mies uhkailee..isyydentunnustus

• Viestiketjun aloittaja gabriella
  • Ensimmäinen viesti
Järkyttävää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 10:06 Elviira harmaana kirjoitti:
Ei kai se raha ole se tärkein asia?

Ja yksi kirjoittaa, että "Tavaraa saa olla hankkimassa". APUA!

Onko mikään ihme, että yh-äitejä sanotaan ahneiksi jotka ajattelevat vain rahaa.
Sen minimin saa kyllä sieltä kaupungiltakin, siis ne elarit.
Eikö kuitenkin olisi tärkeintä, että lapsella on molemmat vanhemmat, sekä isä että äiti.
Jos ovat vielä biologisesti vanhemmat niin aina parempi. Näin onnellisesti ei kuitenkaan aina käy.
Ihanaahan se on jos isä haluaa tavata lastaan, vai eikö ole???

Toki mä kannatan taas isyyden tunnustamista sen takia, että isällä on oikeus lapseensa ja lapsella oikeus isäänsä.
Mutta ei kai kukaan mene isyyden tunnustamista vaatimaan siksi, että isä ostaa tavaraa tai, että saa isältä elarit????

Siis herranjumala sentään, tietenkin mies on se joka maksaa elatusavut!! On aivan järkyttävää edes ajatella, että toiset veronmaksajat joutuisivat maksamaan miehen elatusapuja, kun äiti ei viitsisi miestä häiritä!! Mä olen shokissa, että joku edes ehdottaa tuollaista! Miehellä on ilman mitään poikkeusta elatusapuvaatimus. Vaikka olisi kyse yhden yön jutusta ja hajonneesta kondomista, TIETENKIN MIES MAKSAA ELATUSAVUN!

Tässä asiassa ei ole kyse ahneudesta, enemmänkin selviämisestä. En todella tiedä yhden yhtä yksinhuoltajaa, jonka perheessä elatusapu ei olisi tärkeä tulo -vaikka ei suuri olisikaan! Kukaan ei lapsia tekemällä rikastu, sen nyt tajuaa pöllömpikin!! Miettikää nyt hyvät naiset paljonko niitä niitä vastuuttomia ja itsekkäitä miehiä tulee hyysätä ja ymmärtää!! Ja ihan FAKTA on, että kyllä niitä tavaroita tosiaan joutuu lasta varten ostamaan ja ruokaakin ihan! Ja VAIKKA nainen omilla tuloillaankin pärjäisi, on hänellä SILTI täysi oikeus vaatia miehiltä elatusapu lasten elatusta varten!

Kaikkein pahinta on se että mies ei pidä lapseen yhteyttä, mutta tällä asialla ei ole merkitystä mahdollisen elatusavun kanssa; se tulee maksaa jokaisessa tapauksessa -oli isäsuhde kohdallaan tai ei!

Järkyttävää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 10:06 Elviira harmaana kirjoitti:
Ei kai se raha ole se tärkein asia?

Ja yksi kirjoittaa, että "Tavaraa saa olla hankkimassa". APUA!

Onko mikään ihme, että yh-äitejä sanotaan ahneiksi jotka ajattelevat vain rahaa.
Sen minimin saa kyllä sieltä kaupungiltakin, siis ne elarit.
Eikö kuitenkin olisi tärkeintä, että lapsella on molemmat vanhemmat, sekä isä että äiti.
Jos ovat vielä biologisesti vanhemmat niin aina parempi. Näin onnellisesti ei kuitenkaan aina käy.
Ihanaahan se on jos isä haluaa tavata lastaan, vai eikö ole???

Toki mä kannatan taas isyyden tunnustamista sen takia, että isällä on oikeus lapseensa ja lapsella oikeus isäänsä.
Mutta ei kai kukaan mene isyyden tunnustamista vaatimaan siksi, että isä ostaa tavaraa tai, että saa isältä elarit????

Siis herranjumala sentään, tietenkin mies on se joka maksaa elatusavut!! On aivan järkyttävää edes ajatella, että toiset veronmaksajat joutuisivat maksamaan miehen elatusapuja, kun äiti ei viitsisi miestä häiritä!! Mä olen shokissa, että joku edes ehdottaa tuollaista! Miehellä on ilman mitään poikkeusta elatusapuvaatimus. Vaikka olisi kyse yhden yön jutusta ja hajonneesta kondomista, TIETENKIN MIES MAKSAA ELATUSAVUN!

Tässä asiassa ei ole kyse ahneudesta, enemmänkin selviämisestä. En todella tiedä yhden yhtä yksinhuoltajaa, jonka perheessä elatusapu ei olisi tärkeä tulo -vaikka ei suuri olisikaan! Kukaan ei lapsia tekemällä rikastu, sen nyt tajuaa pöllömpikin!! Miettikää nyt hyvät naiset paljonko niitä niitä vastuuttomia ja itsekkäitä miehiä tulee hyysätä ja ymmärtää!! Ja ihan FAKTA on, että kyllä niitä tavaroita tosiaan joutuu lasta varten ostamaan ja ruokaakin ihan! Ja VAIKKA nainen omilla tuloillaankin pärjäisi, on hänellä SILTI täysi oikeus vaatia miehiltä elatusapu lasten elatusta varten!

Kaikkein pahinta on se että mies ei pidä lapseen yhteyttä, mutta tällä asialla ei ole merkitystä mahdollisen elatusavun kanssa; se tulee maksaa jokaisessa tapauksessa -oli isäsuhde kohdallaan tai ei!

Mummeliisa
TIETENKIN MIES MAKSAA ELATUSAVUN!

Oikeus vaatia elatus ei ole sama kuin pakko vaatia elatus.
Jos tieten tahtoen tekee lapsen yksin (niinkuin minä kaksi nuorimmaistani) niin miksi vaatisi omasta päätöksestään rahaa sen kummemmin kunnalta kuin lapsen biologiselta isältäkään?
Ja mitä tulee tilanteeseen, jossa isä tapaa lapsiaan ja on läsnä heidän elämässään vaikkei ole näitä tunnustanut niin sekin on täysin mahdollinen.
Jokainen perhe tavallaan ja omien tarpeidensa mukaan. Tärkeintä n että muksut voivat hyvin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 22:39 vierailija kirjoitti:
Hei,

Vaikea sanoa mikä on kellekkin oikein.Minulle kävi aivan samoin.Minulle
riitti kun puhelimessa sanoi suoraan että kun saa lapsen ensi kertaa itselleen
niin tappaa sen.En ollut uskoa korviani.Itkin niin kovin.Miten kylmä ihminen voi ollakkaan.Jopa sosiaalitoimisto puuttui tässä kohtaa asiaan ja pyysivät että teen rikosilmoituksen uhkailusta.Juttelin toki poliisien kanssa,mutta näin että on aivan turha ruveta tappelemaan tuollaisesta vielä.Päivä päivältä minussa vain viha kasvaa lapsen isää kohtaan.
Hän kuitenkin maksaa tyttärestä,joskin pitkin hampain.On letkauttanut että
jos isyydentunnustus olisi tehty,hän olisi vaatinut kaikki kuitit minulta tyttären menoista.Siitä jo huomasin ettei oikein tajunnut että asiat ei oikein noin mene todellisuudessa.Ja hänen luulojen mukaan lapset tuskin tarvitsevat mitään.Eihän mikään voi mitään maksaa.Huh huh!!Mielestään
on oikeassa aina,vaikkei olekkaan aina.Ja sitten laukoo tälläisiä tyhmiä juttuja.No vaikka ensimmäinen lapsi olikin hänelle,voi silti oppia myöntämään ettei aina kaikkea tiedä.
Teer niinkuin parhaiten tunnet.Elatusavun saat valtiolta kyllä.Ja turha
on ruveta taistelemaan.Minulle lapsi on tärkein.Haluan että saa tuntea sen.
Tsemppiä sinulle!!!
Jaksamista!!

:wave:
kamalaa! voimia sinulle :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 08:18 Mummeliisa kirjoitti:
TIETENKIN MIES MAKSAA ELATUSAVUN!

Jos tieten tahtoen tekee lapsen yksin (niinkuin minä kaksi nuorimmaistani) niin miksi vaatisi omasta päätöksestään rahaa sen kummemmin kunnalta kuin lapsen biologiselta isältäkään?
Ja mitä tulee tilanteeseen, jossa isä tapaa lapsiaan ja on läsnä heidän elämässään vaikkei ole näitä tunnustanut niin sekin on täysin mahdollinen.
Jokainen perhe tavallaan ja omien tarpeidensa mukaan. Tärkeintä n että muksut voivat hyvin.
Mun tilanteessa mies on kyllä sanonut haluavansa tavata lasta, mutta ei halua tunnustaa isyyttä. Mun mielestä hänellä ei ilman tunnustusta mitään oikeutta tavata lasta. En siis päästä miestä tapaamaan lasta.

vieras2
Mielestäni asia kiteytettynä: lapsella on oikeus sekä isään että äitiin. Ehdottomasti isyystunnustus (äitihän on jo tiedossa:). Lapsella on oikeus olla olemassa. Ehkäpä isä on sen verran nuori vielä, että ei ymmärrä mitä lapsen elämä on. Myöhemmin, iän karttuessa tulee tämän ymmärtämään ja on osallisena lapsensa elämässä.
Mitä perintöön tulee, niin fakta on ,että kaikilla lapsilla on yhtäläinen oikeus vanhempiensa perintöön. Ja ainahan voi laittaa omaan testamenttiin maininnan minkä ikäisenä lapsi saa perinnön käyttöönsä ja näin ollen huolehtii ettei lapsen äiti pääse "hallinnoimaan" perintöä. Mielestäni tuo on epäkypsän ihmisen käytöstä ettei halua tunnustaa isyyttä.
Jos on valmis seksiin, on myös valmis vastaamaan siitä aiheutuneet mahdolliset "seuraukset". Saatika, jos ja kun lapsi on vielä toivottu. Ne eivät tule vahingossa vaan huolimattomuuttaan, jos lapsia ei halua!
Lapsi ei ole ilmainen investointi, vaan siitä on huolehdittava parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Miehen voi pakottaa isyystestiin, mutta miehen valinta on haluaako hän kantaa vastuuta lapsestaan. Yksinhuoltajuuden toki voit saada, mutta jos isä myöhemmin järjen tullessa päähän, haluaakin osallistua lapsen elämään, niin anna isälle ja lapselle tämä mahdollisuus silloin.

Vai että mies uhkailee.... Älä noteeraa mitenkään hänen uhkailujaan. Lapsen isä kun ei ole lain yläpuolella, ei hänen juttujaan kannata miettiä. Elarit saa kunnasta ellei miehesi suostu niitä maksamaan. Pointtina on isyydessä "veri on vettä sakeampaa" ajatus. Miehen ei tarvitse olla missään tekemisissä lapsensa kanssa jos ei sitä halua, mutta lapsella on oikeus isään!!!! ja äitiin !!!! Ja tässä on kyse lapsen oikeudesta eikä isän halukkuudesta!

kiinnitä varoitus
Tulee kyllä mieleen että onkohan tämä mies alunperin ollut lapsesta innostunut vai oletko vain luulut niin.

Miksi naiset ei mee ensin naimisiin ja sitten tee lapsia!!!!
Näinhän se on yhteiskunnassa tarkoitettu.

Nämä sosiaalitanttajärjestelmä ajaa aina naisen etua.
Mie son vain pelinappula jota ajetaan entisestään nurkkaan.
Tiettyihin naisiin olisi hyvä kiinnittää varoituskyltti!

No sotku on mikä on
:LOL:

ohoh

[/quote]

Teitkö siis lapset salaa biologiselta isältä?! No siinä onkin ihan omat moraaliset ongelmansa. Jos nainen ja mies harrastavat seksiä ja raskaus alkaa kummallekin osapuolelle vahingossa, kuuluu kummankin kantaa vastuunsa. Ja mielestäni, jos mies ei sitten muuta vastuuta halua kantaa, niin ainakin hänen tulee maksaa elatusavut (ja vaikka tämäkin on minusta pelkuruutta niin ainakin se on lapsensa taloudellista auttamista -vaikka vastoin tahtoaan). Mutta jos nainen on huijannut miestä hankkiutuakseen raskaaksi, silloin kyllä on kyse suuremmasta huijauksesta ja silloin kyllä mmärrän, jos nainen omaatuntoa helpottaakseen ei ota mieheltä vastaan rahaa.

Itse oikeestaan samantapaisessa tilanteessa, että vauvan isä on koko odotusajan mennyt ja tullut.. halunnut isäksi ja sitten taas ei... ja aina näinä "ei-aikoina" uhkaillut ja haukkunut.. ollut jopa fyysisestikin varsin pelottava. Lopulta tein päätöksen että mun vauva tästä tulee ja nyt kolmen viikon aikan olen löytänyt oman itseni ja voimani takaisin. Enkä ole enää valmis ottamaan lapsen isää mukaan meidän elämään. Tottahan toki tulee hetkiä jolloin aina haluaisin kaiken olevan toisin, mutta kun ei ole joten... en aio vaatia isyydentunnustusta. Ainoa mitä mietin on että mitä tehdä jos itse haluaa sen... noh.. nyt tällä hetkellä ainakaan ei halua, joten katson asiaa sitten myöhemmin uudestaan jos tarvetta. nyt on tärkeintä mulle ja vauvalle uskoa ja tietää, että pärjäämme ilman isänkin mukanaoloa koska.. noh.. pärjäämmehän me :)

nnn
Ihan omasta kokemuksesta sanon: Älä ole vaatimassa mitään! Kunnalta saat elatusapua n. 130,-/kk eikähän silloin tarvitse olla tekemisissä ja tapella exän kanssa kun ei ole isyyttä tunnustanut. Helpompi elämä sullakin! Itse olisin niin tehnyt jos olisin älynnyt. Lapsikaan ei tarvitse tuollaista isää, joka ei halua omasta lapsestaan huolehtia!

Yhteistyössä