mies vei itsetunnon ja mielenterveyden

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Frau Marsh harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
RAHAN takiako olet miehen kanssa? Tiedätkö kuinka kauhealta tuo edes kuulostaa muiden korviin? Lueppa nyt ajatuksella itse läpi aloituksesi ja mieti yksikin syy, miksi jatkaisit miehen kanssa. Veikkaan ettei sellaista löydy (jos rahaa ei lasketa).
Mut eihän se mies maksa ku laskuista puolet eikä muuten auta? Tai näin mä sen ymmärsin ainakin... ja juuri sanoi että taloudellisesti pärjäisi yksin kyllä.

Ap: Olisi sulle ja lapselle PARASTA että nyt vaan otat ja lähdet! Oletko sanonu miehelles miettiväsi eroa? Sekin voisi herättää hänet siitä kuvitelmasta että sä oikeesti kattelisit tollasta! Ja jos alkaa uhkailemaan (mikä vois sopia miehen käytökseen tekstisi perusteella ) lähtisin joku kaunis päivä kauppaan enkä palaisi!
VOIMIA JA TSEMPPIÄ! Ton on oltava kamalaa :/

jeoulis
ap: Kommentoin vielä tuota kun joku totesi, että mies voi olla masentunut. Varmaan onkin. Mäkin totesin jo ekassa viestissä, että eihän miehelläkään voi olla hyvä olla noin.

Mulla on on ollut todella vaikeita kausia miehen kanssa. Ei tuolla tavalla mun vapauteen kohdistuvia, mutta kuitenkin niin, että mies saattoi räjähtää ilman syytä koska vain. Ne ovat kyllä todella loppuneet kun olen sanonut, että nyt on tilanne se, että mua EI VOI kohdella noin. Jos tavat ei muutu niin minä LÄHDEN. Jos on sairautta niin siihen haetaan apua ja siitä puhutaan, mutta noi ei voi kohdella perheenjäseniä.

Mies on tajunnut, että olen tosissani ja todellakin kääntänyt kelkkansa. Mutta kun olen ottanut asian esille olen miettinyt valmiiksi positumissuunnitelman.

vieras
Elät väkivaltaisessa suhteessa. Puhu asiasta jollekin läheisellesi tai ensi- ja turvakodille. Kun kun kerran olet saanut asiasta kerrottua jollekin, se kertominen helpottuu myös muille.
Ota yhteyttä ensi- ja turvakodille niin pääset sinne miettimään tilannetta, yleensä väkivaltaisessa suhteessa elävät näkevät todellisen tilanteen vasta silloin, kun pääsee pois kotoa. Lähde itsesi ja lapsesi kanssa välittömästi! Kaikki asiat selkiytyvät kyllä lähdön jälkeen. Tsemppiä!

qwer
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
terapiaa ehdottanut..yllättäen minähän sitä tarvitsen ei hän..
No jos multa kysytään, niin kaiken tuon jälkeen terapia tekisi kyllä sinullekin hyvää. Ja tarkoitan tätä hyvällä, tuollaisesta henkisestä väkivallasta toipuminen ei ole helppoa. Saati että uskaltaisi jatkossakin uskoa itseensä ja muihin. Kaikki eivät tarvitse ulkopuolista apua, mutta kenellekään se ei varmasti ole haitaksi, eikä ainakaan mikään häpeä.

Eroaminen saattaa olla ainoa oikea ratkaisu, mutta sinä yksin teet päätöksen. Mikä hyvänsä se onkaan, niin voimia sulle! :)

parempi yksi ruumis kuin kaksi tai enemmän joten pelasta itsesi ja lapsesi, vaikka kuinka tuntuisi siltä että se tuhoaa miehen.
Olety jo ajautunut siihen pisteeseen, että vaikka hoidat yksin kaiken tunnet tietynlaista kyvyttömyyttä etkä pysty lähtemään, kun koet ettet pärjää.
Lue läheiriippuvuudesta ja irroita itsesi sairaasta suhteesta. Se sattuu, koska olet jo sairastunut niin, että tarvitset tuota sairasta suhdetta ja koet itsesi jotenkin vajavaiseksi ilman sitä.
Toista et voi muuttaa, vain itseäsi voit. Tubntuu julmalta, mutta ihmistä kohdellaan juuri niin kuin hän antaa itseään kohdella. Jos toinen ei kunnioita rajojasi kun ne hänelle kerrot, on sinun tehtävä jotain, vaikka lähdettävä. On myös mahdollista, että mies ei yksinkertaisesti tajua, miltä sinusta tuntuu, jos olet aina ilman vastaväitteitä ja hiljaa mukisematta sietänyt kaiken tai vaihtoehtoisesti siedät tiettyyn pisteeseen, rähjäät ja uhkailet kun menee kuppi nurin, mutta jatkat taas samaa rataa, siedät ja annat olla etkä tee muutoksia, kun tilanne on ohi.

dfdf
Minäkin suosittelen sinulle terapiaa, jotta ymmärtäisit, että noin sairaasta suhteesta pitää lähteä ja äkkiä. Ajattele edes lapsesi parasta ja vie hänet turvaan noin sairaalta miehen mallilta. Vai haluatko, että hänestäkin kasvaa samanlainen tai hän ottaa itselleen samanlaisen miehen?

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Minäkin suosittelen sinulle terapiaa, jotta ymmärtäisit, että noin sairaasta suhteesta pitää lähteä ja äkkiä. Ajattele edes lapsesi parasta ja vie hänet turvaan noin sairaalta miehen mallilta. Vai haluatko, että hänestäkin kasvaa samanlainen tai hän ottaa itselleen samanlaisen miehen?
Tämä on tärkeä pointti!
Tunne-elämän ongelmat periytyy, jos joku ei niitä tietoisesti katkaise ja muuttuu perhesalaisuuksiksi, joiden alkusyytä kukaan ei lopulta enää edes tiedä ja muista. Kaikilla on vaan paha olla ja möykky sisällä.
Tosiaan, kyllä sinäkin tarvitset terapiaa melko varmasti -haitaksihan se ei koskaan ole kenellekään jutella asioistaan ja analysoida itseään- saadaksesi asiat oikeisiin mittasuhteisiin ja ennen kaikkea katkaistaksesi kierteen.

janeminttu
Lähde pois tuosta suhteesta. ymmärrän täysin sinun tilanteen, itselläni oli lähes identtinen tilanne. katselin 9v sitä ihmistä kunnes en jaksanut niellä enää enempää sontaa. moni kaveri sanoi että: lähde pois,tai sinusta tulee vanhana katkera kun jäit. ja yksi kertoi : mummoni oli kuollinvuoteella murehtinut että elämä jäi elämättä... Nyt olen 1v. asunut lasteni kanssa yhdessä ja elämä on normaalia(jota se ei ollut viimeiseen 5v). En ole katunut hetkeäkään. harmittaa etten aikasemmin uskaltanut tehdä ratkaisua. Ehkä säälin miestäni kun hän sairastui enkä halunnut hyljätä sairauden takia. mutta äitipuoleni sanoi : säälikin on sairautta. kyllä, tiettyyn pisteeseen. totesin 2v. sairauden diagnoosista, ettei mies ottanut tosissaan sairautta. viinaa ja pillereitä.. eräs kaveri totesi: voit olla loppu elämän hänelle hoitaja, et muuta. ja näillä kavereilla kokemusta henk. koht. sairaudesta. sulle toivon voimia, henkistä sisua. Lähde! Elämä on liian kallista tuhlattavaksi!!

Yhteistyössä