Miesten ja naisten välisistä palkkaeroista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DIDrop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

DIDrop

Vieras
Mulla on yksi omakohtainen kokemus tästä asiasta. Mä en ole tyypiltäni mikään hiirulainen, joka tyytyy siihen mihin saa. Aikoinani (10 vuotta sitten) työskentelin eräässä yrityksessä. Tein samassa asemassa samoja hommia kuin eräs mies. Mies oli oikein pätevä hommassaan, niinkuin olin minäkin. Ikä ja työkokemus oli meillä aika samalla tasolla (koulutusta oli, työkokemusta ei tolkuttomasti, nuoria olimme molemmat).

Palkkani oli tuohon maailmanaikaan 2300 euroa/kk. Hainpa sitten toisiakin töitä, parempi palkka ja aavistuksen haasteellisemmat tehtävät mielessä. No sainpa sitten aika identtistä työtä (aavistuksen isompi vastuu ja "hienompi" titteli). Palkka 3300 e/kk. No sitten mun duunipaikalla reagoitiin tähän asiaan niin, että luvattiin mulle sama palkka ja aavistus laajemmat työtehtävät. No jäin sitten siihen firmaan.

Aikamoista. Myöhemmin kun juttelin tuon miehen kanssa, niin hänen palkka oli ollut 3000 euroa alunperin ja se oli sitten noihin aikoihin ollut samalla tasolla kuin minun. Eli tässäkin tapauksessa mies oli jo lähtökohtaisesti osannut vaatia itselleen "kuuluvaa" palkkaa.

Aika merkittävä juttu miesten ja naisten välisissä palkkaeroissa.

Yhteistyössä