Mies uhkaa lähteä uudesta asunnostamme, koska ei kestä naapurien parveketupakointia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoton aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoton aapee

Vieras
Olemme hiljattain muuttaneet kerrostaloasunnosta toiseen. Naapurit tupakoivat parvekkeella, ja miestä se häiritsee niin paljon että hän on ollut kuin p**seeseen ammuttu karhu koko tämän pienen ajan jonka olemme tässä uudessa asunnossamme asuneet, siis todella pahantuulinen.

Syynä on se, että naapurit polttavat parvekkeella ja haju tulee kuulemma sisään. Minusta ei sen kummemmin kuin yleensäkään, tietty jotain hajua tuntuu, mutta niinhän lähes aina kerrostaloasunnoissa, entisessämmekin. Täällä haju häiritsee kuitenkin häntä enemmän kuin edellisessä asunnossamme.

Nyt mies on uhannut lähteä koska ei kestä hajua. Kuulemma menee nenä tukkoon ja ja hengittäminen sattuu yms. Hänellä on astma, minulla myös, ja vielä pahempi, miksi minulle ei kuitenkaan tule sen kummempia oireita, kuin että nenässä häivähtää tupakan haju? Voiko tupakansavulle olla jotenkin yliherkkä?

Parveketupakointihan on kuitenkin sallittua. Ei kai tässä ole muita vaihtoehtoja kuin alkaa etsiä uutta asuntoa jossa ei ole parveketta, eikä lähelläkään mitään paikkaa jossa joku voisi kuvitella tupakoivansa.:-/

Itse tykkään tästä asunnosta jota odotimme melkein vuoden, eikä olisi nyt todellakaan varaa vaihtaa asuntoa, tämä oli mielettömän halpa, samanhintaista ei todellakaan voi löytyä, ei meillä ole nyt millään varaa kalliimpaan.

Mikä ihme neuvoksi?

niin, jos tupakansavua tunkeutuu asuntoonne, ja aiheuttaa miehelle oireita, voitte ottaa yhteyttä esim. isännöitsijään ja hän on velvollinen hommaamaan tarvittavat mittaukset yms. Siitä en tiedä kuka maksajaksi joutuu...

mielummin parvekkeela kun tukitusa huoneistossa jolloinnsavu tunkee muihin asuntoihin sisään. meillä on perveketupakointi kielletty :( no niin vaan meillä puoleen väliin eteistä haisee tupakka ja isänöitsijä, voi voi kestäkää sanon vaan että VITTU kivat teille parveketupakoitsijoiden vastustajile kun nyt se haisee koko siinä portaassa

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23074796:
niin, jos tupakansavua tunkeutuu asuntoonne, ja aiheuttaa miehelle oireita, voitte ottaa yhteyttä esim. isännöitsijään ja hän on velvollinen hommaamaan tarvittavat mittaukset yms. Siitä en tiedä kuka maksajaksi joutuu...

No se vähän ihmetyttää kun minullakin on astma, ja vaikka itsekin sen pienen lemahduksen haistan, ei se minua NIIIN paljon häiritse.

Hän kieltäytyy enää tulemasta ollenkaan olohuoneeseen, jossa haju on kuulemma pahin. Lisäksi hän tuulettaa koko ajan, sisällä on todella kylmä.

Lisäksi mies on koko ajan pahantuulinen ja murjottaa. Tämä oikeasti jo rassaa parisuhdettamme. Vasta viikon olemme tässä asuneet.

Ymmärrän hyvin miestäsi, itse inhoan tuota tupakan käryä, joka tunkee sisään. Tulee väliin toivottua, että naapurin ketjupolttaja idiootit saisivat kuolla mahdollisimman pikaisesti keuhkosyöpään, jossain vaiheessa se heihin kuitenkin iskee tuolla jatkuvalla tupruttelulla. Karmeasta köhästä huolimatta sitä pitää jatkuvasti vetää.

Tupakansavulle voi olla yliherkkä.

Ja parveketupakoinnin voi taloyhtiö kieltää, tosin ei näy tehoavan meidän taloyhtiössä, vaikka järjestyssäännöissä se on kielletty. Ulko-oven edessä tupakointia ei ole kielletty ja meillä sieltä tulee pahin käry sisäänottoilman mukana :headwall: Oven edustakin on karmean näköinen, kun aikuiset ihmiset eivät osaa tumppejaan siivota, vaan heittelevät pitkin pihaa.

Musta kyllä tuntuu, että miehellä on nyt jotain muuta mielessä, kuin tuo tupakointi, jonka takia haluaa muuttaa.. Jos on juuri muuttanut muuten mieleiseen asuntoon, niin luulisi jotenkin haluavan selvittää tuon asian, kuin että heti olisi muuttamassa pois. Naapureiden kanssa voisi asiasta jutella, isännöitsijään voisi ottaa yhteyttä tms.. Onko miehesi muuten ollut stressaantunut tai väsynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23074877:
No, jos sun astma ei oireile tupakansavusta, se ei tarkoita että kaikilla olisi näin.

No olen siitä kyllä hyvin tietoinen, siksipä neuvoa kyselinkin. Mutta missä sinun neuvosi on?

Mitäpä jos mies ei vaan halua asua siinä, vuoden verran odotitte pääsyä siihen ja sitten kun pääsitte niin ei se niin mannaa ollutkaan. Isännöitsijään vaikka yhteyttä että voiko parveketupakoinnille tehdä jotain.

Jos oikeesti tupakanhaju tulee teille sisälle vaikka naapuri polttaa parvekkeellaan, niin olisko jotain vikaa jossain ikkunan ja parvekkeen oven tiivisteissä. Kannattaa siis ottaa yhteyttä vuokranantajaan tai isännöitsijään. Mä inhoon itsekkin tupakanhajua (vaikka poltan itse ja mulla on astma) mutta varmaan täytyy olla aika paha astma jos ihan oireita pelkästä hajusta tulee, mutta enhän mä voi tietää miten kukin reagoi mihinkin, joillekkin jo pelkkä haju riittää.

Itselläkin heräsi epäily että olisi muusta kyse kuin tuosta tupakoinnista; Jos ei kerta haise sen enempää kuin entisessä asunnossa?

Jos miehesi olisi nainen, voisin kysyä että onko hän tehnyt raskaustestin?? :D

[QUOTE="aapee";23074893]No olen siitä kyllä hyvin tietoinen, siksipä neuvoa kyselinkin. Mutta missä sinun neuvosi on?[/QUOTE]

Ai juu, no mun neuvo on siinä että keskustelette asian oikein perusteellisesti läpi, jos ette ole sitä jo tehnyt. Toivottavasti keksitte molempia tyydyttävän ratkaisun. :)

[QUOTE="vieras";23074884]Musta kyllä tuntuu, että miehellä on nyt jotain muuta mielessä, kuin tuo tupakointi, jonka takia haluaa muuttaa.. Jos on juuri muuttanut muuten mieleiseen asuntoon, niin luulisi jotenkin haluavan selvittää tuon asian, kuin että heti olisi muuttamassa pois. Naapureiden kanssa voisi asiasta jutella, isännöitsijään voisi ottaa yhteyttä tms.. Onko miehesi muuten ollut stressaantunut tai väsynyt?[/QUOTE]

Ei mikään muu ahdista tai stressaa kuulemma kuin tuo kamala tupakankäry.

Googlettelin tuossa sellaista kuin hajuallergia, sellainen on kuulemma olemassa, ja tupakansavu yksi aiheuttaja.

Tietäisipä vaan mitä tässä voisi tehdä että saisi taas sen oman rakkaan ja ihanan miehen takaisin.

Kauhean pahalta tuntuu sekin, että täällä niin kovin moni vastaa ilkeästi, vaikken mielestäni kirjoittanut mitään tyhmää, ihan todellinen tämä tilanne on.

Mikä ihmisiä oikein täällä vaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23074908:
Ai juu, no mun neuvo on siinä että keskustelette asian oikein perusteellisesti läpi, jos ette ole sitä jo tehnyt. Toivottavasti keksitte molempia tyydyttävän ratkaisun. :)

Kiitos, niin täytyy tehdä. Mies ehdotti valitusta isännöitsijälle, mutta en usko että siitä on todellakaan mitään hyötyä, koska täällä ei ole parveketupakointia kielletty.

Olen asunut talossa jossa ei ollut asunnoissa omia parvekkeita, ainoastaan tuuletusparvekkeet. Ja niillä oli tupakointikielto. Tosin ei sitä kukaan noudattanut.

Tulipa vaan mieleen, että miehesi siis tuulettaa kovasti?? toisin sanoen päästää tupakansavun sisälle... :) Toivottavasti saatte vinkkejä ja yhteiselo alkaa sujumaan.. Voihan tuo olla myös alitajuista stressiä muutosta ym, ja vaikkapa pettymys koska edellisessäkin asunnossa haisi ja nyt tässä.

Jos oikeesti tupakanhaju tulee teille sisälle vaikka naapuri polttaa parvekkeellaan, niin olisko jotain vikaa jossain ikkunan ja parvekkeen oven tiivisteissä. Kannattaa siis ottaa yhteyttä vuokranantajaan tai isännöitsijään. Mä inhoon itsekkin tupakanhajua (vaikka poltan itse ja mulla on astma) mutta varmaan täytyy olla aika paha astma jos ihan oireita pelkästä hajusta tulee, mutta enhän mä voi tietää miten kukin reagoi mihinkin, joillekkin jo pelkkä haju riittää.

Haju tulee muttei savua. Entisessä asunnossakin tuli joskus, mutta siellä ei ollut lähiasunnoissa ahkeria parveketupakoitsijoita, toisin kuin tuossa meidän alapuolellamme.

Mies sanoo että hänelle tulee hajusta pahoja oireita. Sitä en epäile, koska astmaatikot saattavat tosiaan herkistyä eri asioille. Itselleni tuo tupakanhaju ei ole paha, mutta monet muut jutu aiheuttavat minulle oireita.

Tulipa vaan mieleen, että miehesi siis tuulettaa kovasti?? toisin sanoen päästää tupakansavun sisälle... :) Toivottavasti saatte vinkkejä ja yhteiselo alkaa sujumaan.. Voihan tuo olla myös alitajuista stressiä muutosta ym, ja vaikkapa pettymys koska edellisessäkin asunnossa haisi ja nyt tässä.

Ei kun meillä on läpitalon asunto, tuulettaa siltä puolelta missä ei ole parvekkeita, eikä siis tupakanhajuakaan.:-)

Kiitokset, toivotaan että se siitä. Itselläkin alkaa olla hermot jo aika pinnassa miehen jatkuvasta valituksesta ja pahantuulisuudesta, hän kun purkaa sitä minuun, kehenkäs muuhunkaan...:-/

[QUOTE="iippa";23074953]Tämä on yhden sinkkunaisen tai yh naisen vuodatus johon on vetänyt mielikuvitusmiehen mikä mukamas valittaa vauhdittaakseen asiaa. Tämä on minun mielipiteeni.[/QUOTE]

Lopeta jo, etkö huomaa että sinun kommenttisi eivät kiinnosta ketään?

[QUOTE="iippa";23074953]Tämä on yhden sinkkunaisen tai yh naisen vuodatus johon on vetänyt mielikuvitusmiehen mikä mukamas valittaa vauhdittaakseen asiaa. Tämä on minun mielipiteeni.[/QUOTE]

Mä en tajua? Mistä päättelet että tämä on joku sinkkunaisen vuodatus? JA mitähän se sua liikuttaa vaikka olisikin! Jos et halua neuvoa/ lukea tätä, ei tarvitse solvatakaan!! Ja etenkin tuo kohta "johon on vetänyt mielikuvitusmiehen mikä mukamas valittaa vauhdittaakseen asiaa" Niin mitähän se mielikuvitusmies nyt vauhdittaisi???

Ihme porukkaa!

Tulipahan vaan mieleen.. Asuin Mummoni kanssa jokuvuosi sitten, ja siellä oli välillä sellainen ongelma että vaatehuoneessa haisi selvästi tupakka! Talonmiesten mukaan tulee liesituulettimien/ kylppärin tms. tuuletusaukkosten kautta seuraavaan asuntoon... Että voisikohan johtua jostain vastaavasta? Jos olohuoneen seinän takana on joku putki ? :o kannattaa soitella sinne isännöitsijälle jos ei helpotu, vaikka parv. tupakointi ei olisikaan kiellettyä. Saavat sitten tiivistää ikkunaa tms. jos ei muulla selity? Sillä eihän haju saisi tulla sisälle vaikka ulkona tehtäs mitä! :)

Tulipahan vaan mieleen.. Asuin Mummoni kanssa jokuvuosi sitten, ja siellä oli välillä sellainen ongelma että vaatehuoneessa haisi selvästi tupakka! Talonmiesten mukaan tulee liesituulettimien/ kylppärin tms. tuuletusaukkosten kautta seuraavaan asuntoon... Että voisikohan johtua jostain vastaavasta? Jos olohuoneen seinän takana on joku putki ? :o kannattaa soitella sinne isännöitsijälle jos ei helpotu, vaikka parv. tupakointi ei olisikaan kiellettyä. Saavat sitten tiivistää ikkunaa tms. jos ei muulla selity? Sillä eihän haju saisi tulla sisälle vaikka ulkona tehtäs mitä! :)

Joo kyllä se haju tulee selvästi sisälle, enkä siitä itsekään toki pidä, vaikken siitä astmaoireita saakaan kuten mies. Täytyypä ottaa yhteyttä isännöitsijään. Haju on voimakkainta olohuoneessa, ja sillä puolella tosiaan parvekkeet ovat.