja anna hänen etsiä itselleen oikea nainen. Ei mies tarvitse jotakin kiukuttelevaa teiniprinsessaa.
En halua sentään mitään täysin koruttomia "juhlia", vaan tahdon juhlia avioitumistani kunnolla kaikkien läheisteni ja parhaimpien ystävieni kanssa. Sellaiset juhlat maksavat ja niitä varten pitäisi olla rahaa säästössä. Kummallaakaan meistä ei ole säästetty hääjuhlaa varten senttiäkään.

Kohta ap tulee kertomaan että he ovat kyllä kihloissa, mutta tarvitsee vielä kosinnan
Enkä tule, minä en katso olevani kihloissa ellei minua ole edes pyydetty vaimoksi.

Saat romanttisen kosinnan kun teet sen itse. Nainen voi kosia samalla tavalla ja niin romanttisesti kuin haluaa. Vai etkö tahdo häntä?
Olen tehnyt selväksi änelle, että tahdon hänet miehekseni, mutta haluan myös sen kosinnan ennenkuin voin alkaa suunnitella avioitumistani tarkemmin. Vaikka muuten kannatan tasa.arvoa niin kosiminen on kyllä mielestäni aina vain miehen tehtävä.

no ilman muuta sun kannattaa järjestää asiasta joku itku potku raivo kohtaus tai sitten kerätä kampsut, eihän sitä nyt naimisiin voi mennä jos toinen ei kontallaan pyydä. :ROFLMAO:

Ja siis pitäähän kosinnan puitteet olla hulppeat... ei sitä voi noin vaan kysellä, että mennäänkö naimisiin. Minusta ei ole väärin odottaa, että mies järjestää kaupungin läpi kulkevan paraatin, jossa on sambatanssijoita ja torvensoittajia ja heidän tulee kantaa kultaista kylttiä, jossa lukee kosinta rubiineilla.

Mun mielestäni sä olet nyt vähän hassu? Me päätettiin yhteistuumin ennen ehkäisyn pois jättöä mennä naimisiin sitten, kun on lapsen ristiäiset. Ostettiin yhdessä mieluiset kihlat ja hetimmiten lapsikin ilmoitti tulostaan. Loppuraskaudessa äitiysloman alettua alettiin järjestämään häitä, joihin sopi myös ne ristiäiset. Kirkko varattiin hääkirkkona, jossa lopuksi lapsen kaste ja juhlat olivat 70hengen juhlat kunnon tilassa. Hyvin ehti ihan muutamassa kuukaudessakin, vaikka koristeet tehtiin itse/ruoat tehtiin itse/kakut tehtiin itse. Yhteistuuminhan te elämännekin elätte, ei siihen tarvita romanttista kosintaa vaan tahto jakaa elämä?

Kuule, sulla on ihan täysi oikeus omiin unelmiisi, mukaan lukien kosinnat ja häät. Tavoite olis kuitenkin et nämä asiat tehdään vaan kerran elämässä. En tajua miksi ihmiset tulee anonyymeille keskustelupalstoille rakentamaan ylemmyydentunnetta itsestään haukummalla muiden ajatusmaailmaa.

Miehesi on varmasti järkevä aikuinen ihminen, istuisin hänen kanssaan alas ja sanoisin, että ihanaa että meillä on samanlainen näkemys tulevaisuudesta, mutta mulle olis tosi tärkeetä että 1) tulen kosituksi oikeasti, sillee että kysytään se kysymys ja minä vastaan siihen ja 2) haluisin pitää sellaiset ja sellaiset häät, eli puoli vuotta ei mielestäni riitä niiden järkkäämiseen.

Miesten ei kannata olettaa arvaavan mitä ajattelet, kerro vaan suoraan ja asiallisesti niin varmasti asiat järjestyy.

Kuule, sulla on ihan täysi oikeus omiin unelmiisi, mukaan lukien kosinnat ja häät. Tavoite olis kuitenkin et nämä asiat tehdään vaan kerran elämässä. En tajua miksi ihmiset tulee anonyymeille keskustelupalstoille rakentamaan ylemmyydentunnetta itsestään haukummalla muiden ajatusmaailmaa.

Miehesi on varmasti järkevä aikuinen ihminen, istuisin hänen kanssaan alas ja sanoisin, että ihanaa että meillä on samanlainen näkemys tulevaisuudesta, mutta mulle olis tosi tärkeetä että 1) tulen kosituksi oikeasti, sillee että kysytään se kysymys ja minä vastaan siihen ja 2) haluisin pitää sellaiset ja sellaiset häät, eli puoli vuotta ei mielestäni riitä niiden järkkäämiseen.

Miesten ei kannata olettaa arvaavan mitä ajattelet, kerro vaan suoraan ja asiallisesti niin varmasti asiat järjestyy.

Miksi pitäisi olla tavoite, että naimisiin mennään kerran elämässä. Mun mielestä paljon järkevämpi tavoite on päättää olla toisen kanssa niin kauan, kun se kummastakin tuntuu hyvälle ja oikealle? Huomattavasti järkevämpää on päättää tarjota lapsille oikeasti onnellinen koti, oli siinä vanhemmat yhdessä tai erikseen. Naimisiin voi jättää myös kokonaan menemättä.

Mulle ei vaan koskaan ole auennut se, että hamaan tappiin asti pysyminen yhdessä hinnalla millä hyvänsä olisi jonkinlainen hyve. Ei siinä mitään, hieno juttu, jos sitä toista jaksaa katsoa vielä 40 vuoden jälkeenkin ja kumpikin on tyytyväisiä, mutta mitä järkeä on siinä "kerran elämässä naimisiin". Miksi sen pitää olla tavoite?

Minä ilmotin aikoinaan miehelle että pappi tulee elokuun yhdeksäs päivä ja vihitään kotona puutarhassa ja tule paikalle jos siltä tuntuu ja tulihan tuo ja naimisissa nyt 20 v.

Miksi pitäisi olla tavoite, että naimisiin mennään kerran elämässä. Mun mielestä paljon järkevämpi tavoite on päättää olla toisen kanssa niin kauan, kun se kummastakin tuntuu hyvälle ja oikealle? Huomattavasti järkevämpää on päättää tarjota lapsille oikeasti onnellinen koti, oli siinä vanhemmat yhdessä tai erikseen. Naimisiin voi jättää myös kokonaan menemättä.

Mulle ei vaan koskaan ole auennut se, että hamaan tappiin asti pysyminen yhdessä hinnalla millä hyvänsä olisi jonkinlainen hyve. Ei siinä mitään, hieno juttu, jos sitä toista jaksaa katsoa vielä 40 vuoden jälkeenkin ja kumpikin on tyytyväisiä, mutta mitä järkeä on siinä "kerran elämässä naimisiin". Miksi sen pitää olla tavoite?

Onneks täällä on aina helppo puhua aiheesta kun aiheesta kun jos sanoo että naimisiinmennessä toive ja tavoite olis olla loppuelämä yhessä, siksi kai naimisiin mennään , niin joku ymmärtää heti että mitä oikeasti tarkoittaa on että on toivottavaa että lapsilla on huono olla kun ollaan väkisin yhdessä. Juujuu.

Mää olen kans täysin samaa mieltä siinä, että sulla on täysi oikeus toivoa kunnollista kosintaa.
Ja näin jälkeenpäin ajatellen, kosinta oikeestaan on aika hyvä suunnan näyttäjä miehen käytökselle.

Miten tän nyt selittäis mahdollisimman vaikeasti.. :LOL: Jos olet ihminen joka kaipaa mieheltä huomioimista, synttärit, joulut äitienpäivät, hääpäivät jne, niin kosinta on hyvä merkkipaalu tuletko näitä asioita suhteessanne saamaan. On myös täysin hyväksyttävää sun nyt sanoa miehelle, että sinä olet sellainen ihminen joka kaipaa parisuhteessaan näihin asioihin panostamista. Ja jos mies ei ota onkeensa edes kosinnan kohdalla, niin tuskimpa panostaa jatkossakaan.

Vrt. Tälläkin palstalla on joka joulu, joka synttärit jne pettyneen pettyneitä vaimoja kun ei se mies tälläkään kerralla millään tapaa huomioinut. No näissä tapauksissa saa mun mielestä ihan syyttää itseään, kun ei alunperinkään tehty miehelle selväksi mitä onnistuneelta parisuhteelta tässä kyseisessä tapauksessa vaaditaan.

Joo totta, joillekin nämä ei merkkaa mitään, mutta ehkä jokaiselle naiselle on pääasia että pääsee naimisiin sellaisen miehen kanssa kuin toivookin, joku kaipaa romanttista huomioimista, joku renkaiden vaihtakaa, joku vaipan vaihtajaa

En halua sentään mitään täysin koruttomia "juhlia", vaan tahdon juhlia avioitumistani kunnolla kaikkien läheisteni ja parhaimpien ystävieni kanssa. Sellaiset juhlat maksavat ja niitä varten pitäisi olla rahaa säästössä. Kummallaakaan meistä ei ole säästetty hääjuhlaa varten senttiäkään.

Enkä tule, minä en katso olevani kihloissa ellei minua ole edes pyydetty vaimoksi.

Ei muutama makkarapaketti ja lavallinen kaljaa rajan takaa nyt niin hirveästi maksa. Jätätte ne kordonplööt sinne kauppaan seuraavat pari kuukautta. Ja jätät ottamatta ne kynsihuollot ja ripsien pidennykset. Ei sulla tulevana kotiäitinä niihin kuitenkaan oo varaa!

Mies ei halua "antaa" sinulle arvoa, siitä tuo "vain" johtuu. Oisit saanut liikaa ja vaatinut häntä yksipuolisesti osoittamaan ihailua, jos hän sellaista alentuisi kysymään. Kuulostaa hiukan narsistiselle.
Toisaalta taas olet ihan yhtä narsistinen tuon mallisi avioliitosta kanssa. Onnea yhteiseen elämään!

Mun mielestäni sä olet nyt vähän hassu? Me päätettiin yhteistuumin ennen ehkäisyn pois jättöä mennä naimisiin sitten, kun on lapsen ristiäiset. Ostettiin yhdessä mieluiset kihlat ja hetimmiten lapsikin ilmoitti tulostaan. Loppuraskaudessa äitiysloman alettua alettiin järjestämään häitä, joihin sopi myös ne ristiäiset. Kirkko varattiin hääkirkkona, jossa lopuksi lapsen kaste ja juhlat olivat 70hengen juhlat kunnon tilassa. Hyvin ehti ihan muutamassa kuukaudessakin, vaikka koristeet tehtiin itse/ruoat tehtiin itse/kakut tehtiin itse. Yhteistuuminhan te elämännekin elätte, ei siihen tarvita romanttista kosintaa vaan tahto jakaa elämä?
Kuvitteletko tosissaan, että kertomalla itsestäsi aloittaja näkisi elämässäsi jotain sellaista mieletöntä lisäarvoa itselleenkin malliksi, ja tuumaa, että "no hei, tuollaista lateaa yhteistuumailua minäkin haluan", vaikka jo aloituksesta kävi aika selväksi, että ei halua?

Päätä itse mihin mennessä kosinnan on tapahduttava. Jos sitä ei ole tapahtunut määräaikaan mennessä, sano, että "nyt me sitten erotaan". Katso, mitä ukko tekee. Voihan olla, ettei se halua sun kanssa naimisiin.

Hei miekkonen vaan ei ilmeisesti ole kiinnostunut suurieleisistä jutuista, jostain nyyhkyleffasta tai huippuparien päivityksistä kopioiduista upeist kosinnoista...oi rakkaani, olet tärkeintä maailmassa bläblää tuletko vaimokseni. Jo nuo viimeiset sanat voi olla liikaa. Mies ei ehkä haluakaan tiettyä päivää, kellonaikaa milloin päätettiin mennä naimisiin kun oikeasti asiat vaan kehittyy tiettyyn pisteeseen. Etkö voi vaan hyväksyä miestäsi sellaisena kuin hän on.