mies vei lapseni hoitoon eilen ja tädit soittelivat mulle ettei sellainen käy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun uusi mies on kuskannu muksuja hoitoon ja käyttänyt lääkärissä yms vaikka ei isä olekkaan,mutta hoitoon/kouluun on ilmoitettu hänen tiedot ja mies se että kuskaa lapsia..lasten isä asuu kaukana eikä osallistu arkeen..ja kyllä..mun mies on mua nuorempi=)

Eikö mies sitten aiemmin ole hakenut tai vienyt lasta? Ovatko henkilökunnasta ylipäätään nähneet miestä? Lukeeko miehen nimi siinä päivähoitosopimuksessa tms?

Kuinka kauan lapsi on ollut päiväkodissa?

Siis jos lapsi on tuore päiväkotilainen, miehestä ei ole merkintää missään eikä henkilökunta ole nähnyt tai kuullutkaan koko tyypistä mitään, ovat olleet siinä uskossa että poika asuu kaksin yh-äitinsä kanssa ja nyt ilmestyy hoitoon tuon "vieraan" miehen kanssa ymmärrän päiväkodin reaktion.

Ei sillä, kyllä lapsen voi tuoda kuka hyvänsä mutta että hakemisen varalta haluavat tietää jos tulee joku muu kuin äiti.

Mistä ihmeestä nyt tälläistä keksit? Mun elämä on oikein hyvää ja mainiota! Käyn töissä, lapsi on siististi puettu (merkkivaatteisiin), lapsi oli juuri viikon poissa tarhasta koska oltiin Egyptissä lomalla. Onkos sulla perhetyöntekijä ja arki ei oikein suju?vai mistä tälläistä keksit?

töissä käynti, merkkivaatteet ja egyptin reissu eivät vielä kerro mitään perheen todellisesta tilanteesta. usein juuri näiden ns. hienojen kulissien takana kytee monenmoista ongelmaa: väkivaltaa, päihteitä, kyvyttömyyttä vanhemmuuteen... ja näihin asioihin ammattilaisilla on silmää puuttua. ja keksin tällaista ihan juurikin siksi, että työskentelen ko. asioiden parissa.

Siis olette olleet 2 vuotta yhdessä, asutte yhdessä ja vasta NYT miehes näyttäytyi ekan kerran päiväkodissa? Kyllä minäkin tarhatätinä varmaan kyselisin perään. Puhuuko lapses tarhassa isästä? Tekeekö isänpäiväkortin? Käykö miehes joulu- ja kevätjuhlissa?

Mikäs aloitus tämä tämmöinen on? Kiristääkö ap:lla pipo ja onko stressiä? Nimittäin, kun huoltaja ajoissa ilmoittaa noutajan ja käytännön, ei asiassa ole mitään ongelmaa. Mun mies ei todellakaan ole lapsenlapsensa isä, mutta saa hakea lapsenlasta hoidosta, kun lapsen äiti ilmoittaa. Mikä hankaluus on aamulla lasta viedessä ilmoittaa kuka iltapäivällä hakee? Oletko vähän yksinkertainen vai yritätkö esittää tärkeää vai onko kotona palikat sekaisin ja siksi täytyy keksiä tikusta valittamisen aihe?

Ai nyt oon jo väkivaltainen ja alkoholisti:D ei hitto mä lähen tältä palstalta jonnekin asiallisemmalle palstalle.
Ollaan seurusteltu 2 vuotta ja asuttu yhdessä viikonlopusta asti on mies toki ollut meillä öitä. Poika on ollut tarhassa vasta joulusta alkaen kun täytti kolme. Pikkusiskoni on hoitanut poikaa tähän asti.

Kyllä hoitoon voi VIEDÄ kuka tahansa!!!! Mutta hakeminen onkin sitten eri juttu... Hakijan on oltava huoltaja tai huoltajan ilmoittama 18v. täyttänyt varahakija. Varahakijan voi nimetä päivähoitosopimukseen tai ilmoittaa kirjallisena myöhemminkin. Tuolloin lapsen voi luovuttaa hänelle ilman erillistä ilmoitustakin. Muulloin riittää kun huoltaja ilmoittaa kuka hakee.

Tainnu pk:n tädeilla mennä puurot ja vellit sekaisin.

Ja kysyin sitä että pitääkö mun todella joka helvetin aamu soitella tarhaan että mies tuo pojan?!?
Ja te alatte epäillä mun arjen hoitoa ja sitä että olen väkivaltainen!! EI mulla ole stressiä tai muutakaan. Mä nyt soitin sinne että mies hakee tänään pojan ja tuo huomenna ja koko loppu viikon!

Alkuperäinen kirjoittaja höh ja höh;26088255:
Mikäs aloitus tämä tämmöinen on? Kiristääkö ap:lla pipo ja onko stressiä? Nimittäin, kun huoltaja ajoissa ilmoittaa noutajan ja käytännön, ei asiassa ole mitään ongelmaa. Mun mies ei todellakaan ole lapsenlapsensa isä, mutta saa hakea lapsenlasta hoidosta, kun lapsen äiti ilmoittaa. Mikä hankaluus on aamulla lasta viedessä ilmoittaa kuka iltapäivällä hakee? Oletko vähän yksinkertainen vai yritätkö esittää tärkeää vai onko kotona palikat sekaisin ja siksi täytyy keksiä tikusta valittamisen aihe?

Minulle ei ole ongelma ilmoittaa jos varahakija hakee lapsen/lapset, mutta kyllä ottaisi päähän jos täytyisi joka kerta erikseen ilmoittaa jos mies hakee noita (meillä mies on lasten isä, ap:n tapauksessa ei mutta jos mies asuu ja on asunut miltei koko lapsen iän saman katon alla ja tälle ainoa isä niin käytännössä sama juttu).

Mutta niin kuin muut uusperheelliset ovat kommentoineet niin kun mies on mainittu siinä hoitosopimuksessa niin hakemisten pitäisi olla ihan ok ilman ilmoitteluja.

Kysymykseksi jäi se miten päiväkoti tuntee miehen ja tämän aseman perheessä.

Ai nyt oon jo väkivaltainen ja alkoholisti:D ei hitto mä lähen tältä palstalta jonnekin asiallisemmalle palstalle.
Ollaan seurusteltu 2 vuotta ja asuttu yhdessä viikonlopusta asti on mies toki ollut meillä öitä. Poika on ollut tarhassa vasta joulusta alkaen kun täytti kolme. Pikkusiskoni on hoitanut poikaa tähän asti.

No niin, tässähän se sitten selvisi kun tarpeeksi väännettiin. Lapses on siis ollut tarhassa vasta vähän aikaa, eli henkilökunta ei voi siellä tietää mikä on teidän perhekuvio ja kuka saa tuoda ja hakea. Ilmeisesti et ole vasussa asiasta maininnut? Ja miehes on vasta viikonlopusta asti asunut sun luona? Hitostako ne tädit sitä voi tietää?? Järki käteen nyt ap!!

Ja kysyin sitä että pitääkö mun todella joka helvetin aamu soitella tarhaan että mies tuo pojan?!?
Ja te alatte epäillä mun arjen hoitoa ja sitä että olen väkivaltainen!! EI mulla ole stressiä tai muutakaan. Mä nyt soitin sinne että mies hakee tänään pojan ja tuo huomenna ja koko loppu viikon!

Mikä siinä on niin vaikeaa laittaa meistä ihan paperiin hakijaksi?

Joo joo, ihan kuulostatkin siltä ettet oo yhtään stressaantunut ja väkivaltainen... :D

Mutta siis jos olette vasta viikonlopusta asuneet virallisesti yhdessä niin onko miehestä mainintaa siinä hoitosopimuksessa? Ja onko mies aiemmin käynyt päiväkodilla ja onko henkilökunta tietoisia perhetilanteestanne?

Vaikka olisitte kuinka kauan seurustelleet, jos ette (virallisesti) ole asuneet yhdessä eikä miestä ole mainittu sopimuksissa niin päiväkodin silmin hän kieltämättä on vieras, äidin uusi miesystävä. Eli heillä ei varmaan olisi oikeuttakaan päästää lasta iltapäistä miehen mukaan jos tämän asemaa ei ole "virallistettu" tai häntä erikseen varahakijaksi ilmoitettu siksi päiväksi.

Oon tipassa päivät tk:ssa. Oon sairaslomalla koko viikon. Aamulla kun vien pojan hoitoon tuun tänne tippaan ja iltapäivällä meen kotiin. En haluu olla öitä pois poikani luota ja tänne ei poikaa yöksi päästetä.

Meille tuli kerran yllättävä tilanne ja kaverin hellun piti hakea tyttö hoidosta. Kukaan ei kysellyt mitään. :D

Minusta ei ole mikään naurun asia, jos lapsen voi hoidosta hakea kuka tahansa ilman että hoitajat edes kysyvät. Maailmassa on niin monenlaista hakijaa. Ja monenlaisia lapsiakin - joku pelkäisi, joku lähtisi mielellään vaikka uppo-oudon matkaan.

[QUOTE="vieras";26088263]No ei ole edes tavallaan.[/QUOTE]

No mun mielestä se on kyllä kelalta statement, jos äidiltä vähennetään lapsilisää sillä perusteella, että taloon muuttaa uusi mies. Mä olen aina ajatellut sen niin, että kela olettaa sen toisen aikuisen osallistuvan myös lapsen elatukseen. Minkä takia se sitten loppuu se yh-korotus? Onhan se äiti vielä yh kuitenkin.

Mistä ihmeestä nyt tälläistä keksit? Mun elämä on oikein hyvää ja mainiota! Käyn töissä, lapsi on siististi puettu (merkkivaatteisiin), lapsi oli juuri viikon poissa tarhasta koska oltiin Egyptissä lomalla. Onkos sulla perhetyöntekijä ja arki ei oikein suju?vai mistä tälläistä keksit?

kertookin sinusta jo paljon. Voi tosiaaan olla parempi,että haet ja viet itse lapsesi. Jos tarhaopeilta jää muuten yksi hupi pois ja siksi ei halua "miehesi" hakevan lastasi.

:D :D :D

Yhteistyössä