Mieskö lapsellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun AINA kun on riitaa, siis pientäkin, niin heti sanomassa että erotaan sitten. Ollaan oltu naimisissa vasta vajaa 2 vuotta ja sanoin ennen naimisiinmenoa että mä en sitten ala eroamaan kun olen jo kerran eronnut että multa ei kannata sellasta alotetta edes odottaa, tietysti jos pettäisi mutta en muuten, kun aisat saa selvitettyä keskustelemallakin. Ja meidän riidat kun ei tosiaan ole mitään maata kaatavia, nytkin hän suuttui kun en antanut hälle eilen kun oli pari päivää kavereiden kanssa eikä hetkeäkään mun tai lapsemme kanssa vaikka pyysin ja sit kehtaa tulla anelemaan jotain!?! Siittä sit tosiaan suutui ja on kovaa vauhtia eroamassa, taas kerran.. Ja miehessä ei kyllä tosiaan muuta vikaa kuin tuo "pienoinen" lapsellisuus, ei juo, polta, käytä väkivaltaa, huuda, käy töissä ja suorastaan rakastaa työntekoa, on antelias, hyväsydämin muuten mutta nämä lapsellisuudet vain vaivana. Miten saisin hänet ymmärtämään että lopettaa tuon ainaisen "eroamisen" kun kumminkaa ei erota mutta rassa se silti pidemmän päälle tollanen uhkailukin? :/

No oletko sanonut miehellesi, miten ärsyynnyt tuosta "uhkailusta"?
Meillä oli ennen vähän sama homma, tosin se olin minä joka aina sanoin riidan aikana, että selvä, erotaan sitten. Ja nakkasin sormuksen ties mihin.

Kerran mies sitten sanoi, että hän ei enää jaksa kuunnella erosta puhumista, erotaan sitten.
No, eipä olla vielä erottu (eikä toivottavasti erota), mutta enpä enää viljele niitä sanoja. Yhdessä kun ollaan, niin sitten ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Sano hälle, että erotaan sitten. Jos säikähtäisi sen verran, että loppuisi tuo lapsellinen uhkailu... Ihan varmasti on pidemmän päälle rassaavaa tuollainen.

Mä olen jo sanonutkin että erotaan sitten, mutta mies on vielä kaiken lisäksi (unohdin mainita) tosi jääräpää kun sille päälle sattuu ja hän on hyvin hyvin huono sanomaan että no okei, ei erota sitten tms. vaan hän odottaa minun tekevän sen. Siittä hän kerran pelästyi kun MINÄ aloitin yhden kerran keskustelun että ollaan kai sitten liian erilaisia että en tiedä mitä tehdä, niin silloin hän tosiaan pelästyi mutta siltin sanoi että no pitää varmaan erota sitten, ei nyt sitte kumminkaan erottu. Ja olen monasti sanonut että lopettaa sen erolla uhkailun kun se on lapsellista ja kun kumminkaan ei erota mutta en ymmärrä miksi jatkaa tuolla linjalla.. Hän on myöskin eronnut aikasemmin lapsensa äidistä ja kai hän ajattelee sitten että se eroaminen on niin helppoa, vaikkakin on sanonut että tunnun SILTÄ OIKEALTA, mutta ei ymmärrä ei.

No olethan sinäkin hieman lapsellinen, jos "et anna" sen takia, että on ollut kavereidensa kanssa. sehän tuntee itsensä ihan kahlituksi, kun silloin saa vaan, kun on jasanut leikkiä perheen kanssa.
Kyllähän kaikilla pitäisi olla oikeus myös viettää omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja VEE:
No olethan sinäkin hieman lapsellinen, jos "et anna" sen takia, että on ollut kavereidensa kanssa. sehän tuntee itsensä ihan kahlituksi, kun silloin saa vaan, kun on jasanut leikkiä perheen kanssa.
Kyllähän kaikilla pitäisi olla oikeus myös viettää omaa aikaa.
Tää oli kyllä AIVAN eka kerta kun en antanut, ja ihan vain siksi että tajuaa itse oman lapsellisuutensa ku ei vietä meidän kanssa pientäkään aikaa niistä vähistä viikonlopun päivistä kun aikaa olisi yhdessä olla. Ja hän oli kaiken lisäksi ärsyyntynyt kun "häiritsin" hänen vapaa-aikaansa soitoillani pariin otteeseen. Ja tottakai kaikilla pitäisi olla oikeus viettää myös omaa aikaansa mutta kun minullapas sitä ei ole ja mies ei sitä ymmärrä vissiin että lapsenhoito ja lapsesta vastuussa oleminen 24h vuorokaudessa käy "toisinaan" ihan työstä. Joten se siitä minun lapsellisuudestani, jos annoin miehen maistaa kerran omaa lääkettään niin tekeekö se yht´äkkiä minusta sitten lapsellisen??

Tänään mies sitte soitti töistä kun olin lähettänyt hälle viestin että mä ainakin haluisin jatkaa yhdessä niin ensin hän kysyi että no mitä murheita sulla ja sanoin ettei tässä mittää murheita muita ja kyllä hän nyt vaan oli sitä mieltä erota haluaa koska mä rajoitan hänen elämäänsä liikaa. Eipä tässä sitten muuta, itkettää vaan. Kehtasi vielä pyytää että etsin hänelle asunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään mies sitte soitti töistä kun olin lähettänyt hälle viestin että mä ainakin haluisin jatkaa yhdessä niin ensin hän kysyi että no mitä murheita sulla ja sanoin ettei tässä mittää murheita muita ja kyllä hän nyt vaan oli sitä mieltä erota haluaa koska mä rajoitan hänen elämäänsä liikaa. Eipä tässä sitten muuta, itkettää vaan. Kehtasi vielä pyytää että etsin hänelle asunnon.

No et kyllä ala aikuiselle miehelle jotain asuntoa etsimään!!!
Jotain rajaa, jos oote kerran oikeasti eroamassa, niin ulos vaan asunnosta heti paikalla toinen teistä.

Alkuperäinen kirjoittaja THA:
Kuulostaa tuo käytös aika lapselliselta puolin ja toisin.
Kerro mulle miten mä olen sun mielestä lapsellinen, kun yritin saada miehen tajuamaan munkin näkökantaa ja parhaiten saan asian perille kun en anna, ja se tosiaan oli ensimmäinen kerta ja taisi kyllä olla viimeinenkin, no ilmeisesti meni liiankin hyvin perille.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei oo totta tuommoinen. Ootte varmaan alle parikymppisiä tuon käytöksenne perusteella???
En tiedä onko ulosantini näin kirjoittaessa sitten jotenkin teinimäistä mutta siis olen kyllä reippaasti yli kolmenkymmenen. Ja mikä tässä sitten on niin epätotta sun mielestäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei oo totta tuommoinen. Ootte varmaan alle parikymppisiä tuon käytöksenne perusteella???
En tiedä onko ulosantini näin kirjoittaessa sitten jotenkin teinimäistä mutta siis olen kyllä reippaasti yli kolmenkymmenen. Ja mikä tässä sitten on niin epätotta sun mielestäsi?

Tuo jatkuva erolla uhkailu on ihan naurettavaa. Jostain joskus luin, että sellaiset suhteet joissa uhataan erolla, pääyvät myös eroon enemmin tai myöhemmin.

Sinun käytöksessäsi lapselliselta vaikuttaa se, että annat miehesi käyttäytyä noin ja suostut/alennut aina sovinnonaloittajaksi, vaikka vika olisi täysin toisen käytöksessä. Miehesi on oppinut, että saa kohdella sinua (ja lapsianne?) ihan miten tykkää ja silti sinä aloitat sovinnonteon. Siitä tavallaan tulee sellainen olo, että mies ei edes näe tai halua myöntää omassa käytöksessään mitään vikaa tai anteeksiannettavaa, vaan olettaa että sinun on aina "aneltava" sovintoa ja oltava tavallaan pyytävänä osapuolena rauhanteossa ja anteeksiannossa. Mies sitten "suostuu" rauhaan jos on suostuakseen.

Ja tuo pyyntö uuden kämpän etsimiseksi oli aivan uskomaton. Et kai vaan miettinyt siihen suostuvasi hetkeäkään?

Käsitinkö oikein, että teidän suhteessanne seksi on kauppatavara? Jos miehesi käyttäytyy hyvin niin hän "saa" (vihattava termi btw), muuten ei? Voi että minä ihmettelen tällaista, vaikka kyllä kai se taitaa aika yleistä olla parisuhteissa. Kun musta tuntuu, että sehän veisi ajan saatossa kaiken hohdon seksuaalisesta kanssakäymisestä kun se on joku ihme palkinto toiselle eikä molemminpuolinen yhteinen nautinto. Kuulostaa koiran kouluttamiselta.. anna tassu niin saat niin keksin..

Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:
Käsitinkö oikein, että teidän suhteessanne seksi on kauppatavara? Jos miehesi käyttäytyy hyvin niin hän "saa" (vihattava termi btw), muuten ei? Voi että minä ihmettelen tällaista, vaikka kyllä kai se taitaa aika yleistä olla parisuhteissa. Kun musta tuntuu, että sehän veisi ajan saatossa kaiken hohdon seksuaalisesta kanssakäymisestä kun se on joku ihme palkinto toiselle eikä molemminpuolinen yhteinen nautinto. Kuulostaa koiran kouluttamiselta.. anna tassu niin saat niin keksin..

No en nyt tämän kirjoituksen perusteella menisi ihan noinkaan sanomaan. Kyllä se on ihan ymmärrettävää, että jos on toisen käytösestä pahastunut, niin ei silloin tee mieli seksiäkään sen kanssa harrastaa.

Ei ole seksi ollut koskaan kauppatavaraa suhteessamme, tän ainoan kerran koitin saada hänet ymmärtämään edes jollain tasolla miltä minusta tuntui sinä päivänä ja sinä viikonloppuna. Emme nyt toki koko aikaa sekstaile muutenkaan kun mies haluaisi koska hän haluaisi sitä koko ajan ja minä olen toisinaan hyvinkin väsynyt illalla sänkyyn mennessä. Kai minä sitten olen lapsellinen kun aloitan aina sovinnon teon kun en jaksa koko aikaa olla sellaisessa tunnetilassa että ei oikein itsekään tiedä miten suhteen käy tms. Olen jo niin väsynyt riitelemään kun sitä on saanut entisessä "elämässä" ihan tarpeeksi tehdä. Ja niin, en aio etsiä miehelle uutta asuntoa, laitin viestin että haluan hänen lähtevän sitten heti pois yhteisestä kodistamme jos hän kerta nyt tosissaan erota haluaa, mitä sitäkään sitten enää pitkittämään.

tiedättekö mun ex oli just tollai,pahempi.ja sen mielestä sillä oli oikeus kaikkeen mutta mulla ei. kyllähän pelkästään itselleenkin aikaa pitää olla mutta tasa-arvoisesti!!ja jos on pieni lapsi tai vauva ja äiti kotona hoitamassa niin isä on kyllä (yhtälailla) vastuussa.ja kun lapsen laittaa alulle on turha sen jälkeen isän valittaa että rajoittaa liikaa..nyt kakara huutaa joten-heip

Ei tuollaisia kannata ratkota sillätavalla, että "mä en anna.." Ei miehet ymmärrä tuollaista, vaikka nainen kuin luulee selvästi ilmaisevansa kärttyisyytensä ja sen miten pitäs toimia.

Kyllä asia pitäs vain puhua. JA oikeilla sanoilla. Rauhassa. Sanoa juuri, niin kuin tarkoittaa. Ei mitään piiloviestejä puolin eikä toisin, ku ne jää vain huomaamatta. *nyökyttää päätä* :D

Yhteistyössä