Miesvihaaja perheessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Isommat muksut (poika himpun alle 5v ja tyttö kohta 2v 11kk) lähtivät tänään mummilaan yöksi, siellä on myös lasten serkkutyttö.

Mies sanoi lapsille, että olkaas sitten mummilassa kiltisti. Kumpikin nyökkäsi innokkaasti ja tyttö totesi, että "joo, ollaan kiltisti, ollaan ollaan." Sitten mies mietti hetken ja kysyi, että "oothan sä kiltisti vaarillekin, jos vaari on siellä?" Heti synkkeni ilme tytöllä ja heilutti päätään ja sanoi ettei ole kiltisti. Meni muutama sekunti ja tyttö totesi "te ette vain ymmärrä mua!"

Milloinkohan tuo miesviha lähtee pois? :D Mummilassa menee suu mutrulle aina kun vaarin näkee. Ja jos vaikkapa puistossa tai kaupassa joku mies sitä ihastelee tai sille puhuu, tyttö painaa katseensa maahan. Siis kaikki muut miehet paitsi oma isi on tyhmiä tytön mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Nii onko teillä hajua, mistä se johtuu?

Ujo tyttö. Ei se lämpene naisillekaan helposti. Näkee kyllä ihmisiä paljon, mutta miehistä ei tykkää.

Ettei oma isä olis kuitenki saanu aikaan tollasta vieroksuntaa muita miehiä kohtaan... omalla käytöksellään.

Alkuperäinen kirjoittaja dafd:
Nii onko teillä hajua, mistä se johtuu?

Ujo tyttö. Ei se lämpene naisillekaan helposti. Näkee kyllä ihmisiä paljon, mutta miehistä ei tykkää.

Ettei oma isä olis kuitenki saanu aikaan tollasta vieroksuntaa muita miehiä kohtaan... omalla käytöksellään.

Kävi mielessä toki tuokin, mutta laskeskelin, että tuo on ollut samanlainen jo pitempään. Alkaa siis mököttää kun vaikkapa mummilassa vaari tulee huoneeseen ja se on alkanut ennen kuin mies on käyttäytynyt kusipäisesti.

En usko, että tytölle mitään on tapahtunut mummilassa esim. Hyvillä mielin oli nytkin menossa sinne, kunnes vaarista puhuttiin. Ja kun miesviha ei rajoitu vain vaariin. Tai oisko tää vaan sitä ujostelua, eikä suoranaista vihaa.

Rakkaus omaa isäänsä kohtaan on kyllä tallella ja mies on parantanut tapansa.

No meidän tytöllä on just toisinpäin. Mitä rumempi mies ni se on innoissaan ja jos joku normaalin näköinen nainen sille jtn puhuu.ni se menee ihan hiljaseks ja kattelee varpaitaan..

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Ite en tykännyt miehistä, mutta mua käytettiinkin hyväksi. Mun mielestä silti ihan normaalia ujolle kolmevuotiaalle, jotkut vaan on hitaammin lämpeneviä.

Nyt kun mietin, oli esikoinenkin melkoisen ujo lapsena. Ehkä just tossa 3-3,5 vuoden huitteilla alkoi olla rohkeampi. Ujosteli mummiakin silloin. :D

Tuo mun nyt 3v6kk poika oli tuossa 2v tienoilla ihan hirveen säikky miehistä.. Tarhassakin kysyivät että onko jotain tapahtunut kun niin miehiä pelkää.. Mitään ei kuitenkaan oo tapahtunu ja se johtu vaan siitä että meidän päivittäisessä elämässä ei oo miehiä juurikaan mukana, vaari on sellanen pieni ja kiltti niin varsinkin isot miehet oli niiin pelottavia.

Sen perusteella mitä olet perhe elämästäsi täällä palstalla kertonut ( ja kun yleensä ihmiset kertoo vaan jäävuorenhuipun niin...) en ihmettele yhtään että on vaikka minkä asteista miesvihaa lapsilla :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Sen perusteella mitä olet perhe elämästäsi täällä palstalla kertonut ( ja kun yleensä ihmiset kertoo vaan jäävuorenhuipun niin...) en ihmettele yhtään että on vaikka minkä asteista miesvihaa lapsilla :snotty:

Luepas kuitenkin ylempää ja pyyhi räkäsi. ;)

Siis kaikki muut miehet paitsi oma isi on tyhmiä tytön mielestä.

Monella naisella tämä vaihe jää päälle läpi elämän, jolloin muut miespuoliset kuin oma mies ja isä ovat lähinnä pelottavia sovinistisikoja, ilkeitä narsisteja, ja/tai potentiaalisia raiskaajia.

Ei sinänsä hullumpi suojelumekanismi, luulisin että ujous on valttia.

No jos lapsi käyttäytyy kummallisesti ja on ihmisarka/miesvihaaja (mikä on aika kummallinen luokittelu noin pienestä lapsesta) ja äitiliini ottaa turpiin kertaviikkoon parhaaseen kaksi niin ei siinä hirveesti johtopäätöksiä tarvi vetää et mistä johtuu. Tulevia mielenterveyspalvelujen suurkuluttajia kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
No jos lapsi käyttäytyy kummallisesti ja on ihmisarka/miesvihaaja (mikä on aika kummallinen luokittelu noin pienestä lapsesta) ja äitiliini ottaa turpiin kertaviikkoon parhaaseen kaksi niin ei siinä hirveesti johtopäätöksiä tarvi vetää et mistä johtuu. Tulevia mielenterveyspalvelujen suurkuluttajia kasvaa.

Sulla ainaki loistava päättelykyky. :D :hug:

Mä oon ujostellut aina miehiä vaikka mulle ei todellakaan ole mitään pahaa niiden taholta tehty tai mitään pahaa nähnyt lapsenakaan. Musta miehet ja nuoret pojat oli vaan pelottavia, ja ujostelen vieläkin vaikka ikää on jo....reippaasti...

Oisitteko te vahingossa puhunut jotain sellaista miehistä yleensä, et tyttö ois siksi epäluuloinen?

Tai ehkä sille ei ees oo syytä.

Ei olla. Sen sijaan ollaan puhuttu paljonkin hyvää esim. juuri vaarista.

Tämä on siis alkanut jo aikoja sitten. Hirveän usein ei vaaria ja kahta pappaansa näe. Ehkäpä ainakin vaaria pitäisi alkaa tavata useammin. Ei ole nyt siis kuitenkaan mummilassa.

Jos mummilassa olisi vaari jotain tehnyt, uskoisin ettei tyttö niin innoissaan olisi ollut menossa sinne, vaan että jo mummilaan menon ehdottaminen olisi saanut kielteiselle kannalle. Ja niin, äitini mies ei todellakaan ole sellainen, että se tekisi mitään sellaista, mitä tässä ketjussa ilmeisesti jotkut miettii.

Hmm. Papoilla ja vaarilla on yhteistä viikset ja vaarilla on myös parta. Ehkä se voisi olla yksi syy tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eme:
Häh? Onko ap oikeasti ollut suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa? Vai onko ilkeilyä?

ap:n mies on kiskonut ap:ta jokusen kerran kunnolla turpaan ja uhannut tappaa yms.

Kunnolla turpaan? En vähättele, mutta mulle tulee kunnolla turpaan vetämisestä mieleen se, että nyrkillä lyödään kasvoihin, musta silmä jne. Sellaista ei ole ollut.