Mies vaatii, että meillä siivotaan päivittäin

  • Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
Ja se joka siivoaa, olen tietenkin minä. Meillä on kolme kotihoidossa olevaa lasta (vanhin on 4v, nuorimmainen täyttää pian kaksi) ja asutetaan suurehkoa taloa. Kerrottakoon vielä, että olen raskaana, ja alkuraskauden väsymystä on ollut ilmassa.

Meillä on ihan perussiistiä. Otin toissapäivänä alakerran matot ulos, tamppasin ne ja tuuletin. Pyyhin pölyt ja imuroin. Pesin huolellisesti lattiat, kylppärin, saunan ja wc-tilat.

Eilen tein saman operaation yläkerralle, paitasi että matot eivät olleet puolta päivää pihalla, koska täällä ol sadekuuroja.

Ikkunat on pesty pari viikkoa sitten, petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Pyykkiä pestään päivittäin, tavarat on omilla paikoillaan, tietty lapset kuskaa lelujaan paikasta toiseen.

Näkyvää likaa ei ole, tietysti keittiöön tulee muruja ja joskus tippuu ruokaakin (lapset) mutta ne siivoilen pois hetimmiten ruokailujen jälkeen.

Lapsilla on puhtaat vaatteet päällä, ovat hyvin hoidettuja, eikä meillä muutenkaan vallitse kaaos.

Silti sain jo kuulla siitä, että meillä on likaista koska en eilen siivonnut alakertaa. Kysyin, että eikö se nyt riitä kun toissapäivänä paikat otin ja sanoin että tietty pölyä kertyy, että jos vaikka imuroisin. Lattioilla kun ei ole tahroja. Ei kuulemma kelpaa.

Mä en tiedä, mutta mulla on todella riittämätön olo. Tuntuu ettei mikään riitä. Pelottaa, miten jaksan tulevaisuudessa, syksyllä pitäisi jonkin aikaa tehdä töitäkin ja loppusyksystä syntyy vauva. Että jos mies silloinkin olettaa että samalla tavalla puunaan, niin ei kyllä onnistu... Ja tämä motkotus on tosiaan ilmennyt vasta viime aikoina. Tosin siihen ei ole aihetta; koska olen nyt lomalla, mulla on todella ollut aikaa panostaa kodin siisteyteen. Kaveripiirissäkin siitä on tullut kehuja, eli ei meillä oikeasti voi kovin sotkuista olla...
 
ap.
Kävi jo mielessä, että kannattaako tätä lasta ylipäätänsä ottaa vastaan, jos tilanne vaan jatkuu. Pelkään siis, etten jaksa. Muuten alkuraskaus on mennyt hyvin ja vauvakin on toivottu. Toki liat ja sotkut pitääkin korjata, mutta ei kai missään siivota tämän kokoista kämppää päivittäin? Ja kun mies - joka itsekin nyt lomalla - ei osallistu tähän mitenkään, tuntuu todella kohtuuttomalta.
 
Selkeästikkään ap ei vaan viitsi ja on laiska, eikä edes yritä tarpeeksi.

Ei vaan, jotain rotia. Sä et varmaan halua viettää loppua elämääs ovimattona.
Tiesitkö, että miehetkin osaavat siivota?
Toiseksi, jos joku mulle olis noin puhunut, niin olisin aloittanut kevätsiivouksen miehen hanurista vessaharjalla.. sitäkään kun tuskin on kunnolla siivottu sitten miesmuistiin :D
 
ap.
Itse asiassa ehdotin miehelle, että siivottais yhdessä ja hän veisi vaikka matot pihalle, jos kerran kokee että täällä on niin siivotonta. Ei aikonut viedä, meni sen sijaan autotalliin ruuvaamaan kaverinsa autoa ja tuumasi että kaipa yhdet matot saan itsekin.
 
ap.
Mies kyllä osaa siivota ja on siivoukseen aiemmin osallistunutkin - nyt viime aikoina vaan tämmöinen meininki. Tuntuu vaan pahalta (ehkä nää raskaushormonit vielä mullistaa asiaa entisestään) että itse tekee parhaansa ja toinen motkottaa. Jeesustelee sitten vielä siihen päälle, että "En mä millään pahalla." No etpä niin.

Äh. Kiitos että sain purkautua täällä, ehkäpä tämä tästä. Saatan tulla valittamaan vähän myöhemmin.
 
Jebvw
Meillä kaks lasta ja minä kotona lasten kanssa. Meillä lähinnä mies imuroi kerran viikossa. Laitan ruuat, hoidan ostokset ja pesen pyykin, mut mies imuroi.
En todellakaan imurois kerran päivässä. Keittiöstä nyt voi just ruuan jämät lakasta lattialta.
Laita mies siivoomaan.
 
viera.s
Miehesi kuulostaa ihan hullulta ja vielä hullummalta, että sinä nöyristelet kohtuuttomien vaatimusten edessä. Sano vaan suoraan EI, sinä et siivoa koska kotona on aivan riittävän siistiä ja olet tehnyt jo yli osuutesi siivouksesta. Mies siivotkoon jos haluaa.

Muuten olisin ihmetellyt, miksi ihmeessä noin monta lasta olet tuollaisen sovinisti sekopään kanssa hankkinut, mutta kerroit muutoksen tapahtuneen vasta viime aikoina. Miettisin siis, mikä käytöksen on mahtanut laukaista. Eikö mies halua tätä lasta jota odotat, haluaako hän oikeasti erota ja käyttäytyy siksi kusipäisesti, että toivoo sinun tekevän ratkaisun hänen puolestaan. Onko hänellä toinen nainen, mielenterveysongelmia vai mitä ihmettä. Normaalia tuollainen ei kuitenkaan ole.
 
vieras s
Siis teillä on 4v ja 2v, mutta minä ikäinen se kolmas lapsi on?

Meillä on 4 lasta, pienin 1v. En todellakaan ehdi ja jaksa siivota noin paljoa....Ja silti meillä on siistiä.
 
nmnm
Kävi jo mielessä, että kannattaako tätä lasta ylipäätänsä ottaa vastaan, jos tilanne vaan jatkuu. Pelkään siis, etten jaksa. Muuten alkuraskaus on mennyt hyvin ja vauvakin on toivottu. Toki liat ja sotkut pitääkin korjata, mutta ei kai missään siivota tämän kokoista kämppää päivittäin? Ja kun mies - joka itsekin nyt lomalla - ei osallistu tähän mitenkään, tuntuu todella kohtuuttomalta.
Eli mietit ihan aborttia, kun mies ei siivoa? Olisko kannattanut miettiä mieluummin EHKÄISYÄ??
 
"viivi"
Hyvä nainen, missä sun pallit on?

Nyt laitat sen ukkos kuriin, oikeasti, se kaipaa nyt kovia sanoja jotta tajuaa lopettaa tuon pelleilyn.

Vaihtakaa rooleja, jos ei muu auta. Jätä viikonlopuksi miehesi hoitamaan lapsia ja ilmoita että kun kotio tuut niin on oltava alakerta ja yläkerta ihan vimosen päälle kiiltävänä!
 
Ihan ilman sarvia ja hampaita on varmasti enemmän kuin aiheellista sanoa miehelle, että hän on hyvä ja siivoaa mikäli tuntee siihen tarvetta, sä pidät kodin perussiistissä kunnossa ja jos se ei hänelle riitä niin sopii selventää mikä mättää. Suoraan kannattaa myös kysyä, miksi tästä on yhtäkkiä tullut ongelma. Ette te mihinkään keskusteluun pääse jos sinä vain nöyristelet tai mies luikkii mutisten karkuun eikä asiaa koskaan kohdata. Tsemppiä. Kuulostaa tosi perse hommalta..
 
goipps
No mä en kyllä kysyisi mieheltä että miten haluaa vielä kehittää perussiistin kodin siivousta, jos ei itse kerran siivoa. Valittaa saa sitten kun on todistettavasti itse käyttänyt imuria viikottain.

Jos sitä vituttaa että sulla on loma? Sillä ei ole ilmeisesti?
Ja nyt se sitten purkaa sitä kiukuttelua suhun?
Onko sulla äitiysloma alkanut vai kesäloma? Jos kiukuttelee sitä että olet taas lapsen kanssa kotona ja hän painaa töitä? Purkaa sen sitten väärin noilla kohtuuttomilla vaatimuksilla?

Oot ollut ilmeisesti lasten vuoksi paljon kotona viime vuodet, mitä mieltä mies tästä on ollut ? Oliko uusin tulokas suunniteltu?
 
"yyhoo"
[QUOTE="mimmi";29952281]No huh huh! Sä siivoot ihan hulluna ja mies vielä kehtaa valittaa! Haistattasin varmaan paskat tuollaiselle ukolle! Pistää vihaks sun puolesta! :/[/QUOTE]

Niin minäkin ja lykkäisin sen imurin käteen kehottaen siivoamaan itse, jos ei mun siivoukset kelpaa! :D Mä olen laiskana ihmisenä sitä mieltä, että perussiivous (siis matot pihalle ja niin pois päin) kerran viikossa on ihan riittävä ja jos jotain näkyviä isoja tahroja tai murusia on lattialla, niin sitten ne otetaan pois, mutta todellakin, KOKO kämpän siivoaminen jokja- tai edes joka toinen päivä menee jo pikkasen överiksi. Mä olen aivan satavarma myös, että tuolla ukolla on nyt jotain salattavaa (tai muuta asiaa, mitä ei saa kakastua ulos), tai sitten se on muuten vaan sekoamassa... Mutta pimeitä on äijän vaatimukset joka tapauksessa ja vielä pimeämpi on ap, jos tuollaseen kynnysmattoiluun alistuu.
 
"mimmi"
No mä en kyllä kysyisi mieheltä että miten haluaa vielä kehittää perussiistin kodin siivousta, jos ei itse kerran siivoa. Valittaa saa sitten kun on todistettavasti itse käyttänyt imuria viikottain.

Jos sitä vituttaa että sulla on loma? Sillä ei ole ilmeisesti?
Ja nyt se sitten purkaa sitä kiukuttelua suhun?
Onko sulla äitiysloma alkanut vai kesäloma? Jos kiukuttelee sitä että olet taas lapsen kanssa kotona ja hän painaa töitä? Purkaa sen sitten väärin noilla kohtuuttomilla vaatimuksilla?

Oot ollut ilmeisesti lasten vuoksi paljon kotona viime vuodet, mitä mieltä mies tästä on ollut ? Oliko uusin tulokas suunniteltu?
Ap kirjoitti että ukkokin on lomalla.
 
ap.
Juu, töihin olen palannut kun äitiysloma nuorimmaisesta loppui. Nyt lomalla, ja näin vielä pari kuukautta. Toki teen täällä osani, mutta kun mieskin on nyt lomalla, alkaa vähän vituttaa.

Imuroin keittiön ja pyyhkäisin lattiat sieltä. Eteistä imuroin myös, sinne kertyy aina hiekkaa. Muuta en aio tänään tehdä, tehköön mies jos häiritsee joku pölyhiukkanen jossain...

Mainittakoon siis että asetelma on ollut tällainen vasta vähän aikaa, noin parin viikon verran. Mies on aiemmin osallistunut yhtä lailla ja ei ole valitellut näin kuin nyt... Uusin tulokas on suunniteltu ja toivottu, ja aloite ajatukseen tuli mieheltä.

No, täytyy tänään jutella miehen kanssa. Ehkäpä sillä on stressiä tms., joka sitten purkautuu näin... Eihän sitä koskaan tiedä. Eiköhän tämä nyt kuitenkin tästä, itsekin varmaan ylireagoin (vaikka edelleen olen sitä mieltä että mies on hieman kohtuuton) kun tänne kyynel silmässä ja pahoilla mielin kirjoittelin... Nyt tuntuu jo paremmalta.
 

Yhteistyössä