Mies vaatii isyystestiä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ollaan miehen kanssa oltu iät ja ajat yhdessä, nyt hän alkoi puhumaan että haluaa isyystestin kun vauva syntyy. Pahin loukkaus mitä voi toiselle tehdä, koska en ole antanut mitään syytä epäillä etteikö lapsi olisi hänen, en todellakaan ole häntä pettänyt! Mikään vakuuttelu ei auta hän vain suuttuu ja sanoo että se on periaatekysymys. Niin se on minullekin periaatekysymys, koska mielestäni se on täysin luottamuksesta kiinni. Jos mies ei tämän vertaa minuun luota, näin tärkeässä asiassa, niin onko mitään järkeä jatkaa koko suhdetta jossa on toisella luottamuspula? :( mies on puhunut HÄNEN pojastaan ja ollut kaikinpuolin mukana valmisteluissa..sen takia tuli täytenä yllätyksenä takinkääntö.. Mitä minä teen? Loukkaannuinko mielestänne turhasta? Olen ihan hajalla... :(
 
Oho :eek:
Tuo taitaa kertoa aika paljon siitä, mikä on miehen luottamus sinua kohtaan :/
Mulle tuo voisi olla liikaa. Luottamus ja kunnioitus on kaiken a ja o, ja jos mies ikäänkuin vihjailee että syntymätön lapsi ei olisikaan hänen, niin....heippa!
 
koo
meillä vähän samanlainen tilanne, ja suutuin alkuun noista testipuheista tosi pahasti, ja se on mielestäni ihan oikeutettuakin. joka tapauksessa loppujen lopuksi ajattelin, että mieluummin kuitenkin se testi, kuin että isä epäilee asiaa, ja tämä epäily kenties vaikuttaa isä-lapsi-suhteeseen.

mut joo, kyllä loukkas ja vitutti, vaikka meillä vähän eri tilanne..
 
Kyllä mäkin sen testin tekisin, ihan vaan siksi että äijä näkee olleensa väärässä (eikä voi väittää kenellekään että eron syy olisi mun uskottomuus) mutta en mä miehen kanssa enää yhdessä jatkaisi.
 
vieras
Hän sanoi että haluaa mustaa paperilla, ennenkuin suostuu todistamaan olevansa lapsen isä..ja kuulemma ollut aina tätä mieltä. Miksi sitten ottaa puheeksi tässä vaiheessa kun olen viimeisilläni raskaana.. Rakastan häntä mutta tämä alkaa olla jo vähän liikaa munkin mittakaavassa :(
 
Viivi
No, jos kieltäydyt tekemästä testiä niin sehän on miehen mielestä selkeä myöntö että olet käynyt vieraissa ja olet epävarma testituloksesta. Teette testin ja sen jälkeen miehen on parasta pyytää anteeksi aiheetonta epäilystään. Mutta kyllähän tosi moni mies joutuu olemaan toisen miehen lapselle isä tietämättään..
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja koo:
meillä vähän samanlainen tilanne, ja suutuin alkuun noista testipuheista tosi pahasti, ja se on mielestäni ihan oikeutettuakin. joka tapauksessa loppujen lopuksi ajattelin, että mieluummin kuitenkin se testi, kuin että isä epäilee asiaa, ja tämä epäily kenties vaikuttaa isä-lapsi-suhteeseen.

mut joo, kyllä loukkas ja vitutti, vaikka meillä vähän eri tilanne..

Millälailla tämä on teidän suhteeseen vaikuttanut, jos saa kysyä?
 
Se on vaan yksi testi. Jos mies sen haluaa niin miksi sitä ei voi tehdä. Eihän ne asiat kuitenkaan mihinkään muutu. Jos mun mies olisi testin halunnut tehdä niin asia olisi mun puolesta ollut ihan ok. Mä olen liian tyhmä yhdistämään testiä pettämiseen, mulle se on testi muiden testien joukoss.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
No, jos kieltäydyt tekemästä testiä niin sehän on miehen mielestä selkeä myöntö että olet käynyt vieraissa ja olet epävarma testituloksesta. Teette testin ja sen jälkeen miehen on parasta pyytää anteeksi aiheetonta epäilystään. Mutta kyllähän tosi moni mies joutuu olemaan toisen miehen lapselle isä tietämättään..

Tavallaan ymmärrän hänen mielipiteensä, mutta tuntuu niin pahalta myöntyä koska itse tiedän ettei ole mitään syytä epäillä etteikö lapsi hänen olisi. Eipä tosiaan puheetkaan enää auta :(
 
No mun mielestä taas mies joka suostuu suorilla tunnustamaan isyyden on typerä. Ei siinä ole luottamuksen kanssa mitään tekemistä. Eipä tarvii jälkikäteen ihmetellä eikä kuunnella esim anopin vittuiluja että on postinkantajan näköinen lapsi.
Tehkää hyvät ihmiset ne lapset sitten avioliitossa niin ei tarvii rutista eikä itkeskellä, ne kun menee silloin automaattisesti miehelle ilman isyysselvityksiä.
 
no tuota ite olen sitä mieltä että isyystestit vois olla vaikka pakolliset,ei tulis missään tilanteissa mitään epäselvyyksiä.en usko että miehes haluaa niin loukatakseen vaan kenties se on hänellä joku perjaate,kysehän voi olla vaikka lähipiirin ikävästä tapahtumasta tai jonkun miehes läheisen kehotuksesta tai sitten ihan vaan siitä että haluaa olla varma lopun ikäänsä.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mun mielestä taas mies joka suostuu suorilla tunnustamaan isyyden on typerä. Ei siinä ole luottamuksen kanssa mitään tekemistä. Eipä tarvii jälkikäteen ihmetellä eikä kuunnella esim anopin vittuiluja että on postinkantajan näköinen lapsi.
Tehkää hyvät ihmiset ne lapset sitten avioliitossa niin ei tarvii rutista eikä itkeskellä, ne kun menee silloin automaattisesti miehelle ilman isyysselvityksiä.

Luulenpa että hän ajattelisi asioista samallalailla vaikka naimisissa olisimmekin, niin ainakin eilen sanoi
 
koo
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Millälailla tämä on teidän suhteeseen vaikuttanut, jos saa kysyä?
Meillä oli siis, sellainen tilanne, että erottiin, jonka jälkeen huomasin olevani raskaana. (eikä todellakaan muita seksikumppaneita ollut) Mutta ei näitä tilanteita oikein voi verrata..
Meilläkin isä otti isyystestiasian puheeksi vasta ihan lopussa, luulen, että kavereiden puheilla tms. ollut paljon vaikutusta. Vaikka loukkaannuin asiasta, oli minun kuitenkin varmaan paljon helpompi käsitellä asiaa kuin sinun, koska ajattelin asiaa lopulta puhtaasti lapsen kannalta. En ollut itse halukas jatkamaan parisuhdetta, niin se ei sinällään suhteeseen vaikuttanut. Pitkähkön seurustelun takia ja aiemman hyvän luottamuksen takia kuitenkin epäily oli mielestäni loukkaavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Tehkää hyvät ihmiset ne lapset sitten avioliitossa niin ei tarvii rutista eikä itkeskellä, ne kun menee silloin automaattisesti miehelle ilman isyysselvityksiä.
Tai tehkää lapset koeputkihedelmöityksellä niin ainakin vastuu väärästä isästä on klinikan taholla! :D :D

Ei vaan.. Kai siihen lapsen takia kannattaa suostua mutta on kyllä keskustelun paikka ennen ja jälkeen moisen epäluottamuslauseen.

 
Ap
Kiitos kovasti vastauksistanne..minun pitää kai vielä sulatelle asiaa, se on vaan jotenkin niin noloa kun olen aina ajatellut että isyystesti tehdään vain jos on todella epäilystä ettei mies ole lapsen isä. Kai se on sitte suostuttava ja oltava katkera loppu elämä että hän on minut tähän tilanteeseen pakottanut..ja on kyllä syytä pyydellä anteeksi kun tulos tulee. Jos jollain tässä suhteessa pitäisi olla luottamuspula niin minulla, hän kun on juovuspäissään baarissa antanut toisten naisten käpliä itseään kun minä olin mahani kanssa kotona..kertoi tästä kyllä heti ja pyyteli anteeksi, mutta kesti kyllä kauan ennenkuin sain oman luottamukseni takaisin. Pistää niin vihaksi!
 
winhis
Ymmärrän, että sinua loukkaa, kun katsot asiaa siltä kantilta, että nyt sinua epäillään pettämisestä. En usko, että mies ajattelee asiaa tuosta näkökulmasta, vaikka käytännössä asia sitä tarkoittaakin. Luulen, että hän tosiaan ajattelee, että ikinä ei pahimmassakaan tilanteessa tulevaisuudessa tarvitse asialle uhrata yhtään ajatusta, eikä tosiaan kukaan pääse vittuilemaan. Se on vähän niinkuin diplomi, että hän on MINUN. En tiedä ymmärsitkö, mitä ajan takaa, vaikea selittää, mutta sinuna en ottaisi henkilökohtaisesti vaan tekisin testin.

 

Yhteistyössä