Mies tuottaa pettymyksiä jatkuvasti...

No mä en ole mies... mutta olen itse tosi huono ostamaan lahjoja tms. En vaan keksi mitään kivaa tai järkevää. Enkä miehelläsi on erilainen tapa näyttää tunteensa. Siis erilainen, kuin lahjojen ostelu. No ei tästä tainnut apua olla :(
 
juu elä sure jos ei mies lahjoja tai kukkia ostele,olette olleet yhessäkin aika vähän vasta ja eihän hän ehkä luultavasti tajua että me naiset odotetaan sellasia asioita. Me olemme ollut 9v yhdessä ja en ole kukkia kovin monesti saanut,alle 5x... 3 äitienpäivääkin ollut mutta yhtenä en lahjaa saanut,kyllä se satutti. Ei ole suomalaiset miehet ihan kuin elokuvissa,harvat ehkä.
Toivottavasti miehesi heräilee jossain vaiheessa tilanteeseen,ei ole kivaa saada lasta huonoon suhteeseen.
 
Laita kalenteri jääkaapin oveen, kirjoita kaikki merkkipäivät kissankokoisilla kirjaimilla ylös ja merkkaa isolla ruksilla kaikki menneet päivät pois. Ei me miehet aina edes tiedetä mikä päivä on meneillään :xmas:
 
M27
Hei prinsessat ja muut arvon naiset. Ei ole suomalaiset miehet kuten elokuvissa, no johtuuko kenties siitä että ei tämä elämä mitään elokuvaa olekkaan.

Hieman sääliksi käy kun nykyään kaikki naiset aivopesevät itseään katsomalla näitä laadukkaita sarjoja kuten grein anatomia, gossip girl, private practice. Ei sillä, viihdyttäviä sarjojahan nuo ovat, ja itsekkin niitä tulee katsottua. Välillä vain tosin tuntuu että naiset eivät osaa erottaa totuutta ja tarua toisistaan. Elämän pitää olla yhtä seksiseikkailua, ihanaa romantiikkaa työpaikalla, villiä seksiä työpaikan siivouskomerossa josta voikin rankan työpäivän jälkeen palata rakastavan aviomihen syliin valmiiksi katettuun pöytään. Ja miehen pettämisreissut kuitataan tuomalla kimppu kukkia ja timanttikoru.. kyllä tämä minulle kelpaa.. mutta kestäisittekö itse tällaista elämää.

Jos olette itsellenne sellaisen miehen menneet valitsemaan joka ei osallistu kotitöihin pätkän vertaa, niin voin onnitella. Ei todennäköisesti tule osallistumaan jatkossakaan. Itse kotitöihin ja perheen arkeen osallistuvana tällainen miesten aivottamaksi haukkuminen ja ainainen valittaminen siitä että mikään ei ole hyvin ottaa päähän.

Ymmärrän kyllä, että varsinkin merkkipäivänä edes pieni huomionosoitus mieheltä olisi suotavaa. Ja tiedän kyllä että naiset kaipaavat hemmottelua ja huomiota. Mutta kuinka usein olette ostaneet miehillenne lahjoja tai huomioineet miestänne jotenkin. Aika itsekästä alkaa haukkua miestää, jos ei itse koskaan huomioi häntä vaatimallaan tavalla.
 
Miepä ainaski ostelen miehelleki erilaisia lahjoja iha yllätyksenäkin, eli vaikkei mitään merkkipäivää oliskaan :) Useammin ostan juttuja kuin mies, mut eipä tuo ole haitannu ku mies kummiski merkkipäivinä mua muistaa :heart: Itse en ehkä jaksais kahtella sellaista miestä, joka ei koskaan muistaisi, mutta jotkut miehet vain eivät osaa lahjoja rakkaimmalleen ostaa. Mut tärkeintä lienee se, että näyttää rakkautensa sitten muulla tavoin. Jos ei osoita rakkautta mitenkään, ni sit ei varmaan suhteellakaan kovin kummoista tulevaisuutta ole.
 
JenPen
M27:n kirjoitukseen pakko kommentoida... En ihan usko, että meidät naiset on aivopesty Greyn anatomioiden sun muiden tv-ohjelmien taholta, eiköhän jokainen nainen ole jonkinlaisia huomionosoituksia kaivannut kivikaudesta lähtien. Toki jos todella odottaa kynttiläillallisia, yllätysmatkoja Pariisiin, ruusukimppuja, tuoksukylpyjä ja koruja sekä lahjoja jokaisena nimi-, synttäri- ja vuosipäivänä, joutuu luultavasti pettymään koska odotuksetkin ovat äärimmäisen epärealistiset.

Mun mielestä kuitenkin parisuhteessa ollessa jonkinlaiset yllätykset ja huomionosoitukset kuuluvat asiaan, molempien taholta. Ainakin jos haluaa pitää suhteen kunnossa ja pysyä yhdessä, ei kukaan jaksa ikuisesti parisuhdetta, joka junnaa täysin samaa rataa vuosikymmenet, ei ainakaan onnellisena. Miehet pääsevät mun mielestä helpommalla tuossa huomioimisessa, koska useimmat naiset tykkäävät kovasti jos heille tuo ihan vaan kimpun kukkia, vie joskus kahden kesken ulos tms. Miestä on vaikeampi huomioida ja yllättää, koska mies tuskin riemastuu kukkakimpuista tms.. Enkä tiedä moniko mies kauheasti arvostaa vaikka vaivalla laitettua romanttista kynttiläillallista.

Mun mies on oikeen perinteinen suomalainen mies, joten en viitsi edes odottaa mitään kovin suurieleisiä huomionosoituksia. Olen silti iloinen aina kun mies jollain tavalla minua muistaa: On laittanut saunan valmiiksi kun tulen raskaan työpäivän jälkeen kotiin, kantaa painavat kassit puolestani, ostaa pyytämättä tykkäämäni suklaapatukan minulle käydessään kaupassa, hieroo kun tietää selkäni olevan kipeä yms. Oletan silti että mies muistaa edes synttärinä ja joulunaja tulevaisuudessa hääpäivänä, se ei voi kovin vaikeaa olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M27:
Hei prinsessat ja muut arvon naiset. Ei ole suomalaiset miehet kuten elokuvissa, no johtuuko kenties siitä että ei tämä elämä mitään elokuvaa olekkaan.

Hieman sääliksi käy kun nykyään kaikki naiset aivopesevät itseään katsomalla näitä laadukkaita sarjoja kuten grein anatomia, gossip girl, private practice. Ei sillä, viihdyttäviä sarjojahan nuo ovat, ja itsekkin niitä tulee katsottua. Välillä vain tosin tuntuu että naiset eivät osaa erottaa totuutta ja tarua toisistaan. Elämän pitää olla yhtä seksiseikkailua, ihanaa romantiikkaa työpaikalla, villiä seksiä työpaikan siivouskomerossa josta voikin rankan työpäivän jälkeen palata rakastavan aviomihen syliin valmiiksi katettuun pöytään. Ja miehen pettämisreissut kuitataan tuomalla kimppu kukkia ja timanttikoru.. kyllä tämä minulle kelpaa.. mutta kestäisittekö itse tällaista elämää.

Jos olette itsellenne sellaisen miehen menneet valitsemaan joka ei osallistu kotitöihin pätkän vertaa, niin voin onnitella. Ei todennäköisesti tule osallistumaan jatkossakaan. Itse kotitöihin ja perheen arkeen osallistuvana tällainen miesten aivottamaksi haukkuminen ja ainainen valittaminen siitä että mikään ei ole hyvin ottaa päähän.

Ymmärrän kyllä, että varsinkin merkkipäivänä edes pieni huomionosoitus mieheltä olisi suotavaa. Ja tiedän kyllä että naiset kaipaavat hemmottelua ja huomiota. Mutta kuinka usein olette ostaneet miehillenne lahjoja tai huomioineet miestänne jotenkin. Aika itsekästä alkaa haukkua miestää, jos ei itse koskaan huomioi häntä vaatimallaan tavalla.

Oli pakko kommentoida. Itse kyllä tykkäisin ostaa miehelle jotain merkkipäivinä. Nykyisin vaan kyllästynyt ostamaan, koska itse en saa mitään lahjaa ikinä. Aina sanoo,kun puhutaan asiasta, että voi ostaa mutta sitten se jääkin. Kyllä miestäni kehun ja huomioin, jos on aihetta ;) ja pidän hyvänä. mutta yleensä meillä olen minä joka jää vähemmälle huomiolle. välillä ärsyttää, että en merkkaa toiselle mitään.. mutta meillä on takana jo 7,5 vuotta tätä samaa niin ikävä kyllä samana varmaan jatkuukin. Ostan sitten itse itselle, kun en miehelltä saa mitään.

Mutta M27 kirjoutus oli jotenkin katkeraa kuuloista. Ehkä pettymystä omalta puolelta, jos vaikka on käynyt niin että puoliso harrastanut seksiä siivouskomerossa jonkun muun kanssa. Mutta idea kuitenkin se, että kaikki naiset ei ainakaan kuvittele mitään erikoisia vaan ihan arjen piristystä. Että ei pidä yleistää.. Mulle ainakin riittää ihan tavalliset halaukset ja ne pikku lahjat merkkipäivinä tms. suukot jne..

Niin monet miehet ei vain osaa ostaa mitään. mutta miksi nainen ei voisi olla mukana valitsemassa.. eihän se yllätys ihan paras niin ole, mutta kuitenkin tulisi mieleinen itselle...
 
Kurja juttu :/

Tuohon en osaa mitään neuvoa antaa, kun toista ihmistä on niin hankala muuttaa. Eikä jankuttaminen paranna asiaa ja miten sitä itsekään jaksaa olla koko ajan sanomassa.

Oma mies vähän saman tyylinen, ei juuri kiitoksen sanaa tipu. Anteeksi joskus harvoin. Lahjoja merkkipäivinä turha edes odottaa, hyvä jos muistaa. Mutta ei kai sille mitään voi, kun kerran on itselleen tällaisen valinnut. Sitten ihmetyttää kun ärsyttää. No, pitää odotella, ehkä joku päivä ymmärtävät.

Jaksamista sinulle ja onnittelut vauvasta. :flower:
 

Yhteistyössä