Miestä ahdistaa kun en tienaa "elantoa"..

Eli olen ollut pitkään s. lomalla. tällä hetkellä en saa mitään tukia ja miestä on alkanut tuo ahdistamaan. Olen lapsiamme hoitanut 6v kotona ja hoidan edelleen vaikkei yhteiskunta sitä mitenkään tue. Mies vaan veetuilee.

Tekisi mieli lähteä ja sanoa herra Uralle-hyvästi. Loukkaa tuollainen,varsinkaan kun en voi tilanteelle mitään.

Kyllä sairaspäivärahaa pitäisi saada puolison tuloista riippumatta. Mutta tässä nyt varmaan jotakin mitä mä en tiedä...Esim jos ei töitä ole ollut eikä tuloja, niin sitten taisi olla yli 60 päivää ennenkuin saa Kelasta mitään.

eevi
Onhan se ymmärrettävää, että miestä ahdistaa huono toimeentulo. Olisihan se paljon parempi tilanne että perheessä olisi kaksi tienaavaa aikuista eikä vain yksi, varsinkin kun kuluttavia aikuisia on kuitenkin kaksi.

eevi
Alkuperäinen kirjoittaja Shes so unusual:
mutta kuka on vastuussa mun sairaudesta? Ei kukaan!! Mitä tässä voisi tehdä? En aio syyllistyä siitä, että olen sairas ja silti hoidan kotia ja lapset!!!
Jos vastaukseeni vastaisit niin en tietenkään tarkoittanut, että sinun tulisi syyllistyä. Eihän kukaan nyt sairas halua olla.
Mutta on ymmärrettävää, että miestä voi rankastikin ottaa tilanne päähän. On ehkä kuvitellut perheellenne rahakkaamman tulevaisuuden ja nyt unelmien särkyminen tuottaa tuskaa.
Sairaus rasittaa yleensä koko perhettä vaikka yksi sen jäsenistä siitä fyysisesti kärsisikin.

Voimia koko perheellenne.

Yhteistyössä