Mieskö vaihtoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihanainen

Vieras
Ollaan tässä 5 vuotta seurusteltu ja 3 vuotta asuttu yhdessä miehen kanssa. Viimeisen 2 vuoden aikana mulla on vahvasti muodostunut sellainen olo, että olen miehelle vain jonkinlainen kodinkone. Me ollaa kämppikset, joilla on yhteinén osoite, mutta ei juuri muuta yhteistä elämää.

Mies on kaikki päivät ja illat töissä. Käy iltapäivällä n. 1tunnin kotona välillä syömässä, sitten taas menoksi. Töitä löytyy viikonloppunakin. Ja jos ehdotan jotain muuta ohjelmaa, niin vaikka mies lähtisikin mukaan, hän odottaa minun maksavan lystin ja valittaa koko ajan, kun olisi senkin ajan voinut olla töissä ja tienata rahaa.

Kotona mies ei tee mitään. Ei siivoa, ei laita ruokaa... Olettaa, että minä pesisin ja silittäisin hänen vaatteensa (mitä en tee). Hän ei saa edes astioita pöydältä tiskikoneeseen tai roskia roskikseen! Puhumattakaan, että veisi joskus roskiksen ulos. Näin siis viimeiset kaksi vuotta, aiemmin hän kyllä hoiti myös kotia. Kun huomautan asiasta, hän vain toteaa, etteivät hänen mielestään kotityöt kuulu hänelle.

Laitamme asuin- ja ruokakulut puoliksi. Siitä huolimatta mies olettaa, että minä kustannan hänelle pesuaineet, ostan hammasharjat ja alusvaatteet (mitä en ole suostunut tekemään). Ja jos joskus harvoin menemme yhdessä jonnekin, otamme aina minun autoni. Mies suuttuu, jos ehdotan hänen autollaan menoa. Ja bensasta hän ei maksa minulle ikinä. Silti hän haluaisi lähteä välillä esim. Helsinkiin (asumme Turussa), mutta minun autollani ja bensoillani.

Meillä on yhteisiä kavereita, joiden luona saan nykyisin käydä ilman miestä. Kaikki ihmettelevät tilannetta, mutta minkäs teet.

Rakastelukaan ei miehelle enää kelpaa. Ehkä kerran kuukaudessa peiton alla tapahtuu jotain, mutta sekin on ohi 5 minuutissa. Mies ei halua halata, ei suukotella. Jos yritän hyväillä, hän heittää sen leikiksi.

Tuntuu, että mies kiusaa minua nykyisin kaikessa. Jos joskus mennään yhdessä esim. ostoksille, mies saattaa yhtäkkiä hävitä toiseen kauppaan mitään sanomatta. Ja hihittelee, kun etsin häntä. Jos mies on kotona, kun teen ruokaa, hän tulee kiusaamaan: tönii ja kutittelee, vaikka käsissäni olisi kattilallinen tulikuumaa vettä. Ja hihittelee ääliömäisesti, kun komennan häntä pois, etten satuta itseäni.

En ymmärrä tätä. Olen hankkinut oman elämän, omat harrastukset, omat ystävät. Ja nyt olen alkanut miettiä, mitä teen miehellä, jonka kanssa vain nukumme samassa sängyssä. Kun otan asian puheeksi, mies ei ymmärrä, mitä tarkoitan. Hänestä kaikki on hyvin, hän haluaisi naimisiin, rakentaa talon (edellyttäen, että minun vanhempani maksaisivat sen) ja hankkia lapsia. Tosin, hän on sanonut, että hänen elämäänsä lapset eivät sitten saisi häiritä millään tavalla. Niidenkin hoito lankeaisi siis minulle.

Pitäisikö etsiä uusi mies, ennen kuin katkeroidun?

Oliko tuo vitsi? ""ennen kuin katkeroidun""

Sinulla on vain yksi mahdollisuus, jos haluatte jatkaa. Näytä kirjoituksesi hänelle ja sano hänelle asiat suoraan ja ilmoita, että ero on hyvin todennäköinen vaihtoehto.

Sitä en tiedä voitteko voittaa ongelmanne, mutta ihan rehellisesti sanoen, paljon on töitä.

Tsemppiä.

On tosi helppoa sanoa että, tee niin ja tee näin, tiedän, kun elin todella kauan suhteessa, joka oli ihan sairas. Ei siitä niin vain lähdetä, mutta. Sinulla ei onneksi ole lapsia vielä, ettekä ole naimisissa. Minulle tulee mieleen, että onko tämä miehesi ihan aikuinen, tosi kummalliselta käytös kuulostaa.
Ja kuten sanoin, että helppo sanoa, niin sanon kuitenkin, yritä lähteä siitä, siilä, paha kyllä, yleensä tämmöiset jutut ei ajan kanssa muuta kuin pahenee.

lueppa ketju ""meidän arkea"". Itse en voinut uskoa, että tuollaistakin voisi miehen kanssa olla. Sinäkin sen toivottavasti saat vielä JONKUN MUUN kanssa kokea :)

Tuli puhuttua pussaattua,nuoltua naitua,hellittyä,lellittyä hoivattua,muistettua, autettua,ostettua , annettua,kokattua, siivottua,matkustettua.Rakastettua alusta loppuun asti.
Toivon X ,ni tapaavan poikaystäväsi kaltaisen miehen.

Hyvä ihanainen. Jos kirjoituksesi on oikeasti totta, niin ei voi kuin ihmetellä mikä sinua on ""miehesi"" luona noinkin pitkään pidellyt! Mies ei kaipaa seuraasi, maksattaa sinulla yhteisiä kuluja antamatta mitään tilalle, ei tee kotitöitä, kiusaa sinua kuin pahainen koulukiusaaja, eikä halua kanssasi seksiä. Kuvitteletko vielä, että hän rakastaa sinua?!

Totuus sattuu, mutta tyyppi pitää sinua palvelijanaan ja todennäköisesti nauraa paskaisesti selkäsi takana. Herää, tunnusta ettei mies todellakaan ollut sellainen ihminen joksi häntä luulit, ja häivy. Älä tuhlaa elämästäsi enää sekuntiakaan tuollaiseen tolloon.

Jos tämä ei ollut pilakirjoitus, niin viimeistään huolestun siitä, mitä kerrot lopussa, että hän härnää vaikka sinulla on kuumaa vettä käsissä. Kuulostaa väkivaltaiselta, sellainen vain pahenaa ajan kanssa. Sanoisin että häivy hyvän sään aikana!

Kai itsekkin käsität ettei tuosta mitään tule. Ei aikuinen mies käyttäydy kuin lapsi ja sellainen sinulla on. Mitä ihmettä teet tuollaisella lapsella. Aiotko tosiaan vielä lapsia tehdä tuollaisen kanssa. Täysin käsittämätöntä miten mies voi käyttäytyä. Ei mene kyllä yhtään jakeluun. Saamattoman laiska ja välinpitämätön. Ihan uskomatonta. En pysty enää kirjoittamaan mitään.

Seuraavan kerran kun mies haluaa lähteä shoppailemaan kanssasi sinun autollasi, ja häviää näkyvistäsi, lähde kotiin. On sinun vuorosi hihitellä, kun hän joutuu tulemaan bussilla kotiin.

Anna takaisin seuraavan kerran kun mies tulee tökkimään sua kesken kotitöiden. Kunnolla kun tönäiset, niin loppuu pelinpito. Itse en katselis hetkeäkään mokomaa apinaa...

Anna takaisin seuraavan kerran kun mies tulee tökkimään sua kesken kotitöiden. Kunnolla kun tönäiset, niin loppuu pelinpito. Itse en katselis hetkeäkään mokomaa apinaa...

sanoisin kaiken edellä todetun lisäksi, että miehellä on myöskin toinen nainen /naisia. Koko ajan töissä ja seksi ei maistu terveelle miehelle? hmmmm....??!!

Kaikinpuolin sekopää mies, mikä ihme riippuvuus naista pitää tuollaisessa?

..totta. Eli kuvasin kirjoituksessani ihan todellista elämäntilannettani, enkä pilaillut, kuten monet totesivat.

Meillä on miehen kanssa pitkälti yhteiset kaverit ja olen heidän kanssaankin tästä asiasta puhunut. Heidän mielestään pitää ajatella, että onhan siinä miehessä jotain hyvääkin ( joo, ei ryyppää eikä polta). Heistä meidän pitäisi jaksaa yhdessä, harvoinhan kuulemma miehet roskia ulos vapaaehtoisesti vie...

Mulle on jo tullut sellainen olo, että kaikki maailman miehet on samanlaisia. Että paraneeko se jos vaihtaa?

Mutta toisaalta, olen niin kyllästynyt tähän tilanteeseen, että välillä menee hermot ja itken ja räyhään miehelle, että miksi hän ei voi olla samanlainen hellä ja avulias ihminen kuin suhteen alussa. Kyllä hän muutettuamme siivosi, tiskasi, laittoi ruokaa, muttei enää...

Ja arvatkaa, mikä on miehen reaktio epätoivoiseen itkuun? Nauraa hihittäminen. On tainnut seota ja rajusti.

Tämämieshän käyttäytyy kuten siipiveikko ainakin, auervaara, joka rahastaa naista. Hän on löytänyt hyvän apajan ja päättänyt, että hän ei tästä enää tyhjin käsin lähde, kun näin kauan on oltu.

Tuommoiset omituiset temput ja hihittelyt kertovat, että ei hänellä ainakaan tunteista ole enää kysymys, rahasta vain.

Kaveriesi väittämistä huolimatta, on toisenlaisiakin miehiä. Niitä, jotka haluavat aidosti yhteistä elämää rakastamansa naisen kanssa, olkoon köyhä tai rikas. Ei täysraittiuskaan tee miehestä niin hyvää, että sen vuoksi kannattaa lähteä yhteiseen elämään moisen saiturin ja rahanahneen tyypin kanssa.

Voin rehellisesti sanoa, että paranee vaihtamalla.

Anna sille potku vyön alle.
Onko sulla mitään paikkaa mihin voisit mennä? Sano, että et jaksa enää ja keräät tavaroitasi hänen aikanaan ja palaat hakemaan loput myöhemmin. Tai jos asunto on sinun, niin nosta hänen tavaransa pihalle. itkut eivät auta, mutta olen 100% varma, että sinut otetaan tosipaikassa huomioon ja jos ei oteta, niin kaikki on selvää.

Siis se että kaikki miehet on muka samanlaisia ja ettei mies vaihtamalla parane. Laiskojen junttien keksimä taru jonka tarkoitus on taata että luuserimiesten puolisot ei uskalla lyödä hanskoja tiskiin ja etsiä uutta. Minun mieheni eivät ole yksikään olleet tuollaisia. mutta niitä luusereitakin on lähipiirissä nähty. Niilläkin oli kaikilla toi sama vanha virsi.

Sen ettei mies juo holtittomasti tai polta pitäisi olla ihan alimman tason perusvaatimus että miestä yleensä haluaa harkita sulhaskandidaatiksi. Vai asutko sinä jossain tuppukylässä jossa asuu vain viisi sinkkumiestä ja neljä niistä on juoppoja ketjupolttajia?

Jos miehen kaveritkin yrittää aivopestä sua että eihän ne miehet mitään roskia vie niin ei ihme että äijä on tollanen. Mieti vähän missä piireissä pyörit noin muutenkin, jengi ei kuulosta järjen jättiläisiltä. Se on jääneet mielipiteineen reippaasti viime vuosisadalle. Toisaalta voisit tietysti sanoa kyllä että eihän nyt naisten kuulu kustantaa autoja ja bensoja eikä oikeastaan edes käydä ansiotyössä, ne on miesten hommia. Sinun kuuluisi olla kotirouva jolle mies kantaa tilipussin kotiin.

Taitais mulqvistin ja muun remmin hymy hyytyä kun tuon kuulis.