Miesten ja naisten käyttäytymisestä pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hallatar

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
2 242
0
36
Meidän työpaikalla on siis eräs henkilö, jonka kanssa en voi mennä yhtäaikaa ruokatunnille, koska mulla menee ruokahalu tän tyypin ruokatapojen takia. Ihminen mässyttää, mussuttaa, ynisee, lotisee (oikeesti!) ja pitää muutenki aivan kamalaa ääntä syödessään, mä en VOI syödä samassa huoneessa yhtä aikaa. Ja jotenki musta on erityisen ärsyttävää se, että tää henkilö on nainen. Jostain kummallisesta syystä ymmärtäisin (en sietäis) tän ääntelyn paremmin, jos kyseessä ois mies, mutta että naisihminen syö noin epäsiististi... En siis söis yhtäaikaa mässyttävän miehenkään kanssa, mutta se tuntuis... öö... luonnollisemmalta...?
Jotenki sitä aina ajattelee, että naiset käyttäytyy/elää siistimmin, paremmin, kohteliaammin jne. ku miehet, jotka nyt on mitä on (tää on tahallista yleistämistä). Ja sitten kun törmää tökeröön naiseen, se tuntuu jotenki vielä ällöttävämmältä kuin samalla tavalla käyttäytyvä mies.

Sut on aivopesty lapsena. Tiesitkö, että naisille annettiin aina huonompaa ravintoa, kuin miehille, vaikka naiset tekivät raskaita peltotöitä? Naiset eivät saaneet lihaa juuri koskaan. Siksi pidettiinkin hienona, jos nainen söi kuin lintu, eli ei juuri mitään. Näin muunmuassa keskiajalla.

Minusta tuo ei kyllä liity aivopesun vaan käytöstapoihin. On toisten kunnioitusta syödä niin ettei kuulu ja näy kilometrin päähän. Sama koskee röyhtäilyä, piereskelyä ja ruoka suussa puhumista. Nainen saa (ja pitää myös) syödä ihan mitä haluaa. Ja kyllä nuo käytöstavat koskee miehiäkin vaikka heille muutakin sallitaan...

Mulla oli kollega, tosin mies, joka söi kuin porsas. Koska kumminkin olemme ystäviä, niin sanoin asiasta ja tarvittaessa nalkutin lisää. Aluksi tämä mies oli ihan oikeasti hämmästynyt, että hänen ruokatavoissaan on jotain vikaa... Vaimo oli toki sanonut ja useasti, mutta ei ollut laittanut sille niin paljon painoa. Katotaan syksyllä onko "pojalla" oppi unohtunut, kun olen ollut yli 4 v pois töistä. :D

Mutta tosiaan mässyttäjät on useammin miehiä kuin naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta tuo ei kyllä liity aivopesun vaan käytöstapoihin. On toisten kunnioitusta syödä niin ettei kuulu ja näy kilometrin päähän. Sama koskee röyhtäilyä, piereskelyä ja ruoka suussa puhumista. Nainen saa (ja pitää myös) syödä ihan mitä haluaa. Ja kyllä nuo käytöstavat koskee miehiäkin vaikka heille muutakin sallitaan...

Kyllä se sikäli liittyy, että naisen mässytystä pidetään pahempana, kuin miehen. Muuten olen mässytyksestä itsekin samaa mieltä, ei se minustakaan ole kivan kuuloista.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä se sikäli liittyy, että naisen mässytystä pidetään pahempana, kuin miehen. Muuten olen mässytyksestä itsekin samaa mieltä, ei se minustakaan ole kivan kuuloista.
Joo no ehkä tuo tosiaan on alkujaan peruja jostain historian alkuhämäristä mutta menee nykyään tapojen piikkiin ja koskee kaikkia.:)

Yhteistyössä