Miesten kriisit

• Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
"huolestunut"
Miehellä on kriisi! Omien sanojensa mukaan hankaluuksia sopeutua hyvän aviomiehen ja perheenisän rooliin! On tehnyt sellaista että hetken mielijohteesta lähtenyt baariin ( yöllä kun työt loppuu 23.30), tekstarilla ilmoitus "älä nyt suutu mut lähin kaljalle", seuraavan kerran saa herran kiinni seuraavana päivänä ehkä joskus klo 15-16 aikaan! Kotiin ei tulla yöksi. Tätä tapahtui ehkä pari kertaa ja olin useammin sanonut että en tykkää tuollaisesta jnejnejne!!! Ennen nyt viimeisintä tiesin että on menossa ryyppäämään mutta mies ei suostu tulemaan kotiin yöksi! Mitä vittua oikeesti!?! Jos hyväksyn sen että menee niin mikä on niin vaikeaa tulla kotiin!? Sitä mä en hyväksy.
Hän tietää että ei tykkäisi yhtään jos mä tekisin samaa! Sitten hän sanoi että on miettinyt että meillä (perheellä) olisi parempi ilman häntä koska pelkää että tulee satuttamaan meitä henkisesti!!!!!!! Jumalauta oikeesti......?!?

No viimeisimmän reissun jälkeen ehdotin että ehkä hänen on hyvä olla pari päivää pois kotoa ja miettiä haluaako oikeasti elää tätä elämää meidän kanssa. No sehän miettii nyt!
Kuulema ainakin vielä rakastaa ja pettänyt ei ole. (sitähän mä en voi tietää, ei auta kun luottaa!!) Silloin kun hänen kanssaan aloin seurustelemaan niin baareissa käynnit saattoi laskea yhden käden sormilla, hyvä jos tuli edes 4 kertaa vuoteen.

Meillä on yhteinen pian 1v lapsi ja toinen syntymässä tammikuussa, itselläni 10v tyttö ja hänellä 2 melkein teini ikäistä poikaa jotka eivät meillä asu.

Miehet vetoaa aina johonkin kriisiin! Millon mitäkin ja lähdetään pois kotoa ja pitää päästä ryyppäämään tms. ENTÄS NAISET SITTEN!!???
Täällä hoidetaan kotia ja tehdään ruuat ja kaikki päivittäiset arkiset asiat kun herrat miettiii!!!!! MIETTII!!! MITÄ tapahtuis jos naisetkin lähtisivät aina pois kotoa MIETTIMÄÄN! Tai juostais baareissa ja ei tultais kotiin yöksi, huoran mainehan siitä tulisi.

Oon koko eilisen päivän itkenyt ja miettinyt ja tänään taitaa olla enempi vihaa ilmassa. Miehen annan olla rauhassa ja miettiköön nyt päänsä puhki.

Ovatko miehet oikeasti näin paljon naisia heikompia että aletaan valittamaan ja juostaan karkuun heti kun vähän ahdistaa tai pitää miettiä! Ei ajatella yhtään sitä vaimoa joka jää kotiin hoitamaan KAIKEN kun itse pohditaan syntyjä syviä.

Olisko se vaan sittenkin niin että naisilla olisi paljon helpompaa se elämä yksin?

Helpottaa kun voi jonnekin avautua, perhe ja sukulaiset kaikki kuvittelee että kaikki on hyvin. NO EI OLE!

Voihan sillä ollakkin kriisi,mutta ei se ratkea juomalla/baareissa juoksemalla,ymmärrän hyvin mitä koet.

mun kokemusten mukaan mies välttää ongelmien käsittelyä,välttää ja pakenee, kunhan ei tartte kohdata tunteita/ongelmia/tehä niille jotain.(ei varmaan kaikki miehet toimi niin).

miehet on itsekkäitä.

Minusta kuulostaa siltä että pariterapeutille kannattais varata aika... os mieski alkais puhua.

Tunnekeskeisen pariterapian vaiheet - Väestöliitto

Hyi saatana
Varsinainen ääliö yrittää korjata parisuhdetta vetämällä viinaa. Kait te heroiiniakin sit välillä vähä tökitte suoniinne? Viinalla vaan saa pään enemmän sekaisin.

"vieras"
[QUOTE="huolestunut";28776049]Miehellä on kriisi! Omien sanojensa mukaan hankaluuksia sopeutua hyvän aviomiehen ja perheenisän rooliin! On tehnyt sellaista että hetken mielijohteesta lähtenyt baariin ( yöllä kun työt loppuu 23.30), tekstarilla ilmoitus "älä nyt suutu mut lähin kaljalle", seuraavan kerran saa herran kiinni seuraavana päivänä ehkä joskus klo 15-16 aikaan! Kotiin ei tulla yöksi. Tätä tapahtui ehkä pari kertaa ja olin useammin sanonut että en tykkää tuollaisesta jnejnejne!!! Ennen nyt viimeisintä tiesin että on menossa ryyppäämään mutta mies ei suostu tulemaan kotiin yöksi! Mitä vittua oikeesti!?! Jos hyväksyn sen että menee niin mikä on niin vaikeaa tulla kotiin!? Sitä mä en hyväksy.
Hän tietää että ei tykkäisi yhtään jos mä tekisin samaa! Sitten hän sanoi että on miettinyt että meillä (perheellä) olisi parempi ilman häntä koska pelkää että tulee satuttamaan meitä henkisesti!!!!!!! Jumalauta oikeesti......?!?

No viimeisimmän reissun jälkeen ehdotin että ehkä hänen on hyvä olla pari päivää pois kotoa ja miettiä haluaako oikeasti elää tätä elämää meidän kanssa. No sehän miettii nyt!
Kuulema ainakin vielä rakastaa ja pettänyt ei ole. (sitähän mä en voi tietää, ei auta kun luottaa!!) Silloin kun hänen kanssaan aloin seurustelemaan niin baareissa käynnit saattoi laskea yhden käden sormilla, hyvä jos tuli edes 4 kertaa vuoteen.

Meillä on yhteinen pian 1v lapsi ja toinen syntymässä tammikuussa, itselläni 10v tyttö ja hänellä 2 melkein teini ikäistä poikaa jotka eivät meillä asu.

Miehet vetoaa aina johonkin kriisiin! Millon mitäkin ja lähdetään pois kotoa ja pitää päästä ryyppäämään tms. ENTÄS NAISET SITTEN!!???
Täällä hoidetaan kotia ja tehdään ruuat ja kaikki päivittäiset arkiset asiat kun herrat miettiii!!!!! MIETTII!!! MITÄ tapahtuis jos naisetkin lähtisivät aina pois kotoa MIETTIMÄÄN! Tai juostais baareissa ja ei tultais kotiin yöksi, huoran mainehan siitä tulisi.

Oon koko eilisen päivän itkenyt ja miettinyt ja tänään taitaa olla enempi vihaa ilmassa. Miehen annan olla rauhassa ja miettiköön nyt päänsä puhki.

Ovatko miehet oikeasti näin paljon naisia heikompia että aletaan valittamaan ja juostaan karkuun heti kun vähän ahdistaa tai pitää miettiä! Ei ajatella yhtään sitä vaimoa joka jää kotiin hoitamaan KAIKEN kun itse pohditaan syntyjä syviä.

Olisko se vaan sittenkin niin että naisilla olisi paljon helpompaa se elämä yksin?

Helpottaa kun voi jonnekin avautua, perhe ja sukulaiset kaikki kuvittelee että kaikki on hyvin. NO EI OLE![/QUOTE]

Vaikuttaa siltä, että miehesi on löytänyt vierasta pillua ja hän pettää sinua.

Mutta aika tökeröä kyllä sinulta syyllistää koko sukupuoli yhden tuntemasi tapauksen takia, toisaaltas se on tämän palstan palstamammojen tapoihin ihan sopivaa.

Itse en ainakaan ole koskaan puolisolleni niin törkeä ollut, että edes puhuisin erosta kun lasta odotetaan tai ylipäätään en hyväksy mitään katoamistemppuja...yms saatikka pettämistä ainakaan odotusaikana.

Tietysti silloin noi katoamiset on ymmärrettäviä, jos olet palstan henkeen sopiva raittiusnatsi ja syytät muutaman tuopin juomisesta miestäsi alkoholistiksi. Ei kukaan täysijärkinen mies pysty tuollaista puolisoa katsomaan selvinpäin.

Lukemani perusteella nimittäin huolestuttavan moni täällä kuvittelee, että kun muutaman kaljan mies ottaa työpäivän jälkeen, niin olisi alkoholisti.

Mutta neuvoksi tilanteesi: Sano sille äijällesi, että tulee juomaan sitä kaljaa kotiin. Itse ainakin sulavasti työpäivien jälkeen arkisin touhuen perheeni kanssa ja jos siinä muutama olut tulee juotua niin mikä sen mukavampaa. Olenko alkoholisti?

Mirve
Tuota noin. Miksi tarvitset alkoholia rentoutuaksesi ? Osaatko rentoutua myös ilman? Kokeile pari viikkoa ilman ja mieti miltä tuntuu - kaipaatko sitä alkoholia vai onnistuuko elämä myös ilman sitä. Jos onnistuu, niin vaihda alkoholittomiin juomiin. Jos ei, olet jo matkalla kohti alkoholismia.

Kaikki alkoholistit eivät juo pullotolkulla pirtua joka päivä. Loppuvaiheessa eivät kestä kuin pari kaljaa päivässä. Minulle raja on kuusi siideriä - enempää en pysty kerralla juomaan - en pidemmänkään päivittäisen parin siideripullon juonnin jälkeen eli toleranssia minulle ei kehity - silti olen alkoholistitaipuvainen, koska alkoholi on minulle ahdistuslääke. Nyt olen ollut kokonaan juomatta, ahdistunut ja väsynyt, mutta en silti koe että alkoholi olisi se oikea lääke ahdistukseen.

"huolestunut"
Joo en todellakaan ole raittiusnatsi ja miehellä EI OLE OLLUT tapana juurikaan edes juoda jos et rivien välistä osannut lukea ja ongelma oli se että ei tuu kotiin yöksi! Ei siis itse juominen.. Miehen työkaverit ovat häntä n. 10 v nuorempia ja meneviä tyyppejä. Omien sanojensa mukaan haluaa mennä ja ottaa kiinni kadotettua nuoruutta!

"vieras"
Tuota noin. Miksi tarvitset alkoholia rentoutuaksesi ? Osaatko rentoutua myös ilman? Kokeile pari viikkoa ilman ja mieti miltä tuntuu - kaipaatko sitä alkoholia vai onnistuuko elämä myös ilman sitä. Jos onnistuu, niin vaihda alkoholittomiin juomiin. Jos ei, olet jo matkalla kohti alkoholismia.

Kaikki alkoholistit eivät juo pullotolkulla pirtua joka päivä. Loppuvaiheessa eivät kestä kuin pari kaljaa päivässä. Minulle raja on kuusi siideriä - enempää en pysty kerralla juomaan - en pidemmänkään päivittäisen parin siideripullon juonnin jälkeen eli toleranssia minulle ei kehity - silti olen alkoholistitaipuvainen, koska alkoholi on minulle ahdistuslääke. Nyt olen ollut kokonaan juomatta, ahdistunut ja väsynyt, mutta en silti koe että alkoholi olisi se oikea lääke ahdistukseen.
Olut on yksinkertaisesti hyvä janojuoma.

Toki pystyn ilmankin olemaan(laihduttaessa olin 2kk juomatta yhtään alkoholia), mutta miksi olla kun asia ei ole ongelma kellekään? Pitäisi varmaan ensiksi humaltua juomistaan oluista. Saanen myös huomauttaa, että vajaa 100 kg painoinen mies voi hyvin juoda 2 keskiolutta ja lähteä vielä samantien tai vähintäänkin 15 min odottelun jälkeen ajamaan autoa - syyllistymättä rattijuoppouteen.

Eli jos kykenee lain mukaan ajamaan autoa, eiköhän se lastenhoitokin silloin onnistu 2 oluen jälkeen.

"Aaaa"
kuulostaa niin tutulta. Meillä oli just samanlaista lopulta jäi pettämisestä kiinni.
Annoin Anteeksi kun lupasi muuttua mutta sama meno jatkui vaan.
Erohan siitä sit lopulta tuli.

"Vieras"
Välillä pitää saada olla irti perheestä, se tekee varmasti valtaosalle ihmisistä ihan hyvää. Mutta jos se on jatkuvaa ja vastuunpakoilua, niin se voi olla ongelmallista.

Mies taitaa olla vaikutuksille altis ja nyt huumaantunut nuoremmista työkavereistaan. Heidän vapautensa kuulostaa houkuttelevalta, ja jätkäporukan keveä, huoleton ilmapiiri varmasti vapauttavalta lapsiperhearkeen verrattuna.

Voisitko joskus hyvänä hetkenä kysyä mieheltäsi, millaista hän toivoisi teidän arkenne olevan?

[QUOTE="huolestunut";28776078] Omien sanojensa mukaan haluaa mennä ja ottaa kiinni kadotettua nuoruutta![/QUOTE]

Tätä asiaa olisi mies voinut miettiä ennen (uuden) perheen perustamista. Valitettavaa noissa tilanteissa on se, että ei ole olemassa oikein mitään mitä sinä voit asialle tehdä. 1.) Voit sopeutua siihen, että mies nyt vaan on tollainen mulkku. 2.) Voit nalkuttaa ja rähistä ja uhkailla erolla ja todennäköisesti mies sitten joko vaan sanoo, että erotaan vaan tai pakenee entisestään huonoa koti-ilmapiiriä. 3.) Voit yrittää rakentavasti keskustella miltä sinusta tuntuu ja miten paljon miehen käytös sinua loukkaa ja selittää miksi sinusta ei ole ok pienen lapsen vanhemmalta katoilla öiksi. 4.) Voit todeta, että et jaksa katsella tuollaista teiniä pienempien lasten lisäksi ja lähteä.

Todennäköisesti olet toista ja kolmatta vaihtoehtoa jo kokeillut ja kun niillä ei ole haluttua vaikutusta, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin valita ensimmäinen tai neljäs. Toista kun ei voi omistaa ja jos hän ei itse näe vikaa käytöksessään ei häntä pakolla voi muuttaa. Toki on mahdollista, että tämä 'vaihe' menee pian ohi. Ehkä nopeammin, jos lakkaat asiaa huomioimasta ja keskityt vaan lapsiin ja omiin juttuihisi. Mutta melko varmasti mies sinua noilla reissuillaan pettää, ei vaan tietenkään myönnä, ennen kun jää rysän päältä kiinni. Ja vaikkei pettäisikään itse en tuollaista voisi katsella. Että loppujen lopuksi kyse on siitä kuinka paljon mies sinulle merkisee ja kuinka paljon te merkitsette miehelle (onko baarissa/naisissa juokseminen tärkeämpää kuin oman perheen hyvinvointi)?

"huolestunut"
Sanoi kyllä ettei osaa olla paikoillaan ja elää tasaista elämää. Pientähän tämä on verrattuna siihen mitä voisi olla! Niin kauan ennen kuin ei ole jäänyt pettämisestä kiinni niin en häntä siitä syytä. Olen asiaa suoraan kysynyt kolmekin kertaa. Sanoi ettei ole syytä pettää, no tarvitaanko siihen joku syy?!

kyse on lähinnä siitä että haluaa mennä.

Minulla ei ole sitä vastaan mitään että käy baareissa kaveiden kanssa jos siitä sovitaan etukäteen, eikä ilmoiteta keskellä yötä että menen nyt ja Kotiin täytyy osata tulla, oli se sitten aamu 4 tai 7, taksit kulkee kyllä jos julkisilla ei jaksa tulla.

Annan mieheni olla nyt rauhassa. SE että ollaan naimisiin menty pitäisi kertoa sen kuinka paljon toinen toiselle merkitsee. Kyllä mä aikani katson itsekin ja teen kaikkeni liiton eteen. Vielä ei olla lähelläkään sitä että pakkaisin tavarani ja lähtisin.

"tuire"
Olisiko lapsen odotus saanut jonkin kriisin puhkeamaan? Kai se siitä järkiintyy kun lapsen syntymä lähestyy, jos on tähänkin asti vastuullisesti toiminut. Ärsyttävää kyllä, sympatiat aloittajalle.

Tiedän sen tilanteen kun mies katsoo oikeuksiinsa juurikin vetäytyä jostain lastenhoitoon liittyvästä tilanteesta: en alakkaan tekemään ruokaa kun tuli riideltyä tai nukun kun vituttaa joku tai niinku sulla jäädään yhtäkkiä seuraavaan iltapäivään jonnekkin. Ei mitään tajua että kuka ja miten lapset hoitaa kun itsellä on vähän paha mieli.. Sillon kyllä ajattelen että montako lasta tääläkin asuu. Ja sen yhden palstalle kirjottavan miehen on turha jeesustella nyt marttyyri-naisista. Olishan se ihan tosi "siistiä" kun vois heittää hanskat tiskiin jos miehen naama potuttaa ja lähtee minilomalle, mutta eihän niin kukaan vastuullinen vanhempi voi toimia (paitsi jos on mies-geeni, se antaa vapautuksen tästä rajoituksesta..).

hoho
[QUOTE="vieras";28776086]Eli jos kykenee lain mukaan ajamaan autoa, eiköhän se lastenhoitokin silloin onnistu 2 oluen jälkeen.[/QUOTE]Tämän palstan horsmapilluisten tiukkanutturoiden mielestä ei taatusti onnistu. Kahden oluen juominen tarkoittaa alkoholiongelmaa ja ainoa ratkaisu on ero.

saman kokenut
Meillä kävi samalla tavalla. Toinen oli tulossa ja mies opiskeli viikot toisella oaikkakunnalla. Koulukaverit lapsettomia sinkkuja ja niinhän siinä kävi että bile-elämä alkoi viehättää. Lopulta paljastui myös jonkintason uskottomuutta. Ero oli todella lähellä mutta kun mies tajusi mitä hän oikeasti on menettämässä niin tuli vähän järkiinsä ja yhdessä ollaan. Syvät arvet on jäänyt ja niitä korjallaan edelleen vaikka pahimmasta on jo vuosi aikaa.

Ei muuta kun vakava keskustelu tilanteesta jossa mietitte haluatteko jatkaa perheenä ja miten miehen toiminnan on muututtava jos hän valitsee teidät eikä sitä "huoletonta nuoruus-elämää"

"vieras"
No minne se sitten menee yöksi? Onko kaverit sinkkuja? Joo kyllähän siinä kieltämättä epäilykset herää, jos ei kotiin tule yöksi, eikä tietoa, mitä tekee matkoillaan.

Vaikka kyllähän se saattaa ajaa henkilön kriisiin, jos on 1v lapsi ja toinen tuloillaan. Oliko suunnitellut lapset? Itse, vaikka nainen olen, oli tosi vaikea sopeutua elämään lapsen syntymän jälkeen. Tulin vahingossa raskaaksi nimittäin. Jos olisi ollut mahdollista, olisin kyllä tehnyt katoamistemput itsekin. Nyt on kyllä helpompaa, kun lapsi on vanhempi. On helpompaa, kun lapsi ymmärtää enemmän, eikä vaan itke hervottomasti koko päivää. Joten täytyy myöntää, ymmärrän miestäsi tässä suhteessa.

Kuitenkin, kun on lapset yhdessä hankittu, ei voi vaan lähteä, vaan aikuisen tavoin pitää ottaa vastuu teoistaan vaikka hammasta purren. Olet mahdollistanut miehellesi katoamistemput, koska olet kotona vastuullisesti pitämässä huolta lapsista.

"huolestunut"
Lapset ovat todellakin suunniteltuja. Yhdessä olemme kaikki asiat päättäneet tehdä. Voi olla että toinen lapsi aiheuttaa myös kriisiä, mutta jännittää muakin enkä mä ole häntä koipien välissä juoksemassa pakoon. Ei se auta kun katsoa ja odottaa.

Yönsä on viettänyt kaverilla. Näin ainakin ennen kuin toisin todistetaan.

Miksi ap ohitat pariterapiavaihtoehdon? ok onhan se noloa myöntää että kaksin tää ei toimi,ja tuntuu oudolta ehkä ajatella että mitä se ulkopuolinen voi tehdä. Mutta se voi,kun valitsee pari psykoterapeutin,alkaa löytymään syitä!

Yhteistyössä