Mies valehdellut koko ikänsä - muuttuuko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ultsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ultsis

Vieras
Mun avokki on aina ollut pelkuri. Sillä on tapana valehdella menemisistään sen pelossa, että suuttuisin. En usko, että se pettäisi - suoraan sanottuna sänkypuoli on meillä kunnossa - mutta. Olen usein saanut sen kiinni "rysän päältä" mieskaverinsa luota kyläilemästä, matkalta tuttavapariskunnan kanssa jne. Nämä ovat aivan tavallisia asioita! Eräänkin kerran se valehteli oikein tuntuvasti että on muka töissä, kun ei uskaltanut kertoa, että tarvitsi omaa vapaa aikaa.

Kysymys kuuluu. Voinko olla niin hirveä kontrollifriikki, et sillä on syytäkin olla peloissaan? Vai pettääkö se mua? Vai - pitäiskö mun vaan vaihtaa mieheen, joka uskaltaa aina kertoa totuuden?

Patologisen valehtelijan kanssa voi olla raskasta elää. Koskaan ei voi tietää puhuuko se totta vai valetta. Tila ei korjaannu koskaan, koska kyse on osittain perinnöllisestä ja osittain opitusta ominaisuudesta. Normaalisti lapsi oppii milloin voi valehdella ja milloin se ei kannata. Joillakin kehitys menee väärin.

Tuo, että jopa valehdellut koko ikänsä on pahin. Jos et tiedä kuinka vanha puolisosi on, niin johan on markkinat. Ymmärrän, että alussa valehdellaan että ollaan jo 18 vaikka ollaan nuorempia tms.

Tunsin kerran naisen joka valehteli lähes joka asiasta. Sellaisistakin asioista joilla ei juuri ollut merkitystä. Nainen selitti ettei tiedä miksi valehtelee. Jotenkin kai niin, että kuvittelee valehtelemalla pääsevänsä helpommalla tai antavansa itsestä paremman kuvan. Ja sitten ei tajua sitä haittaa, joka tulee siitä kun jää usein kiinni valehtelusta ja menettää luottamuksen. Nainen oli kyllä muutenkin petollinen, eli oli monta miestä yht'aikaa jne.

Yhteistyössä