Mies toivoo tyttöä, poikaa tai samantekevää (kunhan terve)?

Olen itse havahtunut siihen faktaan että miehet aina toivovat sisimmissään esikoisesta poikaa (miniatyyria itsestään), tämä on tullut hyvin esiin kavereiden ja sukulaisten parisuhteissa, ja tiedän että oma mieskin toivoo hartaasti poikaa.

On siis 'pienet' paineet siitä, että tuleva lapsi olisi poika (miehen takia, koska vaikuttanee melko paljon siihen miten mies osallistuu kaikkeen- voiko viedä esim. lätkään jne. kun lapsi isompi), vaikka minulle on kyllä tärkeintä että lapsi on terve oli se tyttö tai poika ja yhtä tervetullut (voihan sitä hankkia lisää lapsia kunnes saa pojankin :) Ehkä naisena toivoo tyttöä vähän samalla tavalla kun mies poikaa :) Terveys on kaiken A ja O kummallekin, se on tottakai itsestäänselvää.

Meidän esikoinen on tyttö ja kun tyttö syntyi niin mies oli pakahtua ylpeydestä :) Toki koko raskausaikana ei sanonut että kumpaa toivoo. Sanoi että sen näkee sit kun vauva syntyy että kumpi tulee ja se on toivottu :heart:

Nyt neljännen odotusaikana mies on sanonut että ei edelleenkään toivo kumpaakaan enempää kun toista mutta tyttö olisi välillä kiva kun nyt välissä on kaksi poikaa. Meillä ei ole eritelty että mitä voi tehdä tytön taikka pojan kanssa; kaikkien kanssa on tehty kaikenlaista.

Meillä miehellä on jo ennestään kaksi lasta, poika (esikoinen) ja tyttö.

Nyt on ihan varma että meille on tulossa poika. Mulla taas on hyvin vahva tyttöolo. :D
Mut mä luulen että se on aivan yks sama, oli kyseessä sitten äiti tai isä, et kumpaa sitä on toivonut tulevan, kun se vauva syntyy niin se on kaikki ihan yhden tekevää.
Kyllä mä tällä hetkellä haaveilen että pääsen shoppailemaan mekkoja ym. hepeneitä mutta äkkiäkös ne mekot vaihtaa spiderman asuihin. :D

:) Kivoja vastauksia :) Löysin mielenkiintoisen artikkelin tyttö- vai poika:

Prinsessoja saadaan vasemmalta...

LUULO Sido oikea kivespussi, niin nainen hedelmöityy vasemman kiveksen tyttösiittiöillä. Jo 500 vuotta ennen ajanlaskumme alkua uskottiin, että vasen tuottaa tyttöjä ja oikea poikia.
LUULO Kumpi lapsen tekijöistä on siitospuuhassa kiihkoisampi, sen sukupuolen lapsi saa.
LUULO Tytön syntymä varmistuu, kun asettaa sängyn alle pesukartun tai keritsimet.
LUULO Hapan emätin suosii X-siittiöitä ja tuo tyttölapsen. Sopiva happamuus voidaan varmistaa emätinhuuhteilla.
TIETO Tyttöjen todennäköisyys kasvaa, kun yhdyntä ja munasolun irtoa-minen sattuvat samoihin aikoihin. Vaikutus nousee esiin vain isoista tilastollisista aineistoista, joten siitä ei taida olla käytännön neuvoksi.
TIETO Jos toinen lapsi on tyttö, niin luultavasti on kolmaskin. Perheen toisen ja kolmannen lapsen sukupuoli on usein sama kuin edellisen.
TIETO Stressi tietää tyttöä. Taloudellisesti tiukkoina aikoina syntyy vähemmän poikia.
TIETO Tytön todennäköisyys kasvaa, jos siemennyksessä käytetään pakastettua spermaa.

? ja prinssejä oikealta

LUULO Jos haluat poikaa, pane paljaalla sängyn pohjalla.
LUULO Kun naidaan vanhan saunan raunioilla, syntyy poikalapsi.
LUULO Jos mielitään poikaa, miehellä pitää olla karvalakki päässä ja kintaat kädessä.
LUULO Pojan syntymä varmistuu, kun asettaa sängyn alle kirveen.
LUULO Yläkuulla siitetään poikia, alakuulla tyttöjä.
TIETO Luppoaikana leivotaan poikia. Vanhoista suomalaisista syntymätilastoista näkyy, että rankkoja maataloustyöjaksoja seuraavina leppoisampina vuodenaikoina siitettiin enemmän poikalapsia.
TIETO Säännöstele sänkyhommia. Pitkä pidättäytyminen ja sitä seuraava tiivis tikkaus lisäävät pojan todennäköisyyttä. Suuri osa esikoisista ja naimisiinmenon tienoilla siitetyistä on poikia. Sama näkyy sota-ajan ikäluokissa.
TIETO Poikien osuus kasvaa, kun nainen siemennetään tuoreella luovuttajan spermalla.

Tehdään tyttö tai poika tilaustyönä - Tiede.fi

En tiennyt että 2 ja 3 lapsi todennäköisesti samaa sukupuolta :D :)

Esikoista odotellen:)

Tärkeintä, että on terve?

Itse ajattelen, että tärkeintä ei ole että lapsi on terve. tärkeintä on jäädä henkiin.

Esikoisen syntymän jälkeen opin tämän ajattelutavan, kaikki kun ei mennytkään putkeen...

Tottakai sitä terveyttä saa ja pitääkin toivoa, mutta onko se kuitenkaan tärkeintä?

Esikoisen menetettyä olemme toivoneet tervettä ja elossa olevaa,sukupuolella ei mitään väliä. Terveyttä toivotaan siinä mielessä että lapsella olisi hyvät lähtökohdat elämään ja ei tarvitsisi letkuissa ym vehkeissä olla kiinni ja kärsiä,lapsen etu menee ensin. Ei nyt kuiteskaan ihan millä hinnalla hyvänsä sitä vauvaa "haluta",vaikka pitkä tie ollaan kuljettu että tähän asti on päästy.

Esikoinen oli tyttö,nyt odotellaan poikaa :)

Tärkeintä, että on terve?

Itse ajattelen, että tärkeintä ei ole että lapsi on terve. tärkeintä on jäädä henkiin.

Esikoisen syntymän jälkeen opin tämän ajattelutavan, kaikki kun ei mennytkään putkeen...

Tottakai sitä terveyttä saa ja pitääkin toivoa, mutta onko se kuitenkaan tärkeintä?
Mielenkiintoinen kommentti missä nähdäkseni ajatus 'alkukantaisesta - historiallisesta- selvitymisvietistä', tätä tuleekin harvoin ajateltua.

Esikoisen menetettyä olemme toivoneet tervettä ja elossa olevaa,sukupuolella ei mitään väliä. Terveyttä toivotaan siinä mielessä että lapsella olisi hyvät lähtökohdat elämään ja ei tarvitsisi letkuissa ym vehkeissä olla kiinni ja kärsiä,lapsen etu menee ensin. Ei nyt kuiteskaan ihan millä hinnalla hyvänsä sitä vauvaa "haluta",vaikka pitkä tie ollaan kuljettu että tähän asti on päästy.

Esikoinen oli tyttö,nyt odotellaan poikaa :)
Onnea odotukseen :))

Yhteistyössä