Mies virtsaa humalassa sänkyyn! - Mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja "Toivoton"
  • Ensimmäinen viesti
Kiiski
Humalainkontinenssi. Virtsarakko täynnä eikä herää vessaan normaalisti rakko täynnä -tuntemuksesta. Inkontinenssisuoja housuun ennen kuukahtamista. Ja jos heräteltävissä mutaman tunnin päästä, niin herätät vessaan.
 
Lääkäriin kandeis mennä
Jos on vasta pari vuotta ollut tuota vaivaa, niin kannattaisi käydä lääkärissä. Tuskin pelkästään juomisesta johtuu, jos on kuitenkin aiemmin humaltunut ilman moisia ongelmia. Tosi kurja vaiva ja hankaloittaa kyllä sosiaalista elämääkin, kuten sanoit, ettei uskalla lähteä yön yli reissuillekaan. Siellä jos vaihtoehto olisi olla kokonaan kuivin suin, ettei vain humaltuisi ja pissaisi alleen, niin ei kyllä mukavaa, ei. Vähemmänkään juominen ei välttämättä ole ratkaisu, jos mies ei tosiaan mitään kaatokännejä ole juonut ja aiempina vuosina ei humalassa ole tapahtunut tuollaista. Ei tuollaiset pissavaivat ihan tyhjästä ala tai pelkästä "normihumalasta". Eturauhasta veikkaan minäkin.
 
nolous
Minulle on pari kertaa käynyt noin. Vaikka kävin vielä viimeiseksi vessassa ennen kun kömmin sänkyyn. Mutta olen kyllä molemmilla kerroilla ollut ihan kunnon tinat, ei mitään pikkutissuttelua. :(

Olen noiden tapausten jälkeen ottanut pari kertaa ihan samalla tavalla kunnon tinat, mutta en ole laskenut alleni. Toisella kerralla kyllä oksentelin ympäriinsä.

Joo, alkoholi ei sovi mulle. Siideri tai lasillinen punkkua on ok. mutta sitä isompi määrä, niin ongelmia on luvassa.
 
Tuli mieleen että onko miehelläsi lapsena ollut housuun/ sänkyynpissaamisongelmaa?
Ajattelin että jos on niin humalatila, lieväkin, voi saada unen samankaltaiseksi kuin lapsilla ja sit lorahtaa sänkyyn.
Osta sellaisia vihreitä kertakäyttöisiä muovitettuja paperilakanoita pedin suojaksi, oisko Vala Protect-nimisiä tjs. Halpoja ja helppoja käyttää, lakana pesuun ja muovilakana roskiin.
 
Lääkäriin kandeis mennä
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29517013:
pitää pysyä selvin päin, tai sitten lattiale nukkumaan. ei meillä kyllä tultas sänkyyn kuseksimaan
Eihän se mies sitä tahalleen tee! On ihan normaalia aikuisen ihmisen olla joskus humalassa, kaatokännejä ei tarvitse kukaan, mutta mukavassa hiprakassa silloin tällöin - ei liian usein - ei ole mitään pahaa. Tuo pissavaiva ei ole normaalia, eikä voi johtua pelkästään humalasta.

Lääkärinhoitoa vaativa homma, sanon minä.
 
Äitini pisti kuulemma aina isän kylppäriin nukkumaan, kun humalatila ylitti tietyn rajan. Aikuisena äiti on kertonut minulle tämän.

Johtunee siitä, että alkoholi herpaannuttaa kontrollia ja rentouttaa lihaksia. Kun miehelle tulee ikää (35v+ viimeistään) on väistämätöntä, että lihakset ja eturauhanen ei ole enää kuin teinipojalla. Näkyviä oireita ei välttämättä tule vielä vuosikymmeniin, mutta juuri kuvaamasi kaltaisissa erikoistilanteissa voi rakonsulkija tehdä oharit. En ole mikään lääkäri, mutta maalaisjärjellä näin ajattelisin.

Tosiaan kannattaisi käväistä lääkärissä, urologilla, tutkittamassa eturauhanen ja otattamassa psa-näyte.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras."
Tosi nolo ongelma ja kalliskin. Ainakaan meillä ei olisi miehen kusemisen jäljiltä vaihtaa jatkuvasti kalliihkoja patjoja ja petareita uusiksi, joten ainoa keino ennaltaehkäistä vahinkoja on muovitettu frotee (reilu pala jonka voi leikata vielä jos tarve haluamaansa muotoon) ja vielä varmistuksena Tenan kroonikkoalustat, sellaisia mitä synnärilläkin käytetään jos lapsivesi sattuisi hulahtamaan odotellessa synnytyksen käynnistymistä.
 

Yhteistyössä