Miespuolisesta kaverista ´eroon´?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Mulla oli 2 lasta kun tähän kaveriin tutustuin,oltiin samalla kurssilla koulussa vuosi sitten. Päivät vietettiin yhdessä kun oli pieni ryhmä.Ihan kiva mies,ei siinä mitään,mutta erittäin erikoinen verrattuna normaaliin kaveripiiriini.
Soiteltiin pari kertaa koulun loputtua kuulumisia,tai siis mies soitti mulle.
Ihan hyvin on hällä tiedossa että olen naimisissa ja mulla on lapsia. Alkuun ehkä haihatteli vähän enemmän.

Nyt pari kuukautta tuo mies on ollut oikea maanvaiva. On jatkuvasti tulossa KYLÄÄN,eikä siis todellakaan kiinnosta.Olen raskaana ja lapset kotihoidossa,ja tämä mies ei ole yhtään lapsirakas esimerkiksi.
Facebookin asetukset niin etten koskaan ole keskusteluissa paikalla,muuten saan hölöttää tämän kanssa siellä jatkuvasti.Siis useita kertoja päivässä.Joka päivä kysyy että mitä kuuluu.

Varmasti on yksinäinen,koska on niin....erikoinen. Mutta hän on luonteeltaan sellainen joka ei varmasti ´kestä´edes lasten leikkiä,ja koska oma elämä on täällä kotona lasten kanssa,joutaisi koko kaveri mennä....Loukata en tietenkään haluaisi.

Eilen taas laittoi facebookissa vietiä että olisi tänään tulossa kylään (meillä on melkoinen välimatka),en vaivautunut edes vastaamaan....Mutta tiedän että soittelee töittensä jälkeen iltapäivällä voiko tulla. Alkaa tekosyytkin loppua kesken.

Voisitko laittaa viestin, että miehesi on pyytänyt, että et pidä miespuolisia ystäviä? Samaan kiitos seuranpidosta ja toivotus hyvistä jatkoista...

Tiedän, kuulostaa aneemiselta, mutta olisi ihan näppärä argumentti, jonka pohjalta voisi perustella totaalisen yhteyden katkaisemisen.

Edellä hyviä ehdotuksia, mutta voisit myös sanoa suoraan, että teillä ihan eri elämäntilanne ja susta ei ole kivaa jos ei-lapsirakas ihminen (vieras vielä) tulee teille lasten sekaan vierailulle. Voit myös sanoa että olet väsynyt, ei kiinnosta pitää häneen yhteyttä ollenkaan/tai näin usein. Sun voimat menee lapsiisi, raskauteesi ja mieheesi. Kuulostaa että hän olisi suhun vähän ihastunut, miksi hän niin teille muuten tunkisi, vaikka lapsia on? Kannattaa tavalla tai toisella tehdä selväksi että ei kiitos.

• Tykkää
Reactions: Joxu
Mun mielestä tämä ihminen saattaa olla vähän ´vajaa´. Normaali ihminen olisi jo ymmärtänyt,että ei oikein seura kiinnosta.

Tosiaan tuollainen ihminen joka ei lapsista välitä,ei oikeastaan ole meille koskaan tervetullut.
Hyviä vinkkejä,taidan vaan sanoa että mies ei tykkää että pidän noin paljon yhteyttä toisen miehen kanssa.
Kiitos :)

Kysy nyt ensin mieheltäsi lupa siihen, voitko käyttää tekosyynä. Minua ainakin ottaisi suunnattomasti päähän, jos mies sanoisi jollekin, että ei lähde esim. baariin, koska nainen ei päästä (ja oikea syy olisi se , ettei halua/jaksa lähteä).

Mun mielestä voisit sanoa, että olet nyt niin väsynyt, ettet jaksa vastaanottaa vieraita. Ehdotat sitten itse, että näkisitte esim. muutaman viikon päästä, katsot vaikka jonkun päivämäärän valmiiksi. Sillä tavalla sinun ei tarvitse joka päivä kuunnella niitä ehdotuksia, kun teillä on jo jotain sovittuna.

Ja mä en ymmärrä miten se lapsirakkaus tähän asiaan liittyy? Jos on töykeä lapsillesi, niin ihan hyvin voit sanoa, että mun lapsille ei puhuta tuohon sävyyn. Ei itselläni ole ollut ikinä ongelmaa käydä kylässä lapsellisilla, vaikka en aina niin lapsirakas ole ollutkaan :) En ole vain osallistunut lastenhoitoon millään tavalla ja olen keskustellut ns. aikuisten jutuista aikuisten kanssa.

Mikset vaan voi sanoa suoraan? En näkis tässä kohtaa mitään pahaa siinä, jos sanoisit suoraan. Toki varmaan tämä mies, ehkä aavisteleekin jotain. Ennen pitkää tajuaa kuitenkin, ettet halua nähä sitä. Turhaan nyt ittees kiusaat :).

Toi on hyvä, että sanot että miehesi ei oikein tykkää ja on alkanut kysellä, haluat ottaa etäisyyttä. Sitten vaan pikkuhiljaa otat lisää etäisyyttä, sulle ei sovi vierailut kun se ehdottaa ja jos se on FBssa juttelet vaan ihan yleistä asiaa, kuten kuulumisia, minkälainen ilma on ja sellaista. Et vastaa muihin juttuihin.
Mikäli se ei ole ihan täysin tampio, tajuaa kyllä lopettaa tuon. Jos ei niin sanot suoraan.

Tää kun nimenomaan taitaa olla vähän tampio....taidan olla hänen ainoa ´ystävänsä´.En jaksa tuota roikkumista.

Mulla on kädet täynnä töitä lasten kanssa,se on se ongelma.En pysty keskittymään joutavaan jorinaan tämän miehen kanssa kahvipöydässä.Minun päivät nyt vaan menevät tällälailla......

Sano että mies oli lukenut facebookviestejäsi, saanut mustasukkaisuusraivarit ja luvannut hakata tämän kaverisi siniseksi jos näkee siitä vilauksenkin. Todennäköisesti pysyy poissa eikä viestittele enää.

Siis en kyllä tajua miten noin moni nainen pitää ihan ok-asiana käyttää miehensä olematonta mustasukkaisuutta tekosyynä. Sehän on sama kuin että omasta miehestä saa valehdella ominaisuuksia joita tällä ei ole! Kuinka moni teistä toivoo miehensä valehtelevan teistä vaimoista jotain vastaavaa? Eikö oma puoliso ole ihminen, jota kohdellaan kunnioittavasti ja josta ei levitellä typeriä juttuja?

On se nyt kumma jos ei aikuinen nainen saa sanottua suoraan että ei kiitos nyt näitä kyläilyä, on muuta tekemistä tässä. Haluan viettää aikaa lasteni kanssa ja tehdä huushollihommani. Tai voit kutsua vieraan kylään sovitusti silloin kun mieskin on kotona. Ja sitten kun vieras on taas lähdössä niin teet uuden kutsun, jonnekin viiden viikon tai kolmen kuukauden päähän, ja sanot että nähdään silloin. Silloin meidän vauvallakin on varmaan jo hampaat/ se kävelee/ osaa kakata pottaan... eikö olekin kivaa? Heihei!!!

Toi noro on hyvä idea :D ja jatkossa et vaan enää vastaa niihin facebook viesteihin, jos tulee jossain vastaan ja kysyy että mikset ole vastannut hänelle Facebookissa, niin sanot vain että et ole huomannut viestejä tai että et ole käynyt siellä pitkään aikaan. Silleen pikkuhiljaa poistat sen elämästäsi :laugh: Mäkin tein noin yhdelle koulukaverille, joka joka päivä kyseli että mitä mulle kuuluu, aluksi laitoin facen asetuksista niin että vain hän ei näe minua jos olen paikalla facessa, ja sitten jos alko viestejä tulla niin en vastannut, tai sitten vastasin vaan lyhyesti jtn..

Yhteistyössä